BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] 2.5 Tds cieknący EGR
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: PoznaĂą
Witam. Dziś zauważyłem, że z pod zaworu EGR cieknie olej. Podczas jazdy zawiewa go na elementy silnika i sporo elementów "obrzygane" jest olejem. Czeka mnie wymiana, czy można jakoś mu jeszcze pomóc?


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2009, 23:50 przez michalxt22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Umarła turbina :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 13:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
piotrfire, co ty gadasz nie strasz go nic Ci nie padlo zobacz podejrzewam ze uszczelki ci ktores puszczaja

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
variant napisał(a):
piotrfire, co ty gadasz nie strasz go nic Ci nie padlo zobacz podejrzewam ze uszczelki ci ktores puszczaja
człowieku jakie uszczelki :mur: :mur: :mur: idz spac lepiej !!
w tym silniku rzecza naturalną jest olej w układzie dolotowym ( złe rozwiązane odprowadzania oparów ze silnika )
jednak jezeli wylatuje olej w takich ilosciach ze az kapie po całym silniku powinenes zacząc sie martwic ! pierwsze pytanie dużo oleju ubywa na bagnecie ? jezeli duzo to
Cytuj:
Umarła turbina
zgodze sie z kolega :) radzę zając sie tym problemem ponieważ były takie przypadki ze turbina zassała cały olej ze silnika i wpompowała go do cylindrów
aha jezel zamierzasz kupic nowy zawór te pieniądze wydaj na kobiety chociaz sie zabawisz :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 20:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
kazio1919, piotrfire, absolutnie sie z wmai nie zgadzam niech najpierw wymieni uszczelke w zaworze egr i powinno byc dobrze zwlaszcza ze nic nie napisal o spadku mocy wiec turbo jest dobrze po prostu uszczelka w egr do wymiany (tak mi sie wydaje przynajmniej)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 14:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
variant napisał(a):
absolutnie sie z wmai nie zgadzam
niemusisz
variant napisał(a):
niech najpierw wymieni uszczelke w zaworze egr
niech najpierw znajdzie uszczelke w zaworze
uszczelnienie wystepuje tylko i wyłacznie na łączeniu zaworu z kolektorem ale wyciek z tego łączenia jest bardzo zadko spotykany
Cytuj:
variant
widziałes kiedykolwiek silnik TDS ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
zwlaszcza ze nic nie napisal o spadku mocy


Nie musi być odczuwalny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 23:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
turbina pada i nie musi byc odczuwalny spadek mocy?kazio1919, tak widzialem nie raz silnik tds dobra ja sie już nie wypowiadam nie pasuje tutaj chce tlyko aby autor powiedzial co jest nie tak jak dojdzie do tego :zdziwko:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 08:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: PoznaĂą
Jeżeli chodzi o spadek mocy to takiego nie odczułem. Słychać Turbinę i auto za każdym razem sie zbiera. Wczoraj rozebrałem wszystkie doloty przeczyściłem i egr. Po około 30 km znów widziałem krople oleju po Egr-em. Tam jest taka mała dziurka z której kapie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 10:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
variant napisał(a):
piotrfire, co ty gadasz nie strasz go nic Ci nie padlo zobacz podejrzewam ze uszczelki ci ktores puszczaja


Tacy fachowcy powinni za takie rady dostawać bana i ograniczyć się jedynie do czytania tego co mądrzejsi napiszą. Oczywiście że padła turbosprężarka. Objawy są jednoznaczne. Jeszcze w kwestii wyjaśnienia. Turbina nie zasysa oleju z silnika - nie ma takiej możliwości, jedynie jej uszczelnienia w momencie kiedy przestają spełniać swoje zadanie powodują że olej wylewa się do kanałów ssacego i wydechowego. Silnik zaczyna spalać olej jaki turbosprężarka dostarcza mu przez uszkodzone uszczelnienie i osiąga ogromne obroty. Kto nie zdąży się połapać lub ma słabe sprzęgło może sobie kawałki silnika pozbierać do bagażnika.

Turbosprężarka może uszkodzić się na tulejkach i wtedy moc spada lub na uszczelnieniach i moc pozostaje bez zmian a dmuchawka nadaje się do kubła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: PoznaĂą
To nie ma możliwości wymienić jakiś o ringów czy uszczelniaczy? Bez sensu taki drogi element i jest jedno razowy?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Nie jest jednorazowy - można go zregenerować za koszt zaczynający się od 800 PLN. Nie ma tam żadnych o-ringów ani tego typu patentów. W warunkach jakie panują w turbosprężarce wytrzymałyby góra 10 minut. Nie można też narzekać na dmuchawki TDS`a. Producenci bawarek nigdy nie przebierali w gównie i zastosowali trwały model, wytrzymujący nawet 300 tys. km. Jak ktoś ma auto o przebiegu pół miliona niech nie narzeka że sie coś uszkodziło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 11:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: PoznaĂą
Mój TDs ma przejechane 273 tys. z książka prowadzona do dziś. Byłem z tym wyciekiem (Egr) u mechanika i powiedział ze jest do wymiany. Z tego co sie od was dowiedziałem wymiana jest bez sensu bo wina leży w turbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 11:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
michalxt22 napisał(a):
Mój TDs ma przejechane 273 tys. z książka prowadzona do dziś. Byłem z tym wyciekiem (Egr) u mechanika i powiedział ze jest do wymiany. Z tego co sie od was dowiedziałem wymiana jest bez sensu bo wina leży w turbo


Jak pojedziesz do tego mechanika to pokaż mu odemnie palca...

A jak już wymieni ci EGR i stwierdzisz że nic to nie zmieniło /bo EGR konstrukcyjnie nie może mieć wpływu na wycieki oleju - to tylko zawór podciśnieniowy/ to będziesz już wiedział że masz turbinę do wywalenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 12:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
lizardking napisał(a):
ak pojedziesz do tego mechanika to pokaż mu odemnie palca...
he he ciekawe co na to mechanik :)
a tak na powaznie dośc duzo oleju w rurach niemusi oznaczac turbospręzarke , pametajmy ze jest jeszcze odma która w tds-ie nejest zabardzo rozwinięta , w celu postawienia trafnej diagnozy proponuje zdemontowac cała puszke filtra i odpalic silnik jezeli z odmy bedzie wywalało olej moze okazac sie ze turbo jest ok

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
To napisz jeszcze kolego /jak już jesteś taki mądry/ skąd w rurze odmy może się wziąć olej ??? /w dużych ilościach - żeby wyciekał zaworem egr/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 17:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
przecież napisałem czytac niepotrafisz ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
oj, fachofcy gawędziarze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 20:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
taaaaaaa :rotfl:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Uważasz że odpowietrzenie skrzyni korbowej, znajdujące ujście w wyższych partiach bloku silnika może przetransportować tyle oleju że będzie on wylewał się z zaworu EGR ??? Co innego brudzenie wnętrza kolektora mgłą olejową a co innego zbieranie się tam tak dużych ilości oleju, że aż wycieka króćca ssącego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL