BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 05:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z separatorem oleju
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 00:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Opole
Witam,

Mam E46 2.0d z 2004 roku. Przebieg 170 000 km. Auto od nowosci jezdzi na Castrol'u SLX 0w30. Po wymianie odmy na nowa z silnika zaczęło ubywać oleju w tempie 1 litr na 3 000 km. Załozono nowy typ odmy - taki w ktorym papierowy filter zastapiony zostal plastikowym. Wczesniej od nowosci samochodu, odma miala papierowy filterek.
Dowiedzialem sie w warsztacie specjalizujacym sie w BMW ze ten nowy separator oleju (plastikowy) jest wadliwy i BMW wycofalo go podobno z rynku, powracaja do starego typu (papierowego) (????) :znudzony:

Zalecono mi takze przejście z Castrola SLX 0W30 na Mobil1 5W50

Warsztat ma dobra renomę ale ja osobiscie mam wątpliwosci:

1)Czy faktycznie nowe, plastikowe separatory "puszczają olej" i BMW wycofalo je z rynku jako wadliwe, powracajac do starego typu?? Czy ktos z Was mial moze podobne problemy po przejsciu z odmy gdzie separator byl w postaci papierowego filterka na nowy typ - plastikowy?

2)Czy przejscie z oleju o klasie lepkosci 0W30 na 5W50 nie bedzie dla silnika terapią szokową?? Czy nie zaszkodzi to turbinie??

Auto mimo niemałego przebiegu i w/w problemow jest w b. dobrym stanie i nie chciałbym na nim eksperymentować.
Bede w związku z tym wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie z Waszej strony.

Pozdrawiam,
Bilo





[/b]


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2009, 07:51 przez Bilo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Z olejem bym się nie obawiał bo jak zwiększysz gęstość i lepkośc to powinno wszystko wrocić do normy bo seperator miał by mniej roboty. Tym bardziej że nie zmieniasz z minerala na syntetyk co mogło by wypłukać wszystkie luzy. W tym przypadku i tym bardziej ze to Diesel uwazam że nie powinno być z tym problemu, więc zaryzykuj

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
syntetyk nie wyplukuje luzy tylko jak juz wyplukuje zgorzel olejowa. jesli silnik jezdzil na pol lub pelnym syntetyku to nie ma zgorzeli olejowych (smoly olejowej). to nie polonez czy fiat ze cos sie stanie. Ja uwazam ze jak auto jezdzilo na mineralce i nie dzialo sie nic niepokojacego typu dym niebieski z wydechu czy cos to mozna przejsc na pol a potem na pelny oczywiscie wszystko kontrolujac. aha i nalezy wymieniac bezwzglednie olej co 10-12tys km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 10:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Opole
Przechodzenie z oleju mineralnego na syntetyczny mnie nie dotyczy. Oba oleje, zarowno Castrol SLX 0W30 jak i Mobil1 5W50, to oleje w pełni syntetyczne. Pomijając producenta, chodzi mi głównie o klase lepkosci. BMW zaleca stosowanie do motoru 2.0d oleju 0W30 lub 5W30 - oba te oleje charakteryzuja sie duzą plynnoscia i sa olejami typu Lond Life - spełniaja norme LL04, której Mobil1 5W50 nie posiada.

Kwestią zasadnicza jest jednak separator oleju, bo ten podobno, mimo ze nowszy typ, jest wadliwy i puszcza olej (jaki by on nie był)

Do tej pory nie byłem w stenie znaleźć zadnych informacji co do wycofania tych separatorow przez BMW. Dodam, ze w warsztacie zapewniaja mnie ze BMW powrocilo do starego typu separatorow (papierowych) bo klienci skarżyli sie na ich niewlasciwa prace objawiająca sie ubytkami oleju - tak jak w moim przypadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 18:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1082
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: M57
Bilo napisał(a):
)Czy faktycznie nowe, plastikowe separatory "puszczają olej" i BMW wycofalo je z rynku jako wadliwe, powracajac do starego typu?? Czy ktos z Was mial moze podobne problemy po przejsciu z odmy gdzie separator byl w postaci papierowego filterka na nowy typ - plastikowy?
Mam ten nowy typ filterka juz jakis czas i zadnych ubytkow oleju nie zauwazyłem :zdziwko:

_________________
Luknij i oceĂą mojego bumerka ;) :hyhy:
viewtopic.php?f=6&t=20743&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 19:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Coś te twoje mechaniory ściemniają ;) Proponują przejść na olej 5W50 bo zachowuje on większą gęstość przy wysokiej temp. silnika. Prawdopodobnie podejrzewają że silnik zaczyna tracić szczelność, a taka zmiana na jakiś czas zmniejszy znacząco zużycie olej. Nie powiedzą Ci tego bo nie dopuszczasz do siebie tej myśli i byś im palcem w głowę popukał.
Jest też opcja że silnik jest w porządku ale uszczelniacze stwardniały i zaczyna konsumować olej.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 21:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam -caly czas jezdze na long laifie i nie widze by mi cos wyplukiwalo - ta bzdurna teoria ciagle jest tu powtarzana - wspomnial tu juz jeden z kolegow ze od uszczelniania sa uszczelki simeringi i oczywiscie pierscienie tlokowe - ale nie sadze ze z dnia na dzien polecialo cos w silniku -miesiac temu robilem sobie serwis i wymienialem odme - i tu w niemczech w bmw nie sprzedaja oddzielnie filterkow tylko kpl. odme i byla ona taka jaka mialem - ale me auto jest ciut starsze wiec nie bede twierdzil ze cos wiem na ten temat - mysle jednak ze cos z odma jest nie tak - bo 3 tysiace i litr oleju to stanowczo za duzo- moze cos sknocili-pozdrawiam - olej zmieniam co 25000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
To, że ubywa 1 litr oleju na 3k km nie znaczy, że silnik jest nieszczelny.
Olej leci przez odmę do dolotu (już za przepływomierzem), a z dolotu wprost na wirnik turbiny (wirnik strony zimnej).

Bilo, zdejmij rurę dolotu powietrza do turbiny i napisz, ile masz oleju na jej zimnej stronie - na wirniku i wokoło niego.

U mnie były ze dwie krople. Ale gdy zdejmuję dolot do turbiny, zawsze kapnie większa kropla z tej małej gumki łączącej odmę z rurą dolotową.

Separator mam plastikowy, oleju trochę ubywa, ale nie tyle co u Ciebie.
Jak dotąd podejrzewałem obudowę odmy, której nie wymieniłem, a jest w niej jakiś zaworek...

P.S. Skąd masz tą informację, że plastikowy separator jest gorszy od poprzedniego filcowego/sznurkowego?

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 161 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL