BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Witam
Wczoraj bylem na kompie zeby usunac blad ktory myslalem ze jest pozostaloscia po przeplywce. Pojezdzilem sobie niecaly dzien i lampka znowu wrocila. Wczeniej na kompie wywalalo blad 171 i 141. Ogolnie chodzilo o sonde. Obie niby byly sprawne tzn. prad na obu skakal od 0 do 1
Czy sonda moze wskazywac dobrze a dzialac nie poprawnie czy jesli juz nie dziala to nie powinna nic pokazywac ?

Obroty mi faluja najczesciej jak dojezdzam do skrzyzowania i wrzuce luz,wtedy obroty zchodza do 500 a czasami nawet 400 i trzesie całą budą :/

Ktora sonda jest odpowiedzialna za ten cyrk ? A moze to nie sonda(y) ?

316 1.9i 105KM

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2009, 13:35 przez Homer0315, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Czy dzieje się tak na zimnym silniku? Bo jeśli tak to może padło podgrzewanie w jednej z sond...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Na zimnym jest wszystko git :) wszystko sie dzieje na cieplym silniku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 11:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
To poszło ci podgrzewanie sondy.U mnie jak był zimny chodził idealnie nie strzelał.Po nagrzaniu tragedia...Auto strzelało nie wkrecało sie ,falowały obroty.Mechanik powiedział że poszło podgrzewanie sondy.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No dobrze ale teraz jak sprawdzic czy to napewno to no i która sonda ? Za czy przed katalizatorem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Podłącz pod kompa, on Ci prawdę powie. Ja mam walnięte podgrzewanie w sondzie przed katem, INPA ładnie to pokazała. Możesz też sprawdzić omomierzem dwa białe kable we wtyczce (rezystancja powinna być ok 5 Ohm) - tak pisali na innym forum...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
fixxxer1 ale ja bylem na kompie i wykazalo ze niiiby normalnie prad dostaja. Z opornoscia to nie wiem jak jest bo tam tego nie wykazywalo :looka:
A co lepsze wyskoczyl ten blad jak wczesniej napisalem

Dobra...a jesli tez sie to dzieje na zimnym ? Bo tak mi sie wydaje ze chyba tez to jest tyle ze jak jest na ssaniu to jest to mniej zauwazalne :looka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 17:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Mógł by ktos cos jeszcze doradzic ?
Bo nie wiem czy juz kupowac sonde za 300zl Boscha czy jeszcze sie wstrzymac

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
U mnie INPA pokazała błąd podgrzewacza sondy z banku 1 przed katem. W live data też wszystko wyglądało dobrze, napięcia zmieniały się normalnie itp. Dopiero skanowanie w poszukiwaniu błędów pokazało zapisaną informację o sondzie.
Na zimnym silniku samochód słabo reagował na gaz (obroty zatrzymywały się na dłuższą chwilę przy ok 1200 obr/min), później wzrastały normalnie. Podczas jazdy gasł, szarpał itp. Teraz ten błąd podgrzewacza wyskakuje chyba jak już jest samochód rozgrzany, bo tych objawów nie odczuwam. Zamówiłem dziś sondę Boscha, będę musiał tylko przełożyć wtyczkę.
Tak to wygląda u mnie, u Ciebie może być coś innego, niekoniecznie sonda. Błąd 171 może wskazywać na uszkodzenia:
- intake air leak
- crank case breather valve
- Mass Air Flow (MAF)
- Lambdasensors

Tego 141 nie znalazłem. Sondy na razie nie kupuj, bo nawet nie wiesz którą. Przed katalizatorem i za są różne (przynajmniej w M54). Sprawdź może innym programem (jakim sprawdzałeś teraz?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Nawet nie wiem jaki to byl program. Pojechalem do goscia,polozyl na silniku taka skrzynke pomaranczowa,wsadzil wtyczne w ta puszke z pinami i bluetoothem sie polaczyl z komputerem. Jesli chodzi o ten blad to wymienilem przepływke. 141 to sie tyczylo cos z mieszanką i ze blad sondy.Tak przynajmniej wyświetlil komp.
Zdaje mi sie ze 171 zostal po przeplywce ktora juz jest nowa ale zostal blad z sonda.
Mowisz ze mam sie wstrzymac...no dobra ale co robic ?:P Jak bede jezdzil po specjalistach to bede zostawial pieniadze na podlaczenie do kompow srednio 50zl od wizyty :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 06:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Masz może LPG?
Koleś pewnie podłączył się jakimś uniwersalnym sprzętem. Ja bym spróbował INPA lub DISem (te znam, więc o nich piszę), są to programy od BMW. Bez porządnej diagnozy nie masz co wymieniać wszystkiego po kolei, tylko koszty Ci wzrosną. Poszukaj klubowicza ze sprzętem do diagnozy, dużo osób ma interfejsy z oprogramowaniem i powinna pomóc (jeśli jesteś z okolic Wa-wy to możemy coś poradzić).
Piszę o tym co wiem z własnego doświadczenia, ale może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 09:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Gazu nie mam. Gdybym byl z Wawy :P Jestem z Elbląga takze troszke cieżko bedzie :) No chyba ze jest ktos kto jest w posiadaniu sprzetu z programem do BMW w moich okolicach :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 10:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Skoro sondy chodzą to znaczy że chodzą. Jak nie wywaliło podgrzewacza sondy to sondy radzę zostawić w spokoju.

Błędy sondy, w sensie że sonda pokazuje błąd i błąd składu mieszanki mogą wynikać nie z awarii sondy ale z np nieszczelności dolotu.

Wtedy mimo że sonda będzie pracowała poprawnie, będzie wywalała błąd mixture error, lambda out of range czy coś takiego.
Wynikało to będzie z tego że sterownik nie będzie w stanie skorygować mieszanki do wartości akceptowanych przez czujniki.

Jednym słowem, po nitce do kłębka, przemyśl co może powodować te błędy od strony mieszanki, bo może to iść w dwojaki sposób, albo od strony paliwa, albo od strony powietrza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 17:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
A więc tak
Dolot zostal sprawdzony,wszystko zostalo rozkrecone i poskrecane takze no wychodzilo ze jest ok. Wymienilem sonde przed katem (Nowa Bosch) no i co moge powiedziec...troche sie poprawilo...teraz jak dojezdzam do skrzyzowania na luzie to jednak sie jeszcze mu zdazy troche zatelepac i za nisko obroty opaść.
Sonda potrzebuje czasu zeby sie "ułożyć" w samochodzie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 19:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Każdy nowy element musi zostać zaakceptowany przez DME ale nie trwa to długo i po założeniu i przejechaniu kilku kilometrów powinno być dobrze.
tutaj akurat o adaptacji krokowego, ale tak się ma też do innych rzeczy.
Cytuj:
Uwagi końcowe
Układ sterowania biegiem jałowym w systemie sterowania MEMS występującym w silnikach serii K jest typu adaptacyjnego. ECM "uczy się" bieżących warunków pracy silnika (obciążęnie i zużycie elementów) i osiągnięcie optymalnych nastaw (liczby kroków) zajmuje pewien okres czasu.
W przypadku włożenia nowego modułu ECM lub modułu ECM z innego pojazdu, "nauczenie" silnika krokowego będzie wymagało wybrania się na przejażdżkę, podczas której ECM pozna nasz silnik.

Warto tutaj nadmienić, że liczba kroków silnika wymagana do utrzymania określonej liczby obrotów biegu jałowego może być rózna w każdym modelu.

Autor:
piter34 na podstawie "ROVER 200 1996 Electrical Library" oraz materiałów ze strony www.hondapl.org.


Powinieneś przeczyścić krokowca jeśli nie czyściłeś.
Mi sie wydaje że to powinno pomóc.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Homer0315 napisał(a):
Sonda potrzebuje czasu zeby sie "ułożyć" w samochodzie ?

Po wymianie sondy skasowałem adaptację w INPA i przegoniłem samochód w całym zakresie obrotów, tak mi kumpel doradził...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 17:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Wczoraj wyrzuciło błąd znowu :( w ciemno przypuszczam ze ponownie blad 141 :/
fixxxer1 napisał(a):
Po wymianie sondy skasowałem adaptację w INPA i przegoniłem samochód w całym zakresie obrotów


Skasowalem blad po wymianie sondy i znowu sie pojawil...a jesli chodzi o przegonienie to rowniez to zrobilem

Niedlugo postaram sie przeczyscic krokowy i wtedy sie zobaczy :)
Jakby ktos mial jeszcze jakies pomysly to śmiało piszcie,kazda rada i spostrzezenia są cenne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Homer miałem ten sam problem, na zimnym ok tyle tylko ze mi na kompie nie pokazywało żadnego błedu!
Mechanicy podejrzewali sondy, a wiec zakupiłem ori w ASO za 700zl szt. i nic to nie pomogło.
Nastepnie czyscilem krokowego,zero rezultatu, wymiana swiec, kabli WN...itp.
Ręce mi juz opadały i dopiero po 6 miesiącach jeden z czarodziejów ( czyt. mechanik ) wspomnial cos o zaworze cisnieniowym odmy. to takie male czarne okragłe i plastikowe zaraz przy odmie...po wymianie tego elementu wszystko jak ręką odjął. Koszt 215zl w ASO.

Nie jestem pewien czy to u ciebie również szwankuje ale jesli nie masz juz pomysłów spróbuj, moze akurat.

Pozdrawiam

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
Witam,

Tutaj masz link do innego forum odnosnie tego samego tematu z foto relacją. Zawór jest przykręcony za pomoca dwoch śrób typu torx juz nie pamietam jaki numer.
Wydaje mi sie ze przez to masz problem z obrotami, ja mialem identycznie, przy hamowaniu trzęsło budą i falowały obroty.
Daj znac jak to sprawdzisz.

link

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Jeśli mogę podłączyć się do tematu. Otóż problem z falowaniem w pewnym stopniu pojawia się u mnie. Mianowicie, na zimnym motorze wszystko gra, natomiast jak silnik się rozgrzeje po dłuższej jeździe, zgaszę go i odpalę (jest nadal ciepły) to przez chwilę obroty zafalują. Później jest już OK. Krokowy był oczywiście czyszczony, błędów mi nie wywala. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL