BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 04:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] słabo pali na zimnym
PostNapisane: 1 lutego 2007, 20:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
gasnie mi na zimnym po odpaleniu, a dzis, to nawet nie dalo sie jechac powyzej 2tys. obr. przegazowalem, wskoczył na gaz i o dziwo juz jechał normalnie, jak z powrotem przełaczyłem na benzyne to znow nie chciał jechac. jak juz sie rozgrzał io juz dobrze jechał. poradźcie coś


Ostatnio edytowano 1 lutego 2007, 23:20 przez maxbolo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zanim uzyskasz porady napisz coś więcej o silniku którego posiadasz. Wiemy że jest to 2.0 litry w piątce, ale trudno powiedzieć czy M20, M50 a może M52, gdyż rocznika nie znamy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
moj silnik to m50 rok 1995. już jak kupowałem ją w grudniu to na zimnym miał małe obroty około 400-500,a nawet gasł, więc chwile trzymałem na pedale gazu po odpaleniu i juz nie gasł choc obroty były tylko 500, a dzis rano wyjechałem z garazu oczywiscie troche trzymając na pedale gazu, i idąc zamknąć garaż auto mi zgasło. Natomiast wychodząc z pracy odpalając juz ledwo odpalił,i zgasł, musiałem od razu ponownie odpalając trzymac wiecej pedału gazu żeby nie zgasł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 22:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czyli wnioskować można że niedostaje odpowiedniej dawki paliwa, która powinna być większa na zimnym silniku.
Za to zaś odpowiedzialne może być wszystko w układzie paliwowym - od pompy paliwowej poprzez filtr i regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej, które to elementy odpowiedzialne są za utrzymywanie stałego cisnienia w układzie paliwowym, po same wtryski, które w wyniku zanieczyszczenia nie podawają całkowitych dawek paliwa. Ta ostatnia z przyczyn zdarza się często w modelach z instalacją gazową w których bardzo rzadko jeździ się na paliwie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
dzis rano znowu to samo, odpaliłem i ledwo trzymał obroty, przełączyłem na gaz to dobrze jechał, przełączyłem spowrotem na benzyne to tedwo jechał i słychać było wybuchy pod maską jakby nie chciał palić na wszystkie gary, a na gazie ciągnął dobrze, jak już sie rozgrzeje to i na benzynce juz dobrze jedzie.
Ktoś może coś jeszcze doradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 16:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Robertbmw udzielił Ci najlepszej wskazówki Twój silnik cierpi na deficyt paliwa kiedy jest zimny,sprawdż czujnik temperatury cieczy ten który podaje sygnał do sterownika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 16:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Prosiłbym jeszcze o podpowiedź gdzie tego czujnika szukać i jak go sprawdzić.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 17:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Czujnik znajduje się w głowicy pod kolektorem ssącym są dwa obok siebie, Ciebie interesuje ten z czarną kostką .Na wyłączonym zapłonie wypnij jego złącze i omomierzem sprawdż rezystancję :opór 2.000-3.000 omów przy temp.20 C
opór 200-300 omów przy temp. 90 C
Koledzy proszę jeśli coś pomyliłem poprawcie lub uzupełnijcie bo dosyć dawno dłubałem przy tym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 17:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Dam rade sam go znalezc i sam to zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 17:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Stojąc przy lewym błotniku widzisz filter oleju spójrz pod kolektor na wysokości filtra zobaczysz czujnik temp. dla zegara na desce rozdzielczej ma niebieską kostkę,następny to ten o którym piszę z czarną kostką .Wyłącz zapłon silnik powinien być zimny do tej próby,sprawdż jego opór powinien wynosić 2.000-3.000 omów, następnie wpinasz kostkę rozgrzewasz motor wskazówka temperatury cieczy musi być w pionie gasisz motor i znów pomiar 200-300 omów jeżeli ok. to szukamy winy gdzie indziej. Jeśli boisz się że nie dasz rady to wyluzuj żeby czegoś nie zepsuć zleć robotę fachowcom,aha załóż rękawice bo sparzysz łapki.Dostęp trochę trudny ale dasz radę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Czyli jest duże prawdopodobieństwo że to ten czujnik jest odpowiedzialny za niepalenie na wszystkie gary na benzynie na silnym silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 19:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Przeciwnie,ale zdecyduj się tak po męsku :czy nie pali na wszystkie gary?
- czy kuleje i strzela w dolot jak jest zimny na benzynie ?
Bo napisałeś że jak się rozgrzeje to na benzynie pracuje poprawnie.
Nikt nie postawi diagnozy i nie naprawi Ci auta na odległość chyba że doktor Kaszpirowski.
Przepraszam za uszczypliwość ale lubię konkrety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
sorry, ze tak truje,

ale naciskając dużo pedał gazu na zimnym na benzynie coś strzelało pod maską - co według mnie się wydawało ze to oznaka że nie pali na wszystkie gary,
jesli sie myle to proszę o poprawienie mnie i porade czy jest duze prawdopodobieństwo ze to wina tego czujnika.

Pozdrowienia
Darek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 20:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W tej sytuacji strzały w kolektor dolotowy mogą świadzczyć że mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga tzn.że silnik może dostawac za mało paliwa a jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy na zimnym silniku może być uszkodzony czujnik temperatury lub jego podłączenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Uszkodzenie czujnika temperatury to przeważnie przerwa w obwodzie w wyniku czego sterownik silnika domyslnie przyjmuje temperaturę -40 stopni, a to zaś powoduje że nie będzie problemów z pracą silnika na zimnym lecz na ciepłym. Co innego zwarcie w instalacji, ale to bardzo rzadko się zdarza i jeżeli już to w wyniku ingerencji człowieka.

Ja obstawiam problemy z układem paliwowym, a najdokładniej wtryski. :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
a duży koszt wymiany tych wtrysków?
jak radzisz? wymieniać je ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź w pierwszej kolejności ciśnienie w układzie paliwowym, czy mieści się w normie. Jeżeli tak to możesz szukać używanych wtrysków.

Ceny nie podam gdyż żyję w innym nieco świecie :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
a jak sprawdzic to cisnienie?
i miało by ono wpływ tylko gdy zimny silnik?
i wówczas wymieniać te wtryski, czy tak jeżdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL