BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 21:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] gaśnie na ciepłym silniku
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
Witam!
mam problem w moim bmw 318 e36. Na zimnym silniku chodzi dobrze, gdy sie nagrzeje obroty zaczynaja falowac i gasnie na luzie. Co może być przyczyną??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
sonda i teoretycznie tylko sonda

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Czyjnik położenia wału lub sonda..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli na kompie nie pokaże Ci żadnych błędów to przeczyść przepustnicę, tylko nie klapkę z wierzchu, a z boku (tak jakbyś pokrywkę od słoika czyścił tylko nie z góry, a po obwodzie z boku ), oraz gardło przepustnicy. Często szczelina między klapą, a gardłem zachodzi takim nalotem z oleju zmniejszając szczelinę i silnik dostaje za mało powietrza, a potem gaśnie. To częsta przyczyna w większości aut :P Czyścic najlepiej czystą szmatką którą można zwilżyć jakąś benzyną .

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
ale przepustnica byla juz czyszczona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
a jakieś błędy?? Może variant tym razem trafił z tą sondą. Zostaje Ci jeszcze Silnik biegu jałowego. Czasami jedynym lekarstwem (przy sprawnej sondzie :D i innych czujnikach ) jest lekko podkręcić regulację na przepustnicy żeby była nieco bardziej otwarta, ale też bez przesady bo silnik na biegu jałowym będzie miał 1000 obr/min

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
komp pokazal przepustnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
A może najpierw odłącz sonde i sprawdź jak auto będzie się zachowywało.. :cwaniak:

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
miałem te same objawy co ty,wymień krokowca i wszystko wróci do normy,tylko go wymień a nie próbuj czyścić bo czyszczenie nic nie daje a wręcz szkodzi silniczkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 11:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak to komp Ci pokazał przepustnice?? to który to rocznik tej fury?? z reguły w E36 przepustnica jest na zwykłej lince i jedyne co w niej elektroniczne i da sie zdiagnozować to TPS (czujnik położenia przepustnicy) on może mięć wpływ na bieg jałowy, ale byłby też problem z przyspieszaniem, chyba że się zasyfił opiłkami grafitu i gdzieś nie łączy (tak nawiasem mówiąc da sie to rozebrać i reanimować :hyhy: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
rocznik 93


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Piszesz
Cytuj:
komp pokazal przepustnice


Ale nie pamiętasz dokładnie treści, albo kodu tego błędu??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
w tym roczniku na pewno nie ma elektronicznej przepustnicy w twoim aucie :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
nie, nie pamietam ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: BolesÂławiec
Moje BMW: 528i e39
no to moze ten czujnik. Ale falowały by obroty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak, falowałyby, ale tak coś nie bardzo mi się chce wierzyć w TPS.
Możesz profilaktycznie sie dobrać do niego. TPS to takie plastikowe cholerstwo które znajduje się na przepustnicy na przeciwko tego półksiężyca którym obraca linka gazu (na osi klapy przepustnicy) dochodzi do niego 3 pinowa kostka, a po bokach jest przykręcony dwiema śrubkami. Jak już go wymontujesz to sobie go z wierzch obejrzyj, żeby go rozebrać najpierw trzeba wybić te dwie mosiężne tulejki. (z jednej strony mają taki kołnierz, czyli są grubsze dlatego wybija się od tej cieńszej strony bo w drugą nie pójdą) potem delikatnie podważasz zatrzaski jak Ci sie z jeden ułamie to nie ma paniki i tak potem tulejki trzymają obudowę do kupy, czujnik się otworzy na dwie części :super: W środku znajdziesz płytkę potencjometru zdaje się z dwoma ścieżkami pokrytymi grafitem po którym porusza się taka blaszka z kilkoma wąsami. Należy oczyścić grafitowe ścieżki delikatnie najlepiej jakimś Dynksem ;) sie znaczy denaturatem albo spirytusem i lekko podgiąć wszystkie te wąsy na blaszce żeby lepiej dotykały do ścieżek (tylko bez przesady bo się poułamują albo będą rysować ścieżki) :hyhy: Zapamiętaj jak rozbierasz żebyś później tak samo poskładać, Nie jest to specjalnie skomplikowane, w sumie ze 3 części ale dla pewności możesz sobie fotki zrobić :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Zauwazyłes większe spalanie lub uczucie, że auto stało sie mułowate?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marcinekzdw, zmierzasz może w stronę czujnika położenia wałka rozrządu ?? ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
marcinekzdw napisał(a):
Zauwazyłes większe spalanie lub uczucie, że auto stało sie mułowate?

Witam,
Mam podobny problem, jakiś czas temu kupiłem e36 coupe 320i i nie mogę wyjść ze zdumienia ze moja poprzednia bunia e36 316i sedan była prawie tak samo żwawa jak ta "nowa" 320i. Jak na ten w miarę mocniejszy silniczek to wydaje mi się trochę mułowaty ( Firmowa Toyota Corolla 1,4 D wydaje mi się bardziej żwawa na drodze, niż to moje BMW 320 coupe :-( i nie bardzo czuję różnicę pomiędzy 316i sedan a 320i coupe :-(
Ale do rzeczy, w czym główny problem...??? otóż kiedy zwalniam i zatrzymuję się np przed skrzyżowaniem, silnik wchodzi na tak niskie obroty że czasami potrafi zgasnąć, jeżeli już nie gaśnie, to przez około kilkunastu sekund ma falowanie obrotów, jednak po kilku sekundach obroty utrzymują się już na stałym poziomie ( 0,5x1000/min)
Proszę o pomoc, od czego zacząć, czy opisane powyżej objawy można usunąć jak napisano wcześniej, czy to może inny problem? Czy może zacząć od wizyty w salonie BMW i połączenia z komputerem? czy opisany objaw może być przyczyną "mułowatości" ze zwiększonym apetytem na paliwo? nie ma tragedii ale 10l-11l/100km przy oszczędnej jeździe to chyba coś deko za duzo. :-(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 18:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Spalanie jak na dwu litrowy silnik jak najbardziej w normie.Przy tym silniku ok 12l po mieście to standard.Na sam początek proponuje połączenie z komputerem.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL