BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Jak to jest z montażem komputera pokładowego
PostNapisane: 15 marca 2006, 17:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Mam 318 i zegarek analogowy, chciałem go zmienić na najprostszego kompa, ale pewien koleś powiedział że bez problemu można zainstalować dużego kompa nawet bez przygotowanej instalacji. Więc mówie no ok kupie trochę kabla i się to podłączy ale co z tymi wszystkimi czujnikami??? więc kolo powiedział że poza czujnikiem temp. zewnętrznej to wszyskie czujniki są już ukryte fabrycznie w aucie (np czujnik spalonej żarówki) Czy to prawda czy tylko głupi żart?? pomóżcie!

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 21:44 przez mpower007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
założenie najprostrzego komputera wymaga przerobienia wtyczki i patu detali , natomiast podpiecie duzego kompa tu juz zabawy od zaj....a , i koszty jebiste sie robią , czujniki itp, ale do zrobienia wszystko .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
To jak bym kupił najprostszy komputer tzn: Temperatura, godzina i data to co jeszcze musze przerobić żeby wszystko działało jak trzeba?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
niektóre bmw pomimo tego ze miały zegarek analogowy miały juz przygotowana wtyczke pod komputer pokladowy,tylko nie pamietam czy to byla dodatkowa wtyczka czy poprostu "stara"miała więcej pinów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Lego napisał(a):
niektóre bmw pomimo tego ze miały zegarek analogowy miały juz przygotowana wtyczke pod komputer pokladowy,tylko nie pamietam czy to byla dodatkowa wtyczka czy poprostu "stara"miała więcej pinów

:shock: nie spotkałe siejeszcze z takim przypadkiem , ale obym sie mylił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2006, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Ja mam najprostrzą wtyke chyba z 3 kabelkami. oto moja wtyczka:

[url][URL=http://img98.imageshack.us/my.php?image=image2952jx.jpg]Obrazek[/url][/URL]

[ Dodano: Czwartek 16-03-2006, 13:48 ]
Czyli w tej mojej kostce (zdjęcię powyżej) musze przerabiać kostke na kompa? jeśli tak to gdzie taką można kupić? bo jak sprzedają kompy to raczej bez kostek

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 13:49 
Czytałem ze w E36 jak masz zegarek analogowy to nie ma OPCJI abys podłączył komputer pokładowy, bo nie ma podprowadzenia, takie podprowadzenia robili tylko w E32 i E34 :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
To znaczy że nie da się podłączyć nawet najprostszego tzn godzina data i temperatura??

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2006, 23:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
chyba jest inna wtyczka,popros kogos zeby fote zrobił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2006, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
Witam !

Podpinam sie pod temat, jakies 2 tyg temu zmienialem kompa z 8 przyciskowego (sredniego) na najwieksza wersje - 18 przyciskow. W starym kompie byla jedna kostka do drugiego juz byly potrzebne dwie. Jest na allegro uzytkownik ktory sprzedaje takie schematy, mialem jakies 3 godziny roboty przy tym ale aktualnie wszystko dziala bezproblemowo :D

Kolega chce zmienic z zegarka zwyklego na tzw. "komputer" 7 przyciskowy moim zdaniem nie bedzie wiekszego problemu bo ta wersja nie jest z funkcja CHECK wiec nie bedzie duzo roboty, przy checku tez jest do zrobienia ale ja juz bym sie tego nie podjal, zabawy na caly dzien :roll: . Czujnik temperatury bedzie trzeba wyprowadzic w odpowiednie miejsce, mysle ze bez znajomosci elektroniki sprawa jest do zrobienia.

Jakbys chcial namiary na tego uzytkownika to pisz PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2006, 17:19 
Nikt nie mówi ze tego sie nie da zrobić, ale przy tym jest za dużo roboty. :cry:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2006, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
DAREX napisał(a):
Nikt nie mówi ze tego sie nie da zrobić, ale przy tym jest za dużo roboty. :cry:


Roboty jest z funkcja CHECK tylko i wylacznie ! Kolega chce zmienic z zegarka analogowego na "komputer" (zegarek cyfrowy z data i temperatura) ale bez funkcji check, wiec roboty nie bedzie duzo.. to tylko zegarek a koszt czujnika temp (zamiennika) jakies 10 zl.

Ja zmienialem z komputera sredniego ktory juz mial funkcje check na najwiekszy i musialem "dorobic" 2-ga kostke (3h pracy) - musial dostac wskazania z licznika !
Ale jak pisalem wyzej, poprowadzenia funkcji CHECK ktora zajmuje 90% roboty to juz bym sie nie podjal...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2006, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E92
Kod silnika: N52NB25
Witam,

jesli chcesz miec tylko maly taki co pokazuje date godzine i temp to jest z 3 godziny roboty moze 2, zalezy jak kto sie uwija. Potrzebujesz tylko kable, czujnik temperatury, no i kostka musi pasowac do niego. Sam taki do siebie zakladalem.

jesli chcesz miec najpelniejsza wersje tez sie da, ale bedzie ci dzialac spalanie chwilowe, ile masz paliwa w baku.. i inne te pierdolki ( dobrze by bylo kupic taki co jezdzil z takim samym bakiem i silnikiem jak ty masz ) natomiast CHECKA wedlug mnie nie ma sensu robic... za duzo kosztow i roboty.
Co do podlaczania pelnego i niepelnego, glownie wpisamy sie do licznikow, chce zaznaczyc ze moja skromna wersja OBC nie chciala pokazywac temp. zewnetrznej bez podpiecia pod liczniki chyba 2 lub 3 kabli, pomimo iz byl podpiety czujnik temp.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: komputer pokładowy
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
Witam. Nie chcąc zakładać nowego tematu, odświeżam go. Czy ktoś może mi fizycznie pomóc w przełożeniu i podłaczeniu komputera z 11 na 18 przyciśków...? Mam wszystko co potrzebne, nie bede się rozpisywał dlaczego co i jak, może ktoś już zakładał u siebie i robił takie przeróbki. Oczywiście nic darmo.:) pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz i pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2007, 18:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: KÂąty WrocÂławskie
Cytuj:
Witam. Nie chcąc zakładać nowego tematu, odświeżam go. Czy ktoś może mi fizycznie pomóc w przełożeniu i podłaczeniu komputera z 11 na 18 przyciśków...? Mam wszystko co potrzebne, nie bede się rozpisywał dlaczego co i jak, może ktoś już zakładał u siebie i robił takie przeróbki. Oczywiście nic darmo.:) pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz i pomoc.


Ja właśnie skończyłem wkładanie komputera 18 przyciskowego do e36 sedan w którym był zegarek analogowy. W chwili obecnej komp chodzi w 100% wszystko działa oczywiście funkcja CHECK również. Jak masz jakieś pytania to pisz!!!

_________________
Honor I Ojczyzna BMW



Posiadam Wszystkie czesci do BMW E 36;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: szczecin
witam, ja sie przymierzam do zmiany z 11 na 18 funkcje check control mam juz wiec chyba dobrze rozumiem ze nie bedzie problemu ale jak z reszta czy bede musial jakies przerobki robic czy nie ???czy wystarczy tylko podpiac pod stare kostki i juz??? i jeszcze jedno chce kupic z ta manetka przy kierownicy i czy musze jakies tam kable ciagnac czy wystarczy podpiac pod kostke ( bo na zdjeciach z allegro widze ze gosciu ma z kostka???
a jesli chodzi o srednie spalanie itd to jesli mam silnik 2.8 litra czy ma to duze znaczenie jak obc bedzie np z 2.0 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2007, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: KÂąty WrocÂławskie
Do manetki idzie kabel dodatkowo z kompa to na pewno.

Jak chcesz to mam kompa z manetką od wersji 328 :)

_________________
Honor I Ojczyzna BMW



Posiadam Wszystkie czesci do BMW E 36;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: gdansk
Witajcie.

Ja sprawdzalem u siebei i mam nalogowy zegarek ale po wyjeciu tego panelu z tylu sa dwie male wtyczki plus jedbna duzo brazowa na sporo pinow. chyba 11 albo 9 kabelkow od niej idzie. opocz tego oczywiscie wtyczka od zegarka analogowego. mam e36 sedan 91 rok. wiek kompa wystrczy podlaczyc do wtyczki. przynajmniej u mnie. tylko ciekaawe jaki max model moge podlaczyc.

dzieki
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 10:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ok, a jak sie sprawa ma w E34? Co trzeba zrobić? Wiem, że mam nawet czujnik temperatury, ale czy poza wsadzeniem komputerka będę musiał coś jeszcze kombinować, czy tylko odpalić i jechać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2007, 15:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 798
valdorane napisał(a):
a jak sie sprawa ma w E34? Co trzeba zrobić?


Zerknij tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5434


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL