BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 19:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] opis przerobienia bmw e36 318i (m40) na bmw e36 328i (
PostNapisane: 4 marca 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: MakĂłw mazowiecki
witam , chiałem poktórtce opisac jak wygląda przerobienie naszej starej poczciwejtrzysta osiemnaski na małe szybkie śmigiełko :rotfl:

1. charakterystyka techniczna BIORCY/DAWCY

-DAWCA : bmw e36 328i automat ( wersia nagielska)
rok produkcji : 98/97
stan techniczny : bardzo dobry , nieliczac licznych wykwitów rdzy
cena auta : ( za dobry egzemplaż) od 700 funtów do 1300 funtów

-BIORCA : bmw e36 318i manual
rok produkcji : 93
stan techniczny : dobry , do drobnych poprawek ( jak kazde auto z tego roku , choć bardzo dobrze utrzymane)
cena auta : wartośc rynkowa około 6-7 tysiecy zł

2. przygotowanie do przekladki

-Dawca :

Tu sprawa jest prosta : rozbieramy auto na czesci , rozbebeszamy całe wnetrze .... nietykając elektryki ( zdejmujemy tylko wszelkiego rodzaju właczniki itd z fabrycznych wtyczek i kostek , nalepiejąc na karzda kartkę od czego dany kabel jest , tak dla ułatwienia sobie pracy ) odkrecamy wszystkie plaskiki , szmaty , wygłuszenia tak aby niczego nie uszkodzić bo moze sie nam przydac . Jesli mamy juz odkrecone wszystkie plastiki z wnętrza , bagarznika , silnika itd ... odkrecamy koła :hyhy: i stawiamy ałto na kołki :) ...... najpierw opisze zawieszenie tylne ... awiec odkrecamy wszystkie przewody
chamulcowe , elektryczne ( jedynie zostawiamy kostke od absu w spokoju aby go nierozprogramowac ) potem szczepiamy wszystkie przewody spinka i podpisujemy karteczka strone auta ( aby sie nam pózniej nie pomyliło ) jezli mam juz wszystko odłaczone ... odkrecamy poszczególne elementy zawieszenia wraz z mostem i wałem ......
Teraz czas na zawieszenie przednie . tu również odpinamy kable i przewody .. delikatnie i staranie odkrencamy poszczególne elemty . Nastepnie rozkrecamy mechanizm zmany biegów .. odejmujemy skrzynie od silnika ( juz mamy troche czesci w gararzu :hyhy: )
Demontujemy teraz takie rzeczy jak lampy , silniczki spryskiwaczy idt wszystko dokładnie opisujac co od czego .
Obrazek
silnik i jego osprzet zostawiamy narazie w spokoju ..... ( osobiscie robiłem tak ze wszystkie odłaczone kablei zolowałem a aUTO BYŁO CAŁY CZAS POD AKUMULATOREM

a WIEM mAMY NASZE GOŁE BMW W WERSI NAGILESKIEJ , goła buda z silnikiem i pełna instalacja elektryczna :D


- BIORCA , i w tym przypadku miałem znacznie wiecej pracy ..... rozebrałem ayto do gołej budy :hyhy: .. silnik instalacja elektryczna wszystko opisywane jak w przypadku anglika ( wkoncu pózniej czesci te mogły mi sie przydac naprzykład do swapa silnika 1,8 m40 np. do poloneza :P ) ......
A wiec tak ........... mamy goła bude .. pozdejmowane błotniki .. dzwi ,maski i inne tam bachy :rotfl: ... czasn na ODNOWIENIE KAROSERI praktycznie wszystkie otwory zawieszenia pasowały idealnie .. wzmocniłem tylko mniejsca mocowania zawieszenia , mogomat i kawałki blach poszły w ruch ... dokładnie obspawałem spód auta aby niebyło grama rdzy i zamalowałem srodkiem konserwujacym ... było tego pare warstw :rotfl:

Mamy gołe odnowione nadwozie i teraz zaczyna sie zabawa ......wykręcamy silnik z anglika ...... i szybko opisujac.... wkładamy go do naszego starego bmw :rotfl:
łapa orginalna od m52s28 odziwo siewtnie pasowała ... wzmocnione były tylko mniejscamocowań . A wiec mamy ............ już wsadzony silnik z ospretem i ....... ( załamka :wstyd: ) stertą kabli w których ciezko sie połapac :| ( ale dla chcacego nic trudnego )

ponad tydzien rozprowadzałem elektryke .... ( najpierw sporzadziłem dokładny projetk rozprowadzenia kabli dzieki któremu wszystko to jakos ogarnełem do kupy .....
załozyłem skrzynie zakupiona w polsce ( maual ) oraz mechanizm zmainy biegów . wał , most i tylne zawieszenie wraz z hamulcami ( od anglika ) . dałem wszystkie nowe gumy . spręrzyny i amortyzatory .Następnie załozyłem przednie zawieszenie ( połoczenie czesci z anglika oraz moje stare czesci z m40 ) układ kierowniczy pochodził z polskiej wersi 328 . wszystkie koncówki , drąrzki nowe.

na KONIEC zajełem sie podłanczaniem elektryki .. ( lampy , wszystkie właczniki itd . wszystko co potrzebne )
skreciłem wnetrze i dopracowałem jeszcze pare rzeczy .

....Zapomiał bym o układzie wydechowym .... jest on orginalny z 328 tyle ze troche przerobiony aby można go było zamocowac w mniejscach wydechy z m40 ...

i to by było na tyle .. wszystko w wielkim skrócie .. pewnie o wielu rzeczach zapomiałem i narobiełme duzo błedów :wstyd: , no cóz spieszyłem sie bardzo :]

Obrazek

..... Koszt budowy takiego auta to około 10 tysiecy złotych .... uwzgledniajac fakt ze sprzedamy nasze stare cesci z m40 po wmniare rossadnych cenach i troche czesci karoseri z naszego anglika ..... kumulujac wszystkie koszty i pieniadze uzyskane ze sprzedazy czesci .. wychodzi ze za 10 patyków mamy dobre 328 .... które znamy od kazdej sróbki ... wystarczy profesjonalnie i zgłowa przyłozyc sie do pracy a efekt bedzie napewno dobry ....
.... tak jak w moim przypadku .... auto siwietnie sie prowadzi .... koła maja -raktycznie fabryczna geometrie ... wszystko było wzmocnione wiec nie boje sie tym szybko jezdzic .....
... a auto z tym silnikiem ma naprawde rewelacyjne osiagi :rotfl: pozdrawiam


Ostatnio edytowano 4 marca 2009, 22:35 przez bmw363, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
mozna zrobic inaczej- a dokladnie odwrotnie- przerabiajac anglika na wersje europejska biorac graty ze starej e36..duzo mniej roboty niz robiac swap.. no i bude masz zdrowa 5lat mlodsza. e36 sprzed liftu maja bardzo slabe blachy..

problemy z rejestracja?
przekladasz tablice, szlifierka w rece i wycinamy vin z podszybia :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: MakĂłw mazowiecki
wiem wiem ze tak mozna .. bo przekładka jest prosta w e36 ... ale moim zdanie troche pracy sie opłaca..... bo praktycznie to mamy serie .... podawrunkiem ze wszystko zrobimy bardzo dokładnie .... a mi niechodzuiło zeby zrobic przekładke tylko konkretnego swapa ... Wswoim aucie miałem bardzo zdrowe blachy ... a anglik był bardzo zardzewiały.... błotniki leciały i podłoga ( cóz , taka unich pogoda )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
southOFheaven napisał(a):
mozna zrobic inaczej- a dokladnie odwrotnie- przerabiajac anglika na wersje europejska biorac graty ze starej e36..duzo mniej roboty niz robiac swap.. no i bude masz zdrowa 5lat mlodsza. e36 sprzed liftu maja bardzo slabe blachy..

problemy z rejestracja?
przekladasz tablice, szlifierka w rece i wycinamy vin z podszybia :rotfl: :rotfl:

Tylko bedzie LIPA jak znajdzie się jakis mądrzejszy policjant i stwierdzi że papiery mamy sprzed liftingu a bude poliftingową...:D

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: MakĂłw mazowiecki
ogólnie taki patent jest nielegalny i niezgodny z prawem wiec niema co ryzykowac ..... :dontgetit:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41834 moje auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
I problem z przełożeniem Kierownicy z Anglika całego układu .Jestem Ciekawy jak to sie rozwiazuje ??

A co do Policji i Budy...A ty Sobie wyobrażasz że każdy policjant to wie jak wyglada buda przed liftem i po lifcie :P

PS .jeżeli przekładasz Lampy to już sobie podarój..Ja mam u Siebie w przodu lampy z Anglika..I świeca zupełnie inaczej niż wersja Europejska .Maja Inne katy i za cholere Nie mogę ich ustawić .Bo jak mam krótkie spoko to DŁugie świece mi na 10 merów w kosmos.

Ale bedzie śmigać ;)

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
to jak masz lampy z anglika to poszukaj na forum jak jes trzeba przestawi(soczewke) by było ok,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
O prosze poszukam .,..O ile znajde to :)

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
zreszta jak nie to sam luknij jak zdejmiesz styłu klapke to zobaczysz ze lampa odbłysnik ma 3 śruby i trzeba je odkręcic i chyba przestawić o 90 stopni ale nie pamietam dokładnie, muszisz je wyjac i dopioero kombinowac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
a klosze lamp z anglika nie sa inne?

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: MakĂłw mazowiecki
klosze lamp z anglika są inne niz wersia europejska.. bo sa jej odwrosnoscia bija w prawo a europejskie w lewo .

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41834 moje auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
klosze chyba nie ale, ustawienie swiatel napewno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
bmw363 napisał(a):
klosze lamp z anglika są inne niz wersia europejska.. bo sa jej odwrosnoscia bija w prawo a europejskie w lewo .


obejrzyj sobie klosze oba sa takie same, a soczewka powoduje odciecie w jedna albo w druga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
witam! masz moze zdjecia jak ukladales wiazke? chodzi glownie o miejsce pod deska rozdzielcza?? jak rozwiazales temat sterowania lusterek i funkcji komfortu w instalacji anglika? normalnie przerzuciles na drugą strone? pozdrawiam i czekam na odp, ew zdjecia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL