BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M50b20 Vanos. Nie chce wchodzić na obroty :(
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Witam wszystkich!! Mam kolejny problem z moim autkiem, auto odpala ale nie chce wchodzić na obroty, dławi się, jak się uda ruszyć to albo jedzie albo się zadławia aż zgaśnie, ponadto słychać stuki (może strzały) w kolektorze, czy zimny czy ciepły jest to samo. Pomocy!!!co to może być?????

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2007, 21:53 przez schadook, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
masz lpg?strzelił? zobacz czy nie ciagnie lewego powietrza,moze waz z krokowca spadl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
spójrz na rurę k. przepływomierza, jak jest nieszczelna też się będą działy cuda...
jeśli to jest OK to może sonda.. przyczyn może być wiele, musisz wykluczać poszczegolne rzeczy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Hej!
Witam!
mam w nim gaz ale nie mógł strzelić bo to Koltec -(wtrysk) ale z tym wężem to muszę sprawdzić.
a zapomniełem wspomnieć że wyjąłem świece, były czarne jak węgiel, to może być coś z powietrzem, dobrze kombinuje? a może coś z cewkami?

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
ja obstawiam na weza od krokowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
a w którym miejscu szukać tego krokowca? :przestraszony:

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
wsadz reke pod kolektor sacy,tam znajdziesz krokowca pujda do niego dwa węze jeden od rury co leci na przepustnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Póki co wielkie dzięki! jutro z rana biorę się za poszukiwania. A, fajna ta twoja bryczka, gustowne fele dodają jej uroku. Niedługo wrzucę fotki mojej tylko muszę ją doprowadzić do porządku bo to teraz najważniejsze :hyhy:
Pozdro

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
rorafalki napisał(a):
spójrz na rurę k. przepływomierza, jak jest nieszczelna też się będą działy cuda...
jeśli to jest OK to może sonda.. przyczyn może być wiele, musisz wykluczać poszczegolne rzeczy

Dzięki za podpowiedź, oczywiście sprawdzę i to, tylko jak zaglądam pod tą maskę i widzę te przewody to mi się słabo robi, chyba zakrótko ją mam (dopiero 35dni) i jeszcze się nie oswoiłem. A co do sądy, gdzieś czytałem że ona się daje we znaki na ciepłym silniku, ale napewno to tego nie wiem.
pozdro

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 15:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Witam ponownie!
dzięki wszystkim za pomoc, sprawdziłem te możliwości, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to PLEASE!!! POMOCY :zalamany:

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 15:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
posprawdzaj wszystkie wezyki (rury gumowe) powietrzne, jak dostaje "lewego" powietrza to moga sie obroty "walic" nawet moze zgasnac


pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Czy ktoś wie może co to za błędy ZKE/ZVM i Inst.Cluster??
takie coś wyszło na kompie

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 17:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
a ten kto Ci podlaczyl nie powiedzial Ci?

nie mam pojecia,zapytaj Dixiego

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
no właśnie, sam też nie wiedział. to mój znajomy chciał mi pomóc ale nie ma kodów do BMW, ma tylko VW i Opel

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
tak jak napisalem, pogadaj z Dixi, jego ojciec ma warsztat Bmw wiec powinien wiedziec

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
drogą dedukcji: cluster (ang.) - to kępa, kiść, rozgałęziacz itp. więc wychodzi na błąd w instalacji elektrycznej... tak mi się wydaje..., ale najlepiej jak się wypowie specjalista a nie laik vel "lajkonik"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
hmm dzieje sie to na gazie czy na benzynce??
pompa paliwa jak chodzi??
filtr paliwa w jakim stanie?
przeplywomierz jest sprawny??
sonda??
proponuje podjechac na kompa do kogos kto sie zna w trojmiscie koszt 50zl (np. u mnie :D ) tak z daleka bez osluchania i zobaczenia na wlasne oczy ciezko cos powiedziec...

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
schadook napisał(a):
Czy ktoś wie może co to za błędy ZKE/ZVM i Inst.Cluster??
takie coś wyszło na kompie


ZKE - central body Electronics
ZVM - central locking Module


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
BMW Technical Acronyms

A - processed vehicle speed signal
A - "out" (Aus)
AB - Airbag
ABL - Brake system warning Lamp (2 color)
ABS - Anti-lock Braking System
AC - Air Conditioning (from ETK)
ACC - Active Cruise Control
ACS - Active Comfort Seats
ADB(X) - Automatic Differential Braking
ADS - engine intake air control
ADV - windshield wiper pressure control
AEGS - Automatic Electronic Gearbox Control (also EGS)
AFM - Air Flow Meter
AGD - suction silencer (from ETK)
AGR - emission reduction
AGS - Adaptive transmission control
AG - Automatic Gearbox (transmission)
AHK - Active rear-axle Kinematics
AHK - trailer hitch (from ETK)
AHM - trailer Module (not for US models)
AHPS - Advanced HPS
AIC - Automatic Interval Control (rain sensor)
AKF - activated carbon canister (from ETK)
AKS - Active head restraint
AKS - pressure regulating device (from ETK)
ALC - Automatic Light Control
ALR - Automatic Lamp Range Adjustment
AMM - Air Mass Meter
AMP - radio system AMPlifier
ARI - car radio information system (from ETK)
ARS - Active Roll Stabilization
ASC - All Season traction
ASC-EZA - ASC w/ engine timing and injection intervention
ASC+T - ASC+ Traction control
ASK - Audio System controller (Kontroller)
ASR - self starter block relay (from ETK)
AST - Automatic Slip control (marketing term)
AT - remanufactured part (from ETK)
AT - Antenna (from ETK)
ATF - Automatic Transmission Fluid (from ETK)
ATL - exhaust gas turbo charger (from ETK)
AUC - Automatic air recirculation
AUT - AUTomatic transmission (from ETK)
AVT - Antenna amplifier Tuner
AZD - tightening torque specifications (in TIS)

A/D – Analog/Digital
B - Benzene (gasoline)
BAT - BATtery (from ETK)
BC - Board Computer
BC1 - Body Controller 1
BL - Brake Light (from ETK)
BLS - Brake Light Switch
BMBT - Board Monitor
BS - Block diagram
BST - Battery Safety Terminal
BVA - Brake pad wear indicator (from ETK)
BZM - center console control center
BZMF - center console control center, rear

CAN – Controller Area Network (Multiple ECU Controller)
CAN-Bus - Controller Area Network (bus)
CANH-Bus - CAN bus, High
CANL-Bus - CAN bus, Low
CANP - fuel tank ventilation valve
CAS - Car Access System
CBC - Corner Braking Control
CBS - Condition Based Service
CCM - Check Control Module
CD - Control Display
CDC - Compact Disk Changer
CDS - CD player (from ETK)
CEL - CELsius (from ETK)
CIM - Chassis Integration Module
CO - Carbon monOxide (from ETK)

COMBI – Electronic Instrument Cluster
CON - CONtroller
CU - Copper (from ETK)
CVM - Convertible top Module
CVT - Constantly Variable Transmission
CW - drag coefficient (from ETK)
D1 - Xenon light/ gas discharge (from ETK)
D-Bus - Diagnosis bus (same as TXD)
DBC - Dynamic Brake Control
DBS - Dynamic Braking System
DCS - Dealer Communication System

DE – Diagnostic Unit
DD - Dynamic motor Drive
DDE - Digital Diesel Electronics
DIN - German industrial standards
DIS - Diagnosis and Information System
DISA - Differential air intake control
DIVA - continuously variable length intake runners
DK - throttle housing/valve
DKB - throttle w/ brake intervention

DKE – Throttle Increase
DKI - throttle position
DKR - throttle reduction
DKT - throttle position signal
DKV - preset throttle position value
DME - Digital Motor Electronics
DM-TL - Diagnostic Module Tank Leakage
DOHC - Double Over Head Camshafts (from ETK)
DS - gasket set (from ETK)
DSC - Dynamic Stability Control
DSP - Digital Sound Processing
DTC - Diagnostic Trouble Code (SAE)
DTC - Dynamic Traction Control
DWA - theft deterrent system
DWS - tire pressure Warning System
DZM - revolution counter (from ETK)
E - "in" (Ein)
EBA - installation instructions (from ETK)
EBV - Electronic Brake force proportioning
ECE - European market version (from ETK)
ECM - Engine Control Module (SAE term)
ECU - Electronic Control Unit
EDC - Electronic Damper Control (from ETK)
EDR - Electronic throttle control
E-KAT - Electrically heated catalytic converter
EZA - see ASC-EZA
ECM - Engine Control Module (SAE term)
ECO - Controller for I-Drive system
EDC - Electronic Dampening Control
EDC-K - Electronic Dampening Control - Continuous
EDK - Electronic throttle valve
EDS - pressure regulator
EFH - Electric window lifter (from ETK)
EGS - Electronic transmission control
EH - Electronic-Hydraulic
EHC - Electronic Height Control
EKM - Electronic body Module
EKP - Electric fuel Pump
ELV - Electronic steering lock
EM - Electro-Mechanical
EMF - Electro-Mechanical parking brake
EML - Electronic Motor Load regulation
EMV - Electro-Magnetic sensitivity (from ETK)
EO - component location
EPC - Electronic Parts Catalog (also ETK)
EPROM - Erasable/ Programmable chip Memory (from ETK)
ETK - Electronic parts catalog (also EPC)
ETM - Electrical Troubleshooting Manual
ESS - Electronic anti-theft device
EV - injection Valve
EWS - Electronic drive-away protection
FB - Function description
FBC - Fading Brake Control
FBD - remote control services
FBZV - radio frequency locking system

FGR – Vehicle Speed Control (Cruise Control)
FH - window lifter
FHK - rear Heater/ air conditioner
FLC - automatic Light Control
FRU - Flat Rate Unit

FS – Crash Sensor
FZV - central lock receiver
GAL - speed dependent sound volume
GM - General Module
GMR - yaw moment control
GPS - Global Positioning System
GRII - cruise control
GRS - rotation Rate Sensor

GS – Belt Tensioner
GWK - torque converter lock-up control
H - "rear" (Hinten)
H2 - Xenon headlights
HA - rear Axle (from ETK)
HC – Hydro Carbon
HD - Heavy Duty (from ETK)
HDC - Hill Decent Control
HFM - Hot Film air mass Meter
HG - manual Gearbox (transmission)
HKL - Hydraulic trunk lid Lift

HLM – Hot Wire Air Mass Meter
HPS - Head Protection System
HR - Heater control (from ETK)
HVA - Hydraulic Valve Adjuster (from ETK)

Hz – Hertz (Cycle)
I-Bus - Information bus
IB - Interior lighting control signal
IHKA - automatic Heating and A/C
IHKAF - IHKA w/ micro filter
IHKR - regulated Heating and A/C
IHKRF - IHKR w/ micro filter
IHKS - standard Heating and A/C
IHPD - Internal High Pressure Deformation
IHR - Integrated Heater control (from ETK)
IKE - Instrument cluster Electronics
ILH - Interior Lighting, rear
ILV - Interior Lighting, front
IMS - Instant Mobility System (from ETK)
IR – Infrared

IRS – Infrared Locking System

ISC – Idle Speed Control
ISIS - Intelligent Safety Integration System
ISN - Individual Serial Number
ISOFIX - standardized mounts for child restraints
ITS - head airbag assembly/ Inflatable Tubular Structure
IVM - Integrated power supply Module
K-Bus - body bus (Karosserie)
KAT - catalytic converter
KATON - converter creating (signal)
KD - Kick-Down
KHI - interface for headphones
KL - terminal designation
KL15 - run bus (ignition switch run position)
KL30 - battery bus (hot at all times)
KL31 - ground bus (chassis ground)
KL50 - start bus (ignition start position)
KLR - accessory bus
KO - compressor "on" signal
KOMBI - instrument cluster
KOREL - compressor relay signal

KR – Contact Ring
KSK - Knock Sensor
KVA - fuel consumption signal/value
KW - crankshaft
KW - KiloWatt (from ETK)
LCM - Lamp Check Module
LDP - Leak Diagnosis Pump
LEV - Low Emissions Vehicle
LEW - Lateral acceleration sensor
LHD - Left-Hand Drive (from ETK)
LKM - Lamp control Module
LL - closed throttle
LM - Light Module
LMM - air flow meter/sensor
LMR - Light alloy wheel
LRA - vertical headlight aiming
LSM - steering column memory
LSZ - Lamp Switching center
LVA - air supply system (for EHC system)
LWR - vertical headlight aim control
LWS-5 - steering angle sensor
M-Bus - IHKA/IHKR stepper motor bus
MAL - center armrest
MBC - Maximum Brake Control
MDK - Motorized throttle valve/system
MFL - Multi-Function steering wheel
MFC - Multi-Function Controller
MFU - Multi-Function Clock
MID - Multi-Information Display
MIL - Malfunction Indicator Lamp (SAE), "check engine" Lamp
MIR - Multi-Information Radio
MMC - Multi-Media Changer
MoDiC - Mobile Diagnostic Computer
MOST-Bus - Media Oriented System Transport bus
MRS - Multiple Restraint System
MSR - engine drag torque Regulation
MV - Magnetic Valve (solenoid Valve)
n-ab - rotational speed, transmission (rpm)
n-mot - rotational speed, engine (rpm)
NAVI - Navigation module
NG - New Generation (as in N73 engine)
NG - tilt sensor
NOX - Nitrogen Oxides/ exhaust gas recirculation (from ETK)
NSD - rear muffler (from ETK)
NSL - rear fog Lamp (from ETK)
NSW - fog lamp (from ETK)
NTC - Negative Temperature Coefficient
NW - camshaft (from ETK)
OBC - On-Board Computer
OBD - On-Board Diagnosis (SAE)

P/N – Park/Neutral position
P-Bus - Periphery bus
PB - Pin assignments
PBS - Parts Bulletin System (in TIS)
PDC - Park Distance Control
PGS - Passive Go System
PM - Power Module

PP – Impact Pad
PTC - Positive Temperature Coefficient
RLS - Rain-Light Sensor
PWG - Pedal position sensor/ potentiometer
RA - Repair instructions (in TIS)

RAM – Random Access Memory
RAL - Aluminum wheels (from ETK)
RAL - standard color (from ETK)
RDC - tire pressure Control
RDS - Radio Data-broadcast System
RDW - tire pressure Warning
RHD - Right-Hand Drive (from ETK)
RM - Relay Module
ROZ - Research Octane rating/ fuel grade (from ETK)
RPA - tire puncture warning (from ETK)
RPS - Rollover Protection System
RS - Repair kit (from ETK)
RSW - back-up lamp (from ETK)
RXD - wake-up Diagnosis line
RZV - direct stationary ignition
SASL - Satellite, A-pillar left
SASR - Satellite, A-pillar right
SAV - Sport ACTIVITY Vehicle
SB - fuse assignments
SBE - Seat occupancy detector/sensor
SBFH - Seat module, passenger-side rear
SBSL - Satellite, B-pillar left
SBSR - Satellite, B-pillar right
SBT - SI techniques/ tech reference information (in TIS)
SCA - Soft Close Automatic/Actuator
SD - sliding roof (from ETK)
SD - silencer/ muffler (from ETK)
SE - Special Equipment (from ETK)
SES - voice recognition System
SFAH - Seat module, driver's side rear
SFZ - Satellite, vehicle center
SG - control unit
SGS - Seat integrated belt System
SHD - sliding/ lifting roof (from ETK)
SHD - Sunroof module (also SHDM)
SI - Service Information (in TIS)
SIA - Service Interval system (ver. I, II, III, IV, etc.)
SII - Service Interval Indicator
SIL - SILicon (from ETK)
SIM - Safety Information Module
SINE - Siren/tilt sensor
SKD - Steel sliding roof (from ETK)
SKHD - Steel sliding/ lifting roof (from ETK)
SM - Seat Module
SM/SPM - Seat/Mirror Memory
SMBF - Seat Module, passenger side
SMFA - Seat Module, driver's side
SMG - Sequential Manual Gearbox
SP - Schematic
SRA - headlight/fog light cleaning
SRS - Supplementary Restraint System
SSD - Steel sliding roof (from ETK)
SSH - Seat Satellite, rear seat
ST - connector views
Steptronic - transmission shift control
STVL - Satellite, left front door
STVR - Satellite, right front door
SVS - Speech processing System
SWR - headlamp cleaning system (from ETK)
SWZ - Special tool listings (in TIS)
SZL - Switch center, steering column
SZM - central switch center Module
TAGE - door handle Electronics
TCM - Transmission Control Module
TD - engine speed signal (ignition pulse)
TD - Technical Data (in TIS)
TE - fuel evaporation control
TEL - TELephone control unit
TEV - evaporative purge control
THZ - Tandem master cylinder (from ETK)
ti - Injector "on" Time (duration)
TIS - Technical Information System
TL - part throttle / load signal
TLEV - Transitional Low Emission Vehicle
TMBFT - door Module, passenger side
TMBFTH - door Module, passenger side rear
TMFAT - door Module, driver's side
TMFATH - door Module, driver's side rear
TP - Tandem Pump (from ETK)
TPS - Throttle Position Switch/Sensor
TR - engine speed signal (rpm)
TR - TRansistor (from ETK)
TRG - fuel level sensor (from ETK)
TRI - Technical Reference Information (also SBT)
TRS - battery isolation Switch
TSD - Torsional vibration dampener (from ETK)
TSH - door lock Heating
TSZI - Transistorized coil Ignition system (from ETK)
TU - Technical Update (as in M50tu)
TXD - Transmitting Diagnosis line
U-batt - Battery voltage
U-vers - supply voltage
UERSS - rollover bar (from ETK)
URS - rollover protection System
USIS - Ultrasonic passenger compartment Sensor
V - "front" (Vorn)
V - vehicle road speed
VA - front Axle (from ETK)
VAT - front axle support (from ETK)
VANOS - Variable camshaft timing
VEP - distributor-type injection Pump (from ETK)
VID - VIDeo module
VL - full load (wide open throttle)
VSD - front muffler (from ETK)
VVT – Valve tronic
WBG - hazard warning switch (from ETK)
WIM - Wiper control Module
WK - torque converter lock-up clutch
WSS – Wind Shield (from ETK)
WT – Valve tronic control unit
Z - "central" (Zentrum)
ZAB - ignition fade-out (reduction)
ZAE - central Airbag Electronics
ZAS - ignition starter switch (from ETK)
ZGM - central Gateway Module
ZK - cylinder head (from ETK)
ZKE - central body Electronics
ZKH - cylinder head cover (from ETK)
ZMS - dual-Mass flywheel (from ETK)
ZV - central locking system
ZS - central lock (from ETK)
ZSD - center muffler (from ETK)
ZV - central locking system (from ETK)
ZVM - central locking Module
ZWD - idle control valve


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dobra Lego, przyznaj się, jak długo to wklepywałes?? :zdziwko:


:rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL