BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] KĂźhlwasserst. prĂźfen
PostNapisane: 28 lutego 2009, 10:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Wyskoczył mi wczoraj taki komunikat. Chciałbym dziś pojechać kupić jakiś płyn do chłodnicy ale nie wiem jaki. Czy jest to obojętne? Czy jakieś parametry albo coś w tym stylu musi spełniać? Albo najlepiej podajcie markę jaką polecacie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego Dynagel jest dobry,osobiście używam i polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
A jeszcze jedno pytanie, moge poprostu dolać? Czy zalecane jest żeby jednak wymienić?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tylko dolej jak- potem sprawdz czy gdzies nie ubywa -chyba ze dawno do plynu zagladales


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A ja polecam G12, stosowany w grupie VAG. ma on te zalete, ze jest do aluminiowych ukladow chlodzenia oraz jesli gdzies bedzie wyciekal, zostawi po sobie brunatny slad.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 18:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Ja proponuje Hepu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KĂźhlwasserst. prĂźfen
PostNapisane: 28 lutego 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
bialy napisał(a):
Wyskoczył mi wczoraj taki komunikat. Chciałbym dziś pojechać kupić jakiś płyn do chłodnicy ale nie wiem jaki. Czy jest to obojętne? Czy jakieś parametry albo coś w tym stylu musi spełniać? Albo najlepiej podajcie markę jaką polecacie.
Witaj możesz zastosować każdy płyn chłodniczy na dolewkę ,gdyż wszystkie płyny dostępne na dzisiejszym rynku są na glikolu więc można je mieszać bez obaw,dobierz tylko kolor płynu jaki masz obecnie zalany i wszystko będzie ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Dzięki Panowie :zdrowko:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 13:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
najlepiej stosowac oryginalny BMW :))) nie jest drogi

jesli nie- polecam Shell- rowniez zielony, ma aprobate

oraz np Prestone

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 13:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Frank napisał(a):
najlepiej stosowac oryginalny BMW :)))


Tyle to i ja wiem :) Niestety, do najbliższego ASO mam 170km :(

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 14:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
no to allegro :)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 16:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Frank napisał(a):
najlepiej stosowac oryginalny BMW :))) nie jest drogi




:super:

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
A czemu od razu ASO do wymiany płynu? Najlepszy jest oryginalny koncentrat.Jeśli masz zamiar pojeżdzić autem trochę dłużej to warto nalać oryginał.Ja zamówiłem na !_nie_reklamujemy_! taki koncentrat,1,5l x24,96zł, 4 opak. czyli w sumie 6l ,z wysylką sto parę zł.do tego kupiłem drugie tyle wody destylowanej, 50/50 daje do -37 C i wymieniłem.Tak więc za niewiele ponad 100 zł mam oryginalny płyn.Trzeba tylko starannie odpowietrzyć ,niektórzy mają z tym kłopoty.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 18:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Dobra rada 1.szczelny układ chłodzenia 2. dobrze działający termostat(ty) 3. oryginalny płyn w całym układzie jak/wyżej plus staranne odpowietrzenie 4.bezwzględnie sprawne sprzęgło visco wentylatora . Efekt-nigdy nie miałem kłopotów z układem chłodzenia,nigdy nie przegrzałem silnika, nigdy nie wymieniałem uszczelki pod głowicą itp Dodam jeszcze- żadnych oszczędności na oleju,taki ma być jaki przewidział producent . W sumie to nieduże koszty,a zawsze miałem wrażenie ,że każdy z silników odwdzięczał mi się za to nienaganną pracą :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 19:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
marekb napisał(a):
Najlepszy jest oryginalny koncentrat


Mozesz podac jego parametry? Bo jestem ciekaw a nigdzie nie moge znalezc. Twierdze ze jest cos lepszego w tej cenie i chce porownac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 19:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Ja w E30 i teraz w E36 jeżdżę na Prestone (gotowy, wystarczy zalać, bez mieszania jakiś koncentratów z wodą)

Sprawdza się świetnie, poza tym nie ma zbyt wielu lepszych alternatyw...

Jeśli chcesz dolewać i mieszać to przydałoby się wiedzieć, jaki masz wlany. Zawsze jest mała szansa, że nie będzie się zbyt dobrze mieszać z nowym. Poza tym i tak zaleca się wymianę płynu co jakiś czas, a przy cenie 30zł za 4 litry możesz sobie na to pozwolić przy okazji :)

Przemas137 napisał(a):
Kolego Dynagel jest dobry,osobiście używam i polecam.

Tragedia. Jeden z najtańszych płynów, w testach wypada tragicznie. On chyba przy -15/-20 zamarzał ;p ale mogę się mylić.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Ostatnio edytowano 1 marca 2009, 20:02 przez PAMO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Nie wiem o jakie parametry ci chodzi? Na butelce nie ma składu,a 50/50 to do -40 C nie -37 Napewno można kupić coś tańszego i też dobrego,ja wymieniam na oryginalny i się nie zawiodłem.Ważne by kupić bdb płyn i jednak wymienić w całości,mam wrażenie,że inni robią to wtedy kiedy muszą.Chodzi tu przecież nie tylko o temp.zamarzania,ale przede wszystkim o wysoką temp.wrzenia.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
marekb napisał(a):
przede wszystkim o wysoką temp.wrzenia.


dokladnie o to mi chodzi - ile ona wynosi w plynie BMW?

Bo ja tak jak pamo faworyzuje Prestone a jego temp wrzenia wynosi 129 st C i wymienia sie go co 5 lat


Ostatnio edytowano 1 marca 2009, 20:18 przez qrax, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
O Prestone to ciekawa informacja,niestety nie wiem jak to jest z płynem BMW.Może ktoś z kolegów to wie?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Koledzy tutaj poruszyliście temat ceny... który mnie je***, jest to płyn eksploatacyjny który wymienia sie co kilka lat wiec czy będzie kosztować 50zł czy 150zł nie robi mi różnicy, auto użytkuje na codzień i chodzi o to że musze mieć cały czas sprawne auto i chciałbym ograniczyć do minimum (nie tylko w tym aspekcie ale generalnie) ryzyko że "coś" sie stanie i dupa. Kryterium cena/jakość mnie nie interesuje liczy sie tylko i wyłącznie jakość :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 116 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL