BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 18:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] 320d, lekki świst (od turbiny?)
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
Witam,
mam w kabinie lekki świst (domyślam się że od turbiny, jako że jest skorelowany z obrotami silnika), świst słychać nawet przy małej prędkości, przy ruszaniu i przy niskich obrotach 1500-2500obr/m
Wcześniej (np. dwa dni temu) nic takiego nie słyszałem. Czy turbina może mieć jakąś usterkę? (silnik nie ma żadnych modyfikacji)

Wczoraj miałem instalowany alarm i to po tym zabiegu chyba świszczy, może został dolot niechcący rozszczelniony ? i stąd te dźwięki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 15:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
Nie wiem, u mnie jest to samo, ale podobno to normalka. W sumie samochód jeździ normalnie więc nie wiem co to może być (ostatni to się nawet do tego przyzwyczaiłem i już tego nie słyszę).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
no tak, ale wcześniej nie było tego słychać ( i zakładam że wtedy było normalnie).
poza tym, jeśli to rozszczelniony układ, to może źle wpływać na turbinę? np. dawać mniejszy opór - a przez to turbina osiąga większe prędkości?

zaglądałem pod maskę, ale niestety ten dźwięk słychać jedynie z środka samochodu, spod maski nie było słychać świstu.
natomiast słychać było co jakiś czas (5-15 sekund) jakiś 'cyk' (pojedyńcze cykanie) :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
Sprawdzcie dokładnie układ wydechowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: KÂłodzko
Moje BMW: E46
Ten "świst" może oznaczać jakiś problem z intercooler + węże...u mnie było coś takiego i okazało się, że waż od turbiny do intercoolera był dziurawy. koszt 200zł...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
nie chłodzimy turbo i łopatki zaczynają świszczeć. jeżdże nowymi autami w pracy (salon) i tam żaden nie świszcze. pytałem dobrego doradce na serwisie i mówi własnie że to miedzy innymi od złego traktowania turbo. u mnie w starym gracie w ogóle nie słychać turbo, aż kiedyś myslałem że nie działa (ale na szybko na autostradzie stwierdziłem że jednak musi działać)

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: z lasu
no właśnie turbo jest chłodzone, bo za nim zgasze silnik, to muszę wjechać na parking, otworzyć bramę itp. co trwa kilka minut.
poza tym zaczęło świszczeć z dnia na dzień, a wtedy był alarm montowany, chyba że montujący przejechał się ostro i je dorżną.
w każdym razie w przyszłym tygodniu jadę do ASO, to obejrzą.
które jest lepsze w wawie? AutoFUS czy Bawaria ? (które rzetelniej wykona pracę)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 23:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Fus - robią dobrze, ale trzeba się w cierpliwość uzbroić bo jak mówią, że coś potrwa godzinę to wychodzi ze 2 najmarniej :) poza tym bez zarzutu, ale chyba lepiej trochę poczekać niż mieć coś na szybko byle jak zrobione.

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 57
Lokalizacja: LUBLIN
Moje BMW: e60 530d
zastanawiałem sie czy na temat tego świstu bo u mnie tez tak jest i w e 46 tez tak miałem ale e 46 ładnie ciagneło ponizej 2000 tys obrotów a e 90 powyzej 2500 sie budzi czy u was tez taj jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
a moze by tak napisal jaki to silnik :P?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 57
Lokalizacja: LUBLIN
Moje BMW: e60 530d
w obu na mysli był 2.0d w pierwszym wydani 136 km potem 150 no i w e90 163


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
longer127a napisał(a):
w obu na mysli był 2.0d w pierwszym wydani 136 km potem 150 no i w e90 163


W e90 zauważyłem, że wiatrak chłodnicy lekko świszcze i może to jest to?

pozdrawiam,

henix

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 22:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
U mnie tez wiatrak chlodnicy lekko swiszczy... a na dodatek jak na niego patrze to widzę jak by byl nie wywarzony czyli sie lekko wacha w zakresie paru stopni podczas obracania, mniej wiecej tak jka scentrowane kolo w rowerze...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 10:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Tak jak kolega napisal wcześniej w turbo mogą świszczeć łopatki z dwóch powodów. Pierwszy to turbo z takim luzem, że ocierają o ścianki obudowy i to już jest śmierć turbiny. Tyle tylko, że to nie jest świst a raczj darcie metalu o metal. Drugi powód to zle wyważenie turbiny, które może być spowodowane uszkodzeniem łopatek Niestety lopatki turbiny kręcące się z prędkością 120 tys obr na min narażone są na drobinki nagaru wypadające z silnika. Czym silnik bardziej zasyfiony tym ryzyko większe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 17:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
longer127a napisał(a):
zastanawiałem sie czy na temat tego świstu bo u mnie tez tak jest i w e 46 tez tak miałem ale e 46 ładnie ciagneło ponizej 2000 tys obrotów a e 90 powyzej 2500 sie budzi czy u was tez taj jest


Taki urok diesla i turbo dziury. Jeśli chodzi o świst turbiny to powinna swiszczeć, a raczej przyjemnie syczeć najbardziej ją słychać przy gwałtownym wciskaniu gazu. Jeśli mówisz, że wcześniej tak nie było, więc coś napewno jest nie tak i kwestia jaki dzwięk tego świstu, tak jak kolega napisał tarcia metal o metal..? Druga sprawa turbina jest delikatna z tego co wiem w TDSach nie lubi sportowego trybu jazdy, są wrazliwe na syfu. Z tego co czytałem powinno się przed każdym gaszeniem odczekać 30sek na postoju by turbo sie schłodziło. Kolejną uwagą jest zmiana separatora oleju co jakiś czas. Przestrzegając te uwagi wydłużamy żywotność turbiny..:)

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
karamba_5 napisał(a):
Druga sprawa turbina jest delikatna z tego co wiem w TDSach nie lubi sportowego trybu jazdy, są wrazliwe na syfu. Z tego co czytałem powinno się przed każdym gaszeniem odczekać 30sek na postoju by turbo sie schłodziło. Kolejną uwagą jest zmiana separatora oleju co jakiś czas. Przestrzegając te uwagi wydłużamy żywotność turbiny..:)


Może i w TDS-ach sportowej jazdy nie lubi, ale w e90 i e46 po lifcie chyba też jest turbina o zmiennej geometrii lopatek i niestety a wlasciwie to stety nalezy z nia jezdzic dynamicznie, inaczej lopatki sie zacieraja i turbinka do wymiany.... a dzieje sie tak dlatego , ze lopatki turbiny tylko przy dynamicznej jezdzie( kiedy pracuja) sa smarowane, jezeli jezdzi sie dosyc delikatnie nie ruszają się , wiec nie ma smarowania i sie zacieraja...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 57
Lokalizacja: LUBLIN
Moje BMW: e60 530d
znalazłem przyczyne świstu i spadku moct strzelił mi przewud od turbinki ten miedz turbo a coolerm mam pytani do posiadacz e 90 163 km od ilu czujecie prace turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 09:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
ja zuje tak od około 1800-200obr, no ale mma 318d;)

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Cytuj:
Może i w TDS-ach sportowej jazdy nie lubi, ale w e90 i e46 po lifcie chyba też jest turbina o zmiennej geometrii lopatek i niestety a wlasciwie to stety nalezy z nia jezdzic dynamicznie, inaczej lopatki sie zacieraja i turbinka do wymiany.... a dzieje sie tak dlatego , ze lopatki turbiny tylko przy dynamicznej jezdzie( kiedy pracuja) sa smarowane, jezeli jezdzi sie dosyc delikatnie nie ruszają się , wiec nie ma smarowania i sie zacieraja...

nie wiem kolego kto Ci takich głupot naopowidał. Zmienna geometria turbiny działa już od niskich obrotów i wcale nie trzeba bardzo dynamicznie jeżdzić aby pracowała. Turbinka kręci sie już zaraz po włączeniu silnika i jej łożyska są cały czas smarowane,a nie zmienna geometria. Powodem że zmienna geometria przestaje działać są długie postoje auta wtedy w układzie wydechowym zbiera sie wilgoć i poprostu wszystko zaczyna korodować co może doprowadzić do nieprawidłowej pracy łopatek zmiennej geometrii. Ważne jest aby kiedy silnik jest zimny mocno nie dodawać gazu i oczywiście przed gaszeniem chwilke odczekać zwłaszcza po dynamicznej jeżdzie. Takie postępowanie z turbo znacznie wydłuży jego żywotność. Swoją drogą gratuluje rozwiązania problemu :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Cytuj:
Cytat:
Może i w TDS-ach sportowej jazdy nie lubi, ale w e90 i e46 po lifcie chyba też jest turbina o zmiennej geometrii lopatek i niestety a wlasciwie to stety nalezy z nia jezdzic dynamicznie, inaczej lopatki sie zacieraja i turbinka do wymiany.... a dzieje sie tak dlatego , ze lopatki turbiny tylko przy dynamicznej jezdzie( kiedy pracuja) sa smarowane, jezeli jezdzi sie dosyc delikatnie nie ruszają się , wiec nie ma smarowania i sie zacieraja...

nie wiem kolego kto Ci takich głupot naopowidał. Zmienna geometria turbiny działa już od niskich obrotów i wcale nie trzeba bardzo dynamicznie jeżdzić aby pracowała. Turbinka kręci sie już zaraz po włączeniu silnika i jej łożyska są cały czas smarowane,a nie zmienna geometria. Powodem że zmienna geometria przestaje działać są długie postoje auta wtedy w układzie wydechowym zbiera sie wilgoć i poprostu wszystko zaczyna korodować co może doprowadzić do nieprawidłowej pracy łopatek zmiennej geometrii. Ważne jest aby kiedy silnik jest zimny mocno nie dodawać gazu i oczywiście przed gaszeniem chwilke odczekać zwłaszcza po dynamicznej jeżdzie. Takie postępowanie z turbo znacznie wydłuży jego żywotność. Swoją drogą gratuluje rozwiązania problemu .


glupoty to Ty gadasz :hyhy: dziqsek, ma racje aczkolwiek troszke przesadzil z tym ze trzeba dynamicznie jezdzic... wystarczy od czasu do czasu dac ostro w pedal i bedzie dobrze

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL