BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 10:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wycieki spod dekla
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam
Mam problem :( otóż najpierw myślałem że buni bierze olej :( , ale potem po pewnych problem oglądłem cały silnik i tam świece całe zalane, kapie wszędzie z pod dekla. Wymieniłem uszczelki, świece, olej. Przez miesiąc ani kropli oleju nie ubyło, aż tu znowu widzę wycieki :zly: , znowu ubywa oleju. Nie wiem co już może być, z jaką siła musi być przykręcone śruby dekla kluczem dynamometrycznym. Proszę o pomoc, mam bmw e36 320i vanos 93r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wycieki spod dekla
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 15:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
gilus140 napisał(a):
Witam
Mam problem :( otóż najpierw myślałem że buni bierze olej :( , ale potem po pewnych problem oglądłem cały silnik i tam świece całe zalane, kapie wszędzie z pod dekla. Wymieniłem uszczelki, świece, olej. Przez miesiąc ani kropli oleju nie ubyło, aż tu znowu widzę wycieki :zly: , znowu ubywa oleju. Nie wiem co już może być, z jaką siła musi być przykręcone śruby dekla kluczem dynamometrycznym. Proszę o pomoc, mam bmw e36 320i vanos 93r


A uszczelki świec też zostały zmienione ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 19:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
10Nm

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
ja dokręciłem do oporu bez klucza dynamometrycznego rok temu i nic nie cieknie
z tego co pamiętam uszczelki wchodzą w taki rowek który dokładnie wyczyściłem drucianką no i powierzchnię głowicy również. Myślę że musiałeś coś spaprać zdaża się każdemu :(
a w którym miejscu ci cieknie? Uszczelki świec wymieniłeś ?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 13:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
widze że mam ten sam problem...
silnik m50b20 bez vanosa. chciałem sprawdzić świece i to co zobacyłęm poprostu mnie zabiło :( 1 i 6 świeca były umazane olejem, o ile 1 była lekko umazana to druga poprostu sobie w nim pływała :szok:

teraz pytanie: czy może coś się stać??? wiadomo że dobrze to to nie jest ale jakie mogą być dalsze skutki?? jakieś przebicia czy coś???

czy wymiana samej uszczelki wystarczy??? czy dużo z tym roboty, oraz jak napisałBobby_Valentino, czy dużo roboty jest z wymianą uszczelek pod świecami???

dodam tylko, że silnik chodzi jak chodził, zero zmian. szarpnięć, problemów z zapalaniem etc....

sorry jeżeli moje pytania są łupie ale taki ze mnie mechanik jak z koziej du** trąba

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 17:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Roboty z uszczelka świec i dekla dokładnie tyle samo bo i tak trzeba dekiel ściągać.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
a czy mogą być jakieś niespodzianki??? i czy stanie się coś jezeli nie zrobie tego natychmiast?

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Nie jest to raczej niebespieczne i nic się nie stanie jak z tym tak pojeździsz parę dni ale wiadomo że problemy z zapłonem zaczną się wkrótce więc nie należy na nie czekać tylko brać się do roboty :)

Powiem tak w ładny słoneczny dzionek dla kompletnego laika jakim i ja jestem wymiana nie powinna zająć więcej niż godzinkę. Wiem z autopsji ;)
Musisz mieć komplet uszczelek nowych ok 80 ziko febi, klucze 8 i 10 nasadowe, pojemnik na śrubki, szczotkę drucianą, płaski śrubokręt, szmatę do oleju i kawałek grubego koca do położenia na błotnik/nadkole.

Najpierw otwórz maskę i na lewym błotniku zainstaluj sobie ten koc lub jakąś grubą szmatę by nie uszkodzić lakieru bo będziesz się musiał na tym błotniku trochę położyć.
Potem zdejmij obie osłony plastikowe z silnika śruby są pod zaślepkami po dwie na każdą osłonkę.
Teraz odepnij wszystkie kable z cewek i odchyl je w kierunku kolektora dolotowego i jakoś tam przymocuj by nie przeszkadzały.
Odkręć wszystkie cewki i nie pogób śrubek. Zapamiętaj dzie są mocowane uziomy z miedzianej plecionki żebyś je tam potem spowrotem przykręcił!
Odczep gruby gumowy przewód wchodzący do dekla z góry po prawej stronie. Mocowany jest na klips, trzeba mocno ścisnąć i pociągnąć.
Teraz odkręć wszystkie śrubo/nakrętki którymi przykręcona jest pokrywa. Na każdej jest metalowa i gumowa podkładka więc ich nie pogub.
Pokrywa jest mocno przywarta do głowicy więc na całym obwodzie delikatnie i z wyczuciem podważaj użym śrubokrętem zawiniętym w szmatkę toćka w toćkę aż puści.
Zdejmij pokrywę, usuń starą uszczelkę i wszystkie jej pozostałości na obwodzie pokrywy i we wszystkich sześciu kanałach na świece. Wyczyść z oleju pokrywę i dokładnie rowek na uszczelkę musi być suchy i wolny od resztek starej uszczelki.
Wyczyść wszystkie powierzchnie styku uszczelki z głowicą.
Umieść uszczelkę we wspomnianym wcześniej rowku na obwodzie pokrywy i wewnątrz na kanałach "świecowych" sześć okrągłych uszczelek zespolonych w dwuch segmentach.
Są do tego jakieś kleje silikonowe ale ja osobiście nie stosuję i też działa więc nie wiem czy są konieczne.
Pozostało założyć pokrywę i poskręcać wsztsko w odwrotnej kolejności niż się rozkręcało.
rubi/nakrętki pokrywy zaworów dokręcają sie lekko do pewnego momentu i nagle jest wyczuwalny stanowczy moment oporu więc nie trzeba do nich żadnych kluczy dynamometrycznych tylko wystarczy odrobina wyczucia. Dwie pokrywy tak przykręciłem i żadna nie cieknie.

mam nadzieję że pomogłem :)

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 08:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
bardzo przydatne zapamiętam sobie dokladnie.
Przyda się na pewno. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
gilus140, sądze ze "pomógł" dla StraHu, się należy :ok:

dzieki kolego, jak tylko wymienie to opisze swoje doświadczenia :)

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Uszczelka
PostNapisane: 5 maja 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 147
Lokalizacja: TM
Moje BMW: BMWe39 523
Kod silnika: M52B25
Witam kolegów,miałem kiedyś ten sam problem,po wymianie samej uszczelki po około 3 miesiącach ciekło,potem wymieniłem uszczelkę razem z nowymi uszczeleczkami pod śrubki i od tamtej pory mam suchutko i czyściutko.Pzdr

_________________
Nie dziękuj-kliknij pomógł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Uszczelka
PostNapisane: 5 maja 2009, 16:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 147
Lokalizacja: TM
Moje BMW: BMWe39 523
Kod silnika: M52B25
Witam kolegów,miałem kiedyś ten sam problem,po wymianie samej uszczelki po około 3 miesiącach ciekło,potem wymieniłem uszczelkę razem z nowymi uszczeleczkami pod śrubki i od tamtej pory mam suchutko i czyściutko.Pzdr

_________________
Nie dziękuj-kliknij pomógł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
robi1 napisał(a):
nowymi uszczeleczkami pod śrubki


jak to to wygląda???

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 16:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 147
Lokalizacja: TM
Moje BMW: BMWe39 523
Kod silnika: M52B25
Kolego bnd07 takie małe okrągłe pod podkładkami,wymień będziesz miał spokój

_________________
Nie dziękuj-kliknij pomógł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 01:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
i po ptokach :D wymiana zajeła 1.5 godzinki ( dużo czasu zajeło czyszczenie dekla oraz kanałów świec )
StraHu, bez Ciebie nie dał bym rady :ok:

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
zrobiłem 1500 km, trasa dom-belgia, zero wycieków i oleju w kanałach świecowych

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL