BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
Witam, niedawno kupiłem bmw e39 523i i pomału mam już go dość, autko kupiłem miesiąc temu, jakiś czas temu zauważylem że z chłodnicy kapie więc wymieniłem ją na nową i mam następujący problem, gdy auto się nagrzeje do temperatury właściwej to mi twardnieją węże ale nie na kamień można je ścisnąć, układ odpowietrzony nie leci powietrze z odpowietrzników, górny wąż parzy dolny jest letni, gdy korek od chłodnicy nie jest dokręcony na "maxa" to węże są miękkie( tak jak na zimnym) ale dolny i tak jest zimny, płyn chłodzący podnosi się do maksimum lecz nie wyrzuca go pozostaje tak, gdy się schłodzi to wraca do właściwego poziomu, ogrzewanie w samochodzie jest cały czas od najniższej temperatury silnika, strumień w zbiorniczku tez jest, temperatura cały czas w pionie dojdzie i tak stoi caly czas pomimo iz ostatnio na polu było gorąco a auto stało ok 1h odpalone to temperatura nie wzrasta, czy to jest normalne? Nie miałem takiego auta dlatego pytam kogoś kto ma taki samochód ( doświadczenie ) lub miał podobne problemy, dziś przyjechałem do domu i od razu pod maskę zajrzałem, płyn na max, odkręciłem korek i wywaliło mi płyn, szybko zakręciłem i poluzowałem odpowietrznik poleciały bąbelki, auto odstawiłem bo boje się że coś się stanie gorszego niż jest, czy ktoś wie co to może być? Jak sprawdzić? Mam nadzieję że to nie uszczelka, przy wymianie chłodnicy nie było w płynie oleju, miał jednolity kolor, nie miał tłustych plam, oleju nie przybywa, nie kopci.
Pozdrawiam Tomek

Ps. szukałem na forum dużo przeczytałem lecz nie znalazłem podobnego przypadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 20
sprawdź termostat, może jest zepsuty

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Bochnia
miałem podobny problem z e36 318is, sprawdz termostat to raz, dwa to pożądnie ją odpowietrz, aha postaraj się też sprawdzić pompę wody. u mnie był walnięty termostat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Zobacz termostat i wisko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 21:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Zielona GĂłra
Mam identycznie, tylko że mi wysadza płyn z chłodnicy. Mam taki sam model i silnik, już drugi tydzień z tym walczę. Wymieniłem termostat i dalej to samo. Następny pomysł to wisco. Daj znać jak coś ustalisz. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
Radek83 napisał(a):
Mam identycznie, tylko że mi wysadza płyn z chłodnicy. Mam taki sam model i silnik, już drugi tydzień z tym walczę. Wymieniłem termostat i dalej to samo. Następny pomysł to wisco. Daj znać jak coś ustalisz. Pozdro
Witaj jesteś z zielonki ,to podjedź do Madejów na Chynów to na pewno Ci ustalą co jest i wymienią w razie potrzeby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 11:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Koledzy,dołączam do was z podobnymi kłopotami,też 523i.Najpierw kilka rad dla badboy28,kolego termostat do wymiany,to pewne,tylko pytanie czy oryginał czy zamiennik?ale o tym póżniej. Po drugie,uruchom sobie test nr 7 dotyczący temp.-możesz mieć zablokowany,jest na forum jak to uruchomić. Ustal dokładną datę prod.auta,jeśli nie masz briefu to poproś na forum o rozkodowanie VIN.W 523i jest ważna data produkcj- przed czy po 09.1998r,są m.in.inne termostaty z temp. otwarcia,inne świece,chyba inne visco i może jeszcze coś... Jeśli nie działa ci visco musisz wymienić.U mnie silnik był niedogrzany i wymieniłem termostat na zamiennik Wahler(39zł),wskazówka w pionie,nie wyrzuca płynu tylko trochę za wysoki poziom,płynu nie ubywa,ogrzewanie działa tylko zimny lub ciepły dolny wąż.W tym silniku- prod.przed 09.1998- temp.otwarcia termostatu wynosi 92 st.C,to pewna informacja,a umnie ten zamiennik owszem otwiera ,ale dopiero przy 98-99,temp.spadnie do 93,termostat się zamknie i w praktyce chłodnica prawie nie pracuje.To nie tak ma działać.Na dodatek termostat nie chce się otworzyć gdy silnik pracuje na wolnych obrotach,jak ma choć 1500-2000 obr otwiera. Jutro mam mieć oryginalny termostat,w środę zamierzam wymienić i odpowietrzyć,będzie porównanie co wart jest zamiennik ,a co oryginał.Liczę,że orginał rozwiąże mi kłopot.Moim zdaniem należy kupować oryginalny termostat do BMW(150zl).Napiszę jak się u mnie wyjaśni.Piszcie jak coś ustalicie.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 12:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Radek83-kolego napisz jaki wymieniłeś termostat? zamiennik czy oryginał?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
marekb, IX 1996, obecnie jest wsadzony termostat 88stopni, robilem test zegarow, wszystkie chodza tak jak powinny, poszukam jeszcze o tym tescie ktorym pisales pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Witam,zobacz moje posty,11.03. pisałem o tym-jak uruchomić test temperatury- będziesz mógł obserwować cały czas temp. to pomocne. Masz więc jakiś też wstawiony nieciekawy termostat...chyba w tym tkwi problem.Termostat jak dobry to musi się otworzyć tylko trzeba prawidłowo odpowietrzac,a to niełatwe.Kupuje jutro oryginał,odpowietrzam i mam nadzieję po kłopocie,zobaczymy,pozdrawiam

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
witam, wymienilem dzis pompe wody, termostat i wisko efekt weze miekkie, dolny przewod przy termostacie goracy przy chlodnicy taki sobie, chlodnica tez taka sobie prz wezu, temperatuta na kompie: przy wlaczonym ogrzewaniu 93stopnie i tak trzyma, przy wylaczonym ogrzewaniu ok 96stopni, max co mi sie udalo uzyskac to 100 stopni, temperatura na wskazniku caly czas w pionie, tak powinno byc? jeszcze pytanie na termostacie jest strzalka, czy ma to znaczenie jak jest wsadzony chyba tak skoro jest, jak powinno byc? pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
witam,strzałka musi być skierowana do góry.Termostat masz oryginalny? Temperatury raczej dobre choć dolny wąż powinien być cały gorący,podobnie chłodnica.Możę jeszcze jest jeszcze trochę zapowietrzona? wskazówka ma być w pionie.Ogólnie jest chyba dobrze,jeżdzij i kontroluj temp. przez jakiś czas,ja kupiłem oryginalny termostat i w czwartek wymieniam,pozdrawiam

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
wskazowka byla calu czas w pionie, caly czas w jednym miejscu, termostat kupilem taki jak byl 88stopni z wahlera niemiecki 39zl, jutro jeszcze doleje wody bo zapewne po rozgrzaniu lyknelo jeszcze ok litra, doleje plynu odpowietrze i bede obserwowal wszystko, pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 08:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
a jak jest z ta strzalka na termostacie? nikt sie nie orientuje? jak ma byc w gore czy w dol? i jezeli jest zle zalozony to jakie moga byc ewentualne objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
wiatm chcialem sie dolaczyc do tematu..
u mnie waz gorny caly czas gorac dolny zimny . dopier jak na trasie mu pogonie dolny robi sie cieply ale nie tak goracy jak gorny. do tego mam taki problem ze jak naleje odpowiedni poziom na zimnym silniku to po zagrzaniu wywala mi plyn. jak zostawie minimalny poziom to wszystko jest ok. temperature mam caly czas na srodku i nawet podczas dlugiego postoju w korku nie podnosi sie temperatura powyzej normy.
jeszcze jedno pytanie czy wasze silniki tez jak sie dotknie gornej pokrywy sa takie gorace. mojego nie da sie dotknac. mialem bmw e36 2.5 i nigdy silnik nie byl taki ze sie go dotknac nie dalo. zaraz ide wyciagnac pompe i termostat i moze wymienie nawet ale interesuje mnie wasza opinia . czy mogla uszczelka pojsc , ale ani nie mam wody w oleju ani oleju w wodzie i temperatura caly czas ok

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
jeffrey1212, moze ci pompa wody pada? jakbys chcial mam orginalna w bdb stanie,

ja dalej mam problem, temperatura wszystko niby ok przejechalem dzis 30 km podnosze maske a tu weze twarde, nie na kamien dam rade scisnac reka ale wydaje mi sie ze sa zbyt twarde, poziom w zbiorniczku troche wzrosl ale w normie, zauwazylem jeszcze ze jak weze nabraly cisnienia to leci mi kolo weza, objemka do wymiany, mam nadzieje ze to jest przyczyna tych problemow, a jak z tym termostatem? nikt niewie jak to ma byc? moze to jest wina?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
oki ja dzis rozebralem wszystko. wiec pompa wody wygladala jak nowa a nawet lepiej nic nie wybita lozyska cichutko prawie zadnych luzow ( malenki ale nowe tez maja malenki luz) wiec przeszedlem do termostatu. wyjolem niby tez jak nowy, wiec szybki test z goraca woda i co ani ruszyl . postanowilem zrobic tes jeszcze dwa razy i nic . padlo na termostat. kupilem nowy zalozylem zlozylem zalalem woda i zaczelem odpowietrzac. juz na samym poczatku zobaczylem zmiane . przy zakreconym korku wlewy do zbirniczka zawsze jak mialem goracy silnik i probowalem go odkrecic to wywalalo mi wode. tym razem odkrecilem i tylko parowalo ale ani ropelka nie wyleciala. po tym odpowietrzanie do ostatniego bombelka.i co? zagrzalem silnik do 90 stopni i gorny waz goracy a dolny zimny ale po 15 minutach termostat sie otworzyl i dolny zrobil sie tak samo goracy jak gorny. pierwszy raz odkad mam ten samochod dolny waz byl goracy.teraz wszystko jest ok i mam nadzieje ze bedzie dalej ok dopiero pierszy dzien po wymianie pojezdze tydzien i napisze czy wszystko ok. na dzis wiem ze termostat caly czas byl zamkniety i nie mialem pelnego obiegu wody.takze odpowiadam badboy28 ze tak ma dzialac termostat a jak u ciebie dolny waz?

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 85
Lokalizacja: Redovan ES
Moje BMW: E61 535D
Kod silnika: M57D30TU2
badboy28 napisał(a):
a jak jest z ta strzalka na termostacie? nikt sie nie orientuje? jak ma byc w gore czy w dol? i jezeli jest zle zalozony to jakie moga byc ewentualne objawy?
kupiłem zamiennik francuskiej firmy i nie miałem żadnej strzałki narysowanej.moim zdaniem nie ma to żadnego znaczenia czy góra czy dół,przecież termostat otwiera się na całej średnicy.ja u siebie zmieniałem dwa tygodnie temu,bo się silnik nie dogrzewał i działa jak w książce napisane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
pisałem,że strzałką do góry.Każdy oryginalny termostat ma strzałkę,zamienniki jak piszecie nie mają.Kupiłem oryginał i jest strzałka,w książce naprawczej pisze" termostat należy osadzić w głowicy cylindrów w taki sposób ,aby wytłoczona strzałka była skierowana do góry"jest nawet rysunek,a dlaczego tak? tego nie wiem.Zamienniki są niepewne,oczywiście w większości pewnie dobrze działają ,tylko że jak nie ma poprawy tak jak u mnie to jestem w punkcie wyjścia i trzeba kupić oryginał,znowu wymieniać,odpowietrzać....lepiej dać te ponad stówę więcej i mieć przekonanie graniczące z pewnością,że ten element układu jest dobry.Dziś wymieniam na oryginał i zobaczymy.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 00:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
strzałka na termostacie ma byc na godzinie 12


a co do odpowietrzania - Panowie- jedna podstawowa zasada-

przy nalewaniu płynu -

właczamy zapłon, ogrzewanie na 32'C, dmuchawa na mniej wiecej 3-4 kreseczki na wyswietlaczu


pozniej odkrecamy obydwa odpowietrzniki !! , nalewamy płynu dopoty, dopoki nie pojawi się płyn w odpowietrznikach ( jak w pojawi sie w jednym, zakrecamy go i nalewamy dalej) . Podczas nalewania druga osoba moze jeszcze uciskac dolny waż. Dobrze jest, jesli jest taka mozliwosc, aby auto stało przodem do gory.

Jesli z odpowietrznikow leci płyn przy nalewaniu, to raczej nie ma juz w układzie powietrza. Pozniej zalecam zrobic przejazdzke, zagrzac auto, az otworzy sie termostat, zacznie wiac ciepłe powietrze.

Potem auto gasimy, studzimy i sprawdzamy poziom płynu.

Dla pewnosci, jak auto przestygnie nieco, odkrecamy korek płynu a pozniej odpowietrznik przy chłodnicy - jesli poziom płynu zacznie znow gwałtownie opadac, powtarzamy nalewanie.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL