BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330D - analiza wykresu z hamownii
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Kalisz
Witam. W ostatnich dniach odwiedziłem hamownie swoją 330D (204KM w serii), niestety wynik pomiaru nie był oszałamiający. Z tego co widac samochód nie ciągnie od niskich obrotów.

Jeżeli jest to możliwe prosiłbym o analizę wykresu. Co może byc z moim BMW nie tak?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
ktory to jest rocznik tego e46? wydaje mi sie ze wykres do najgorszych nie nalezy :)
Wykres zaczyna sie od 900 ale widzialem tez wykresy ktore zaczynaly sie od 1000 obrotow, auto idzie normalnie od dolu. Ja raczej bym zwrocil uwage dlaczego jest taki poszarpany w kilku miejscach. Wykres powinien byc płynny i gladki ale moze mialy wplyw jakies inne czynniki na to. Z wykresu widac tez ze troche kuzykow ubyło, moment powinien byc podajrze tez wiekszy na 410 a jest nizej. Wymieniales filtry miedzy innymi powietrza?

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Kalisz
Grzexo napisał(a):
ktory to jest rocznik tego e46?


końcówka produkcji czyli 2005r.

Cytuj:
auto idzie normalnie od dolu.

Według mnie jest własnie na odwrót. W danych technicznych wyczytałem ze max moment obrotowy (410Nm) jest uzyskiwane przy 1500 rpm:/
Cytuj:
Wymieniales filtry miedzy innymi powietrza?

Filtry wymieniałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
no cos ty :) ja wiem o co Ci chodzi ale to nie jest to. Podaje pierwszy lepszy wykres przykladowy znaleziony gdzies na forum z google
link : http://tdi.pl/component/option,com_smf/ ... pic,152.0/

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
Jeszcze jedno chcialem dodac ze jak na auto wiek 4 lata to spory ubytek mocy jest. Wydaje mi sie ze tak nie powinno byc. Jesli wynik jest wiarygodny to stracil wciagu 4 lat 10 HP i 10 Nm???? Mialem golfa 3 i po 15 latach na hamowni wyszlo ze stracil 7 koni mechanicznych. Silnik byl tez dosyc mocny bo 2.0 gti. Takze ja bym na to zwrocil uwage

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Ostatnio edytowano 12 maja 2009, 21:37 przez Grzexo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Kalisz
Grzexo napisał(a):
no cos ty :) ja wiem o co Ci chodzi ale to nie jest to. Podaje pierwszy lepszy wykres przykladowy znaleziony gdzies na forum z google
link : http://tdi.pl/component/option,com_smf/ ... pic,152.0/


Ta BMW, której wykres znalazłeś na tym forum przy 2000rpm osiąga ponad 400Nm przy mocy 180KM i 475Nm przy mocy 206KM, moja tylko 300Nm:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Moim skromnym zdaniem rzeczywiście jest coś nie tak z tym autem. Max moment obrotowy jest przy za dużych obrotach silniki diesla mają to do siebie że już przy niskich obrotach uzyskują maksymalne wartości momentu dlatego sa takie elastyczne. Konie mechaniczne nie najgorzej chociaż pare kucy uciekło. Ja bym na początek przejechał sie z podpiętym komputerem i zwrócił uwage na ciśnienie doładowania, może zapiekły sie łopatki zmiennej geometrii i turbina w niskim zakresie obrotów nie podaje odpowiedniego ciśnienia albo źle działa elektrozawór sterujący turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Masz nietypowy problem - watpie abym umial Ci pomoc, ale mam pytanie:
- turbina zachowuje sie normalnie? nic nigdzie nie gwizdze, swiszczy przy mocnym obciazeniu silnika?

Z wykresu, ktory wkleiles wszystko wyglada tak jakby turbina nie pracowala z pelna wydajnoscia na niskich obrotach (ale wszystko jest ok na wyzszych), wydaje mi sie, ze problem z wtryskiwaczami odbilby sie tez na mocy maksymalnej.

Biały_79 napisał(a):
Moim skromnym zdaniem rzeczywiście jest coś nie tak z tym autem. Max moment obrotowy jest przy za dużych obrotach silniki diesla mają to do siebie że już przy niskich obrotach uzyskują maksymalne wartości momentu dlatego sa takie elastyczne. Konie mechaniczne nie najgorzej chociaż pare kucy uciekło. Ja bym na początek przejechał sie z podpiętym komputerem i zwrócił uwage na ciśnienie doładowania, może zapiekły sie łopatki zmiennej geometrii i turbina w niskim zakresie obrotów nie podaje odpowiedniego ciśnienia albo źle działa elektrozawór sterujący turbo.


+1 widze, ze masz podobne spostrzezenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Kalisz
Vermilion napisał(a):
Masz nietypowy problem - watpie abym umial Ci pomoc, ale mam pytanie:
- turbina zachowuje sie normalnie? nic nigdzie nie gwizdze, swiszczy przy mocnym obciazeniu silnika?


Turbina chodzi tak jak w innych dieslach. Slychac swist na zewnątrz jak sie ostro jezdzi, ale nie jest on głośny

A czy uszkodzony przepływomierz mógłby powodowac takie rzeczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Przepływka na wykończeniu napewno spowoduje spadek mocy ale czy w ten sposób będzie się to objawiało to nie wiem. Wydaje mi sie że przy uszkodzonym przepływomierzu nie powinno być takiego przesunięcia jeśli chodzi o uzyskiwanie max momentu. W benzyniakach max moment obrotowy jest w granicach 3000 obr/min, a w silnikach z turbinami już nawet panowie inżynierowie schodzą poniżej 2000 obr/min. Najlepiej podstaw przepływke od kogoś kto jest pewny że jest dobra i wtedy zobacz jak autko jeździ. wogóle jeżeli chodzi o przebieg momentu to najlepiej jakby miał jak najbardziej płaski przebieg w całym zakresie obrotów oczywiście po uzyskaniu maximum ale to jest ideał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Kalisz
Biały_79 napisał(a):
Przepływka na wykończeniu napewno spowoduje spadek mocy ale czy w ten sposób będzie się to objawiało to nie wiem. Wydaje mi sie że przy uszkodzonym przepływomierzu nie powinno być takiego przesunięcia jeśli chodzi o uzyskiwanie max momentu. W benzyniakach max moment obrotowy jest w granicach 3000 obr/min, a w silnikach z turbinami już nawet panowie inżynierowie schodzą poniżej 2000 obr/min. Najlepiej podstaw przepływke od kogoś kto jest pewny że jest dobra i wtedy zobacz jak autko jeździ. wogóle jeżeli chodzi o przebieg momentu to najlepiej jakby miał jak najbardziej płaski przebieg w całym zakresie obrotów oczywiście po uzyskaniu maximum ale to jest ideał.


Biały, dzisiaj postanowiłem wypiąc przepływomierz i samochód zaczął cięzko odpalac i troche falował na niskich obrotach. W jeździe nie odczułem jakiś wiekszych zmian


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - analiza wykresu z hamownii
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
Witam.
czy ktoś może popatrzeć na ten wykres ? bo wydaje mi się że max moment jest troszkę za późno??
jak sądzicie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330D - analiza wykresu z hamownii
PostNapisane: 21 kwietnia 2019, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 15
Moje BMW: E46 M diesel
Kod silnika: M57d30
Witam mam e46 sedan 330d 184km miałem już kilka sztuk z tym silnikiem same turasy i wydawało mi się że ta wyjątkowo dobrze chodzi lecz w tygodniu byłem wgrać "robaka" w kreatorze mocy i niestety z serii zgubiłem gdzieś po drodze około 10 kucyków myślałem że będzie chociaż trzymać serie ponieważ miałem wystawionego downpipe zamiast kata i końcowy przelotowy RM3 lecz i tak przeszła moda na 207Km 450Nm . Wstawie foto wykresu tylko jeszcze nie wiem jak :) Pozdrawiam iwesolych świat wam życzę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL