BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Wymiana żarówki postojowej / spalona żarówka
PostNapisane: 22 marca 2009, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E90
Witam.
Przepaliła mi się żarówka postojowa w E90 i mam problem żeby ją wymienić. Lampy mam xenony.

W instrukcji pokazana jest tylko strzałka i napisane jest " Zdjąć trzymak żarówki i ją wyjąć ". Nie widze tam nic żeby ją wyjąć, żadnej zawleczki czy czegokolwiek, siedzi sztywno, jedynie jej kabelki wyjąłem ( strzałka w instrukcji na nie wskazuje ) i nic, ani w lewo, ani w prawo.

Wie ktoś może jak ją wyjać ? Wiem że sprawa wydaje się śmieszna, ale naprawde nie mam pojęcia jak to zrobić :) I czy kontrolka "spalonej żarówki" zniknie po jej wymianie, czy trzeba jechac na serwis ?
Z góry dzięki za pomóc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 574
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Ja spaliła ci się żarówka postojowa to nie świecą ci ringi. Żarnik zostaw w spokoju. Jest taka dziwna żarówka pod żarnikiem. Wykręca się ją śrubokrętem z końcówkami torx. Po wymianie kntrolka ci sama zgaśnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Wymiana żarówki postojowej / spalona żarówka
PostNapisane: 11 lutego 2010, 08:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. A czy ktoś może ma doświadczenia z wymiany żarówki H7 od długich w E90/91 ? Jak otworzyłem klapkę, to okazało się, że ta żarówka jest tak głęboko, że nie można jej nawet złapać... Nie wiem czy jest jakiś sposób czy zostaje wyjęcie całej lampy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Wymiana żarówki postojowej / spalona żarówka
PostNapisane: 22 lutego 2011, 11:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 325xi
Podłączam się do tematu
mam problem z wyjęciem żarówki H7 jest tak głęboko, ze nie dostanę ręką gniazdko z kablami odpiąłem i nie wiem co dalej a na siłę nie chcę nic robić bo rozwalę. bardzo proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Wymiana żarówki postojowej / spalona żarówka
PostNapisane: 18 marca 2011, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Ja również mam ten sam problem, chciałem wymienić tą H7 na nową ponieważ się spaliła :(. Próbowałem to znaleźć w internecie ale dotąd nie mogłem znaleźć takiego tematu. Możecie mnie również przekierować na inną stronę internetowa z podobnym problemem oraz instrukcją WYMIANY. BARDZO PROSZĘ RÓWNIEŻ O POMOC !!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Wymiana żarówki postojowej / spalona żarówka
PostNapisane: 19 marca 2011, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Żarówka H7 jest mocowana drucianą sprężyną. Jest jeden haczyk powyżej żarówki. Żeby ją wyjąć trzeba nacisnąć lekko koniec sprężyny ponad żarówką i przesunąć do boku (albo do środka) samochodu i puścić to się odhaczy z haczyka. Wtedy żarówka jest zwolniona i można ją wyjąć nawet na ślepo.
Wkładając nową trzeba ją ustawić występem tak jak starą (nie pamiętam ale chyba do góry występem) i zamknąć sprężynkę na haczyk. Założyć wtyczkę z kablami.
Zdejmowanie wtyczki z kablami przed wyjęciem żarówki jest utrudnione, bo sprężynka jest dość słaba i się odciąga a nawet może zdeformować się.
Całą operację wykonuje się praktycznie na ślepo z komory silnika albo też można ją wykonać wygodniej otwierając klapkę w nadkolu od strony koła. Ta druga opcja wymaga skręcenia koła na maksa.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL