BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 02:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] który silnik diesla lepszy?
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 23:12 
witam wszystkich.
przymierzam sie do zakupu bmw serii 5 (2004-2006) z silnikiem diesla.zastanawiam się jaki silnik wybrać 2.5 czy 3 litry.
czy ktoś mioże doradzic,który jest mniej usterkowy,bo słyszałem że w którymś dosyć często pada turbo.a i jeszcze interesuje mnie czy duża jest różnica w spalaniu miedzy 2.5 a 3 litrowym dieslem.
z góry dziękuje za porade.
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2009, 10:26 przez pawelrogo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 00:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Zapewne chodzi Ci o modele 525d (177KM)i 530d(218KM). Wg danych producenta paradoksalnie 530d pali mniej. Jeśli chodzi o awaryjność to chyba też lepiej wypada 530d gdyż po FL w 525d też jest silnik 3 litrowy (gdzie 525d ma 197KM a 530d 231KM).

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 07:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
bialy napisał(a):
525d też jest silnik 3 litrowy (gdzie 525d ma 197KM


a tego to nie wiedziałem...taki numer podobny jak w e39 520i po lifcie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 08:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
3.0d jest uwazany za najlepszego diesla bmw. Dosyc dlugo produkowany i z kazdym kolejnym liftem wzrasta moc a silnik ogarnia kolejne nagrody. Zdecydowanie kupowalbym 3.0d.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: jaworzno
tylko i wyłącznie 3litry jest rewela super osiagi przy niskim spalaniu no i niezawodność polecam 3litry

_________________
jajcor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 09:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
labrentz napisał(a):
bialy napisał(a):
525d też jest silnik 3 litrowy (gdzie 525d ma 197KM


a tego to nie wiedziałem...taki numer podobny jak w e39 520i po lifcie ;)


Ja też się o tym dowiedziałem niedawno i to całkiem przypadkiem, przeglądając prospekty o E60 czekając w ASO na odbiór auta ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: GdaĂąsk
Posiadam 530diesel E60 przy mojej jeździe spala ten silnik średnio od 8 do 8,5 litra.Jak na razie silnik jest bezawaryjny a ma przejechane 147tyś.Poprzedni właściciel dokonywał wszystkich napraw w ASO , które udostępniło mi wydruk.Nie było jak do tej pory żadnej usterki w motorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Wszystko zależy od tego co dla ciebie jest najważniejsze. silnik 2.5 177km wydaje mi się za słaby chociaz nie jeździłem nim nigdy ale na logikę waga robi swoje. Natomiast 3.0 to juz inna półka pod każdym względem. Kwestia tylko który wybrać 218, 231 czy 272/286(od 2006) bi turbo. Ja osobiście jeźdżę 535d 272km biturbo. I powiem tak:

3.0 z jedną turbina można kupić zarówno w automacie jak i w manualu. Natomiast biturbo występuje tylko w automacie. Biturbo (535d) pojemność ma taka samą 3.0 ale ma dwie turbiny i ciągnie od 1000 do 5000 obr/minutę bez najmniejszej dziury. biturbo ma obnizone zawieszenie o 4cm jest trochę twardszy od zwykłej 3.0. Biturbo ma np inny filtr powietrza,tarcze przednie sa większe 3.0 324mm, 3.0 biturbo 348mm, klocki z przodu też większe. Cena jednej tarczy do biturbo 700zł, klocki na przód 1100zł. Są droższe i to sporo.
Spalanie mojej beemki między 8 a 10,5 litra. Zwykła 3.0 przy 200km/h dostaje zadyszki, 535d włącza 6 bieg przy kickdownie przy 200km/h i rwie jak szalona do przodu aż ja wyłaczy ogranicznik.Gdyby nie on to bez trudu wyciągnie 280km/h. 535d jest droższa w przypadku zakupu od zwykłej 530d.

Natomiast we wszystkich 3.0 d z jedną lub dwiema turbinami e60 od 2003 do 2007 roku montowane są wadliwe kolektory ssące. Sa w nich klapki które ,moga się oderwać i wpaść do środka.Wówczas remont silnika. BMW zna ten problem.poprawione kolektory maja klapki metalowe oblane plastikiem i są dodatkowo wewnątrz nawiercane, i nawet w wypadku uszkodzenia nie uszkodzą silnika.Dokładnie je porównałem. Ja kupując auto od razu wymieniłem kolektor na nowy.Wraz z wymianą oleju w skrzyni automatycznej zapłaciłem ok. 4000zł. Ale mam spokój psychiczny. Problem w tym że taka klapka może wypaść ale nie musi czy to przy przebiegu 50tys czy 300 tys. NIektórzy wyciągają klapki. ALe auto będzie słabsze i będzie więcej palic zwłaszcza 535d.

Na koniec powiem, że automat w moim kombiaku 535d jest poprostu rewelacyjny.Nie ma żadnych wad.
Auto jak dla mnie jest trochę za twarde ale jeżdżę na 18 calach więc coś za coś.:))))) 535d ma większe rury wydechowe - po ty można ją rozpoznać od zwykłej 530d.



pozdrówki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Hej. Wlasnie slyszalem o tych klapkach w kolektorze dolotowym ale slyszalem takze ze problem dotyczy serii 5 a w 3 tego problemu nie bylo. moze mi ktos potwierdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ..........
PostNapisane: 4 maja 2009, 14:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
no ja nie odpowiem na to pytanie bo nie wiem.Fakt jest faktem że silniki te same, ale byc może cześci dop nich produkowane sa gdzie indziej. Pracowałem swojego czasu w volkswagenie przez ponad pół roku, składaliśmy silniki diesla ale do audi np A3 te same silniki były składane w niemczech i nigdzie indziej. Nasze szły tylko do vw.


A te kolektory to bmw nie nadąża niemalże produkować. Problem jest coraz większy bo auta się starzeją . Dość długo pogadałem sobie z serwisem jak sprawdzali mi auto przed kupnem.
ASO Bawaria Motors.


Wrocław i Poznań tez są w temacie:)))))) Ale oficjalnie BMW udaje dziurę w wodzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] który silnik diesla lepszy?
PostNapisane: 26 lipca 2010, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57 3.0d
w starszych silnikach tych klapek po prostu nie było


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] który silnik diesla lepszy?
PostNapisane: 23 marca 2013, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 71
Lokalizacja: Birmingham UK
Moje BMW: E46 330 CI F/L
Jaki jest koszt nowego wzmocnionego kolektora ?

_________________
Moje Byle e36325 , e46328 , 318CI F/L :) obecne e46 330CI F/L

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] który silnik diesla lepszy?
PostNapisane: 23 marca 2013, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
eryk325e36 napisał(a):
Jaki jest koszt nowego wzmocnionego kolektora ?


http://bmwfans.info/parts/catalog/

http://www.bmwstore.pl/pl/

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: brettjohnson, Google Adsense [Bot] i 151 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL