BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] immobilaiser E36
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam. Czy można w jakiś sposób odłaczyć immobilaiser w bmw e36, wywalić go z samochodu całkowicie, bo popsuła mi się stacyjka i koszt naprawy takiej z immobilaiserem przewyższa zakup nowej stacyjki z zestawem zamków i kluczy. Pozdrawiam i z góry dziekuję za odpowiedż.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie jest to łatwa sprawa bo jest on powiązany z kompem ale podobno są spece którzy to potrafi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Można. Wprawny elektryk sobie poradzi.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dziękuję. A może znacie ew jakiś tańszy sposób naprawienia takiej stacyjki z imobilaiserem, bowiem złamała się zapadka we wkładce stacyjki i kluczyk zatrzymał sie na drugiej pozycji. Musze zapalać przez to na krótko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a czy nie można wymienić samej wkładki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
no własnie wg serwisu niby nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A kupienie używanego zestawu nie wchodzi w grę?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
ale chyba inny kluczyk i inna stacyjka nie bede mogły działać z tym immmobilaiserem co mam teraz chyba nie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale chyba stacyjka a ta cewka immo to dwie różne sprawy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zsynchronizować immo jest o wiele łatwiej niż usunąć. I nie chce mi się wierzyć że nie da się zmienić samego wkładu :/ Przecież antena EWS jest chyba oddzielnie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
i mnie się wydaje że ta antena jest osobno a czip z kluczyka też można przełożyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tzn. tak, zaczne wszystko od nowa. Ja jestem w tym laikiem i najwyczajniej pytam o radę jak najlepiej zrobić ;D.

Pewnego dnia przekreciłem stacyjkę i ona zablokowała się na drugiej pozycji i nie mogłem ani odpalić ani wyłaczyć kontrolek. Odpaliłem wiec na krótko i tak jezdze do dzisiaj. Wkładam kluczyk w stacyjkę i po odczytaniu kodu odpalam wkładajać śrubokręt w kostkę.
Dzwoniłem z tym do różnych kolesi od naprawiania stacyjek, każdy mi powiedział ze do serwisu bo oni nie dadzą rady. Pojechałem więc do serwisu, tam skolei stwierdzili tak. To zalezy od tego która zapadka się złamała. Jesli jakaś nieistotna to wystarczy ze zamówie u nich sam wkład za 300 zł (dorabiany w niemczech na zamówienie pod kluczyk który teraz mam) z montarzem ok 400 zł. Jesli natomiast ta od blokady kierownicy wtedy trzeba tez i wymienić stacyjkę bo nie da rady wyciagnać wkładki w takiej sytuacji (koszt ok 1400 zł).

Wiem sa tutaj tacy koledzy co by serwis wysmiali i poradzili sobie za mniejsza część tych kwot, potrzebuje tylko porady jak to zrobić. żeby mieć ten sam kluczyk do wszystkich zamków i stacyjki. czy z tych kluczyków można wyjmować ten chip od immobilaisera??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to już kwestia co tam poszło. Jeśli da się wymienić sam wkład to to będzie najprostsze i najtańsze wyjście. W przypadku gdy trzeba całą stacyjkę to rozwiązania przy wymianie na używkę by były takie:
1. Wymiana zamków i stacyjki i przełożenie nadajnika z obecnych kluczyków - o ile one są łatwo wymienialne.
2. To samo tylko razem z modułem EWS i synchronizacja z DME.
3. To samo tylko dopisanie nowych kluczyków do EWS.

Nie jestem jednak w stanie teraz określić co z tego jest na 100% wykonalne ale w tym kierunku bym podążał.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
A czy jezeli nie mozna przelozyc tabletki immo z jednego kluczyka do drugiego.To czy mozna kluczyk od starego immo schowac gdzies obok stacyjki,pod obudowa kolumny kierowniczej,zeby byl sygnal do immo,a odpalac auto starym kluczykiem,czy tak sie nie da?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 00:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć dwie rzeczy, co w stacyjce zczytuje kod immobilaisera?? i czy można w jakiś kolwiek sposób skopiować taki chip do kluczyka, bo mam tylko jeden kluczyk a chciałbym mieć drugi też??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 09:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W ASO po VINie Ci sprowadzą z magazynu nowy kluczyk.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
proponuje kupić używany zestaw wkładek zamków dzrzwi, klapy i stacyjkę z kluczykiem. Następnie przełożyć transponder ze starego kluczyka do nowego z zestawu. Antene immo zostawić starą, zamontować ją tylko do nowej stacyjki. Napewno będzie to działąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL