BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem ze spasowaniem schowka na rękawiczki.
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 14:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Witam.
Opowiem historię usterki od właściwego początku, bo być może tam znajduje się rozwiązanie tego nurtującego, a zarazem niesamowicie wkurzającego mnie problemu.

Gdy zakupiłem samochód (E34 torung), deska rozdzielcza była w niektórych miejscach popękana od słońca. Postanowiłem więc ją wymienić, a że trafiła mi się okazja cenowa - zrobiłem to. Jak wiadomo, jest to proces monotonny i skomplikowany, ale podołałem. Gdy już się uporałem z problemem pęknięć na desce, pozostawszy z toną śrubek i plastików niewiadomego pochodzenia, pojawił się pierwszy problem. Otóż schowek na rękawiczki (strona pasażera) zamykał się, ale była między nim, a konsolą szczelina na całej długości (chodzi o to miejsce: http://yfrog.com/3x540isportinterior1j).

Chwilę dało się z tym żyć, lecz schowek nie spełniał swego zadania w 100% i paskudnie wyglądał. Mój pedantyczny charakter nie pozwalał mi z tym normalnie żyć, a próby samobójcze spełzły na niczym, bo trochę wstyd wozić pistolet z niedomykającym się schowku, a jak umierać, to z klasą. Na szczęście nastały piękne lata i została podjęta decyzja o wymianie wnętrza. Tak też się stało, a co za tym poszło - został wymieniony schowek. Już myślałem, że załatwi to problem - schowek był z drewnem, które skutecznie zakrywało szczelinę, ale... SIĘ NIE ZAMYKA.
Nie wiem, co jest za to odpowiedzialne. Próbowałem ustawiać, przestawiać, nawet pytałem w ASO, czy trzpienie zamka są różnej długości. Jak się okazało - nie ma żadnych różnic w budowie zamka, więc wykluczyłem również to, że zamek może być za krótki, przez co nie sięga do "wnęki" i nie trzyma schowka, więc wymiana tego elementu nie ma sensu (PS. mam na sprzedaż właśnie jeden nowy trzpień zamka do schowka na rękawiczki - jak ktoś jest chętny - oddam za półdarmo). Wszystko na marne, nadal jeżdżę bez schowka, a to wygląda obrzydliwie, i nabieram wstrętu do wspaniałej serii jaką jest E34, gdy tylko to widzę i próbuje naprawić. Nadal jest jak było.
Pozostaje mi tylko wymiana deski rozdzielczej - tak mi się wydaje - chyba że... no właśnie - istnieje mniej inwazyjne rozwiązanie tego wkurzającego problemu, którego ja nie znam. Boję się, a właściwie jestem pewien, że nawet panowie w ASO nie będą mieli o tym pojęcia.
Byłbym niezmiernie wdzięczny za każdą próbę pomocy, choć prawdę mówiąc - straciłem nadzieję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57tu
Witam, miałem ten sam problem jak wymieniałem filtr kabinowy.
z tylu na takiej szynie sa dwa zaciski. moga sie one przesuwac po obudowie po lapach ze schowka bo sa tam dziury "fasolki" musisz tam ustawiac. ja ze 2 godziny walczylem zanim efekt byl zadowalajacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Katowice
Witam
Miałem podobny problem ze schwokiem krzywo sie zamykał opadał i różne dziwactwa, pojechałem do norauto, żeby mi klime wyczyścili i przy okazji filtr kabinowy zmienili. Po wszystkim odbieram wóz, a tu schowek naprawiony - oto moj sposób - jedź do norauto :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 135
Lokalizacja: SILESIA
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25TU
Tomsien napisał(a):
Witam
Miałem podobny problem ze schwokiem krzywo sie zamykał opadał i różne dziwactwa, pojechałem do norauto, żeby mi klime wyczyścili i przy okazji filtr kabinowy zmienili. Po wszystkim odbieram wóz, a tu schowek naprawiony - oto moj sposób - jedź do norauto :P


Tobie należy sie 100 X POMÓGŁ za pomysł :DDD

_________________
______________________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Katowice
ja się męczyłem ze schowkiem bardzo długo i jak juz myślałem, że jest wszystko jest ok znowu sie otwarł albo nie chciał zamknąć, albo trzeszczał albo coś innego w końcu po długich męczarniach udało mi się go uregulować z tym ze bardzo ciężko sie zamykal, trzeba było trzasnąć mocno by sie zamknął. Dlatego miałem miłą niespodziankę w norauto. Schowek tzryma się na takich dwóch łapkach zaczepionych na pręcie, ja to robiłem tak że odblokowywałem te łapki i ustawiałem tak by szpary wokół schowka były takie same i próbowałem zamknąć, otworzyć poruszać nim i dopiero wtedy jak wszystko wydaje się być dobrze ustawione zamykałem łapki - fajne mam nazewnictwo: łapki, pręt itp.
pozdro powodzenia z tym pieroństwem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam, właśnie wczoraj borykałem się z tym samym zagadnieniem i po paru podejściach udało mi się opracowac metodę która o dziwo u mnie zdaje egzamin za pierwszym, góra drugim razem przy podejściu do montażu. Otóż zrobiłem w ten sposób:
- zaczepiłem tzw. "łapki" na "pręt" z tyłu schowka, czyli elementu odpowiedzialne za mocowanie i możliwość uchylania całej "szuflady" - "łapki" zostawiłem odpięte
- zamknąłem schowek zatrzaskując go ( w tym momencie mamy już ustalona pozycję zamka względem "otworu zatrzaskowego")
- przytrzymując cały czas "szufladę" delikatnie ruszałem nią na boki aby "ułożyła sie" względem wnęki na schowek po czym przytrzymując schowek jedną ręką od spodu zatrzasnąłem "łapki" uprzednio również delikatnie próbując je podosuwać w mocowaniach "szuflady"
- :D

Mama nadzieję,że mimo "barwnych" opisów uda Ci się odszyfrować moje myśli skrupulatnie przelane na tego posta :ok: Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Dokładnie JW. masz napisane. Ja kilka razy to u siebie robiłem i za każdym razem dochodziłem do wprawy. Wogule jak kupiłem auto to musiałem prostować te pręty bo ktoś chyba kiedyś przeginał i mi juz brakowało regulacji na fasolkach ;)
Powodzenia!

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 07:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Dziękuję za informacje. Będę próbował.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL