BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] kontrolka oleju zapala się pod obciążeniem na postoju
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
witam dzis wracalem popoludniu z pracy do domu i po dojechaniu (ok 20km) i zostawieniu auta na jalowych obrotach zauwazylem ze jak podnosze szybe, skrece kolami,albo wylacze klime to miga mi przez sekunde kontrolka od oleju. Kontrolka miga gdy traci delikatnie obroty, ale jak wroca obroty na rowno lub w momencie gdy dodam troszke gazu i powtorze te czynnosci to kontrolka wcale sie nie zapali. Silnik rozgrzany po tej trasie w tak cieplym dniu trzymal obroty ciut ponad 500, nie wiem czy to nie za malo jak na 320I ? Dodam ze stan oleju jest prawidlowy, nie ma zadnych strat mocy , silnik tak jak byl zrywny tak jest. Jeszcze 1 co zauwazylem to to ze jak teraz odpalam auto to kontrolka od oleju nie gasnie zaraz po odpaleniu tylko sekunde po.Co to moze byc prosze o pomoc ????


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2009, 19:57 przez Trancemorpher, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Jezeli stan oleju jest OK to moze byc czujnik cisnienia oleju... Nie jestem pewien ale na to mi wyglada.

Pozdrawiam

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 19:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
ryszard55 napisał(a):
dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju


jak to zrobic ? mechanik sobie z tym poradzi ? co w przypadku jak bedzie za niskie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Trancemorpher napisał(a):
ryszard55 napisał(a):
dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju


jak to zrobic ? mechanik sobie z tym poradzi ? co w przypadku jak bedzie za niskie ?


Poradzi, może się okazać że pompa oleju jest do wymiany.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
Bobby_Valentino napisał(a):
Trancemorpher napisał(a):
ryszard55 napisał(a):
dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju


jak to zrobic ? mechanik sobie z tym poradzi ? co w przypadku jak bedzie za niskie ?


Poradzi, może się okazać że pompa oleju jest do wymiany.


na pompie nie idzie w zaden sposob podniesc cisnienia ??? duzo pracy przy wymianie pompy
??? jezdzenie z tym problemem jest bezpieczne???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przy wymianie ponpy jest sporo pracy ale spokojnie kolego kontrolka gasnie i nie ma tragedi
zrób pomiar i będzie wiadomo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
ryszard55 napisał(a):
zrób pomiar i będzie wiadomo


a jakie powinno byc prawidlowe cisnienie zebym mial dla porownania ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 17:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pomiar należy dokonać na rozgrzanym silniku manometr wkręca się w miejsce czujnika ciśnienia oleju i powinno ono wynosić
na biegu jałowym 0,05MPa
przy około 5000obr co najmniej 0,4 do o,47MPa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
dzieki za info a da sie jakos w razie czego podniesc cisnienie na pompie ??? chodzi mi czy nie ma tam jakies regulacji a moze przeczyszczenie smok cos da ??? jutro od rana odstawiam auto i mam nadzieje ze bede juz wiedzial co jest grane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 20:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli smok byłby zabrudzony to jak najbardziej może to pomóc
dużą rolę odgrywa też zawór przelewowy
ale poczekaj na pomiar mam nadzieję że poziom oleju jest prawidłowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
tak poziom oleju prawidlowy, codziennie w tym tygodnu go sprawdzalem i jego stan sie nie zmienial. Zwroce jeszcze uwage na ten zawor przelewowy. Zastanawia mnie jeszcze ze objaw z kontrolka wystepowal przez 2 dni jak bylo w poludnie bardzo cieplo, natomiast jak dzis bylo troszke chlodniej to nie mrugla ani razu. Mam nadzieje ze jutro cos sie rozjasni w tej sprawie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 21:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
może olej jest jakiś lewy
tzn. rzadki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
ryszard55 napisał(a):
może olej jest jakiś lewy
tzn. rzadki


cisnienie sprawdzone i jest prawidlowe. Podlaczylem go tez pod kompa i zadnych wskazan. Ale narazie od tamtego czasu mi nie mrugla kontrolka wiec moze bedzie ok. Wymienie jeszcze olej, bo teraz jezdze na Castrol magnatec.. Moze jakis lepszy olej wlac ??
innego pomyslu nie mam co to moze byc bo czujnik raczej nie bo jakby on szwankowal to w czasie jazdy tez by mi mrugala kontrolka.... Moze cos z tymi obrotami ze sa za niski na jalowym ???

Zastanawia mnie jeszcze ze na jalowych obrotach chodzi plynnie i trzyma po rozgrzaniu cos ponad 500 ale mniej niz 600 obrotow i w momencie, gdy zamykam drzwi i zadziala system domykania to mi zafaluja obroty ( spadna i potem sie podniosa do swojego stanu) czy to jest normalne ??? Bo wtedy wlasnie jak mi tak zafalowal to mi mrugala...
pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 14:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
najważniejsze że ciśnienie oleju jest OK to znaczy że możesz byc spokojny o silnik
czasami w naszych bm-kach dzieją się dziwne rzeczy i nagle ustępują
jeżeli chodzi o to zafalowanie przy domykaniu okien to właściwie komp powinien to stabilizować poprzez silniczek krokowy tak jak po włączeniu klimy
ale różnie to bywa
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ryszard55 napisał(a):
pomiar należy dokonać na rozgrzanym silniku manometr wkręca się w miejsce czujnika ciśnienia oleju i powinno ono wynosić
na biegu jałowym 0,05MPa
przy około 5000obr co najmniej 0,4 do o,47MPa

Podepne sie...czy dla silnika M52B28 cisnienie powinno byc podobne?I czy manometr jest taki sam jak do mierzenia cisnienia na cylindrach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 17:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ciśnienie oleju jest takie samo ale manometr jest inny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 17:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ryszard55 napisał(a):
ciśnienie oleju jest takie samo ale manometr jest inny

Aha, dziekuje...a czym on sie rozni?Od tego do mierzenia na cylindrach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 18:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
miernik do mierzenia ciśnienia na cylindrach ma inną konstrukcje i przy pomiarze zatrzymuje się na najwyższej mierzonej wartości
natomiast manometr do oleju mierzy rzeczywiste ciśnienie w danej chwili


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL