BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Cześć , kupiłem e39 530d 194KM, 2001r. przbieg 200 tyś. poprzedni właściciel zalał silnik olejem 10/40 Castrol, a wiadomo, że te silniki powinny chodzić na Castrolu AGE 10/30 :kwasny: . Czy mogę wymienić na olej AGE 10/30 jeśli auto przejechało już 15 tyś km na oleju 10/40. :/ Proszę o opinie i rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Ja zmieniłem w M47 z półsyntetyka bliżej nie określonego, jeżdżonego bliżej nie określoną ilość kilometrów, na MOTUL pełny syntetyk X-cleen 5w40 i zrobiłem już tak dobra 20 tyś. i nie stało się kompletnie nic złego, nie bierze oleju ani grama praktycznie (między wymianami wlałem może 200 ml.). Na liczniku mam prawie 280tyś., a ile jest w rzeczywistości, to najstarsi górale nie wiedzą...

Ale to moje doświadczenie, więc nie sugeruj się, że u Ciebie będzie tak samo na 1000%, żeby potem na mnie nie było jak silnik zabijesz ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
wojtekm5 napisał(a):
Cześć , kupiłem e39 530d 194KM, 2001r. przbieg 200 tyś. poprzedni właściciel zalał silnik olejem 10/40 Castrol, a wiadomo, że te silniki powinny chodzić na Castrolu AGE 10/30 :kwasny: . Czy mogę wymienić na olej AGE 10/30 jeśli auto przejechało już 15 tyś km na oleju 10/40. :/ Proszę o opinie i rady.



Rzeczywisty przebieg to około 500 tyś km i dlatego poprzedni właścicel jeździł na półsyntetyku. Ty wlejesz syntetyk i silnik się zerzyga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52B25
:ok: popieram kolegę :ok: taką trafną ale jak bolesną prawdę też bym wziął na poważnie pod uwagę,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Moje BMW: e46 323ci
Kod silnika: m52b25TU
Garaż: e46 323ci
alfa romeo gtv 2.0
nidhhog napisał(a):
wojtekm5 napisał(a):
Cześć , kupiłem e39 530d 194KM, 2001r. przbieg 200 tyś. poprzedni właściciel zalał silnik olejem 10/40 Castrol, a wiadomo, że te silniki powinny chodzić na Castrolu AGE 10/30 :kwasny: . Czy mogę wymienić na olej AGE 10/30 jeśli auto przejechało już 15 tyś km na oleju 10/40. :/ Proszę o opinie i rady.



Rzeczywisty przebieg to około 500 tyś km i dlatego poprzedni właścicel jeździł na półsyntetyku. Ty wlejesz syntetyk i silnik się zerzyga.



A z kad ty czlowieku masz takie informacje? Piszesz takie bzdety ze sie w glowie nie miesci. Znasz pochodzenie auta?, jaezdziles nim?widziales ksiazke serwisowa? A moze poprzedni wlasciciel to jego ojciec ktory kupil auto w salonie, a ty tu pie......isz o jakis 500kkm. To w takim razie ile ma twoje?

Co ty jestes jakims jasnowidzem?
Ja kupilem 2 tygodnie temu audi tt moze mi powiesz ile ma przebiegu bo niewiem czy mam wierzyc w to co widze na liczniku.

_________________
KUPIE SPREZYNY OBNIZAJACE DO MOJEGO COUPE
Bylo:
e28 520i automat,
e30 320i manual,
e36 320i touring,manual
e46 323ci automat,
e39 523i automat,
Jest:
e46 323ci manual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
wojtekm5, tu akurat przebieg niema nic do oleju może i mieć 1 milion i jak silnik jest szczelny to jeździsz na pełnym syntetyku i nie ważne jest czy to BMW czy Fiat, ważne jest jedynie to ile silnik przejechał na minerale czy półsyntetyku jeśli chcesz powrócić na syntetyk, ale jak piszesz że tylko 15 tyś to zrób płukankę i spokojnie lej co tam ci pasuje, chociaż 10W to nie syntetyk, chyba że Motul ma inne oznaczenia.


nidhhog napisał(a):
Rzeczywisty przebieg to około 500 tyś km i dlatego poprzedni właścicel jeździł na półsyntetyku. Ty wlejesz syntetyk i silnik się zerzyga.

Uwisz jak inteligenty z salonu Toyoty, sąsiadowi zaleli minerał bo niby silnik ma już na stukane ponad 200 tys. :rotfl:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
jak zamienisz 10w40 na 10w30 nic się nie stanie
inaczej by było gdybyś chciał zamienić 10w40 np na 0w40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 20:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
spokojnie wlewaj 10W30. Przecież to też są półsyntetyki.

I żeby Cię nie podkusiło wlewać full syntetyk. W beemie wlałem fulla i silnik się zrzygał, choć wcześniej był suchy jak pieprz.

W passacie TDI po wlaniu syntetyka olej leje się dosłownie z każdego miejsca. Jeżeli tak chętnie doradza takie przejście to może niech weźmie odpowiedzialność za ewentualne awarie ? Skończy się pieprzenie i powielanie opinii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
AndrewP4 napisał(a):
I żeby Cię nie podkusiło wlewać full syntetyk. W beemie wlałem fulla i silnik się zrzygał, choć wcześniej był suchy jak pieprz.


Dla tego kolego mówiłem, że ważne jest to ile silnik pracował na gorszej klasy oleju minerał, półsyntetyk, jak w hu... km, to jest wtedy duże ryzyko.

Ja przeszedłem z połsyntetyka na pełny ale miałem pewność że zrobione było na nim mała ilość km i jak zmieniałem uszczelkę pokrywy zaworów było widać że wcześniej był lany full.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Jak ktoś woli mieć silnik uszczelniony syfem, zamiast uszczelniaczami...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 21:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
:ok:
Vexatus napisał(a):
Jak ktoś woli mieć silnik uszczelniony syfem, zamiast uszczelniaczami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 139
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 36&start=0
Jesli na pol syntetyku nie dostrzegles ubytku w poziomie oleju to smialo zmieniaj na syntetyk :)
Pisze z wlasnego doswiadczenia ;) ten sam silnik ta sama zamiana i od 4 tys nic sie nie dzieje :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 25 lipca 2013, 23:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
pryjom napisał(a):
:ok:
Vexatus napisał(a):
Jak ktoś woli mieć silnik uszczelniony syfem, zamiast uszczelniaczami...


Rozmawiamy o 10-15 letnim silniku.... Uszczelniacze się zużywają, to naturalne przecież. Gdy motor rozszczelni się od syntetyku to będę mieć dodatkowe wydatki na uszczelki i robociznę. Gdzie tu korzyści? Trwałość silnika zwiększy się o kilka procent, choć i tak wiadomo, że to nie motor padnie, a buda zgnije. Gdzie tu logika ? Po co walczyć o niepewne korzyści, których najprawdopodobniej żaden z właścicieli pojazdu nie zauważy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 07:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
AndrewP4, miałem raczej na myśli to, że osobiście wolałbym wymienić uszczelniacze, niż mieć syf zamiast uszczelniaczy... jak się coś zużyje, to lepiej to wymienić, niż zalepić gumą do żucia i właśnie tu widzę korzyść (wiem, że nie finansową).

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 07:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
AndrewP4 napisał(a):
pryjom napisał(a):
:ok:
Vexatus napisał(a):
Jak ktoś woli mieć silnik uszczelniony syfem, zamiast uszczelniaczami...


Rozmawiamy o 10-15 letnim silniku.... Uszczelniacze się zużywają, to naturalne przecież. Gdy motor rozszczelni się od syntetyku to będę mieć dodatkowe wydatki na uszczelki i robociznę. Gdzie tu korzyści? Trwałość silnika zwiększy się o kilka procent, choć i tak wiadomo, że to nie motor padnie, a buda zgnije. Gdzie tu logika ? Po co walczyć o niepewne korzyści, których najprawdopodobniej żaden z właścicieli pojazdu nie zauważy ?



Dokładnie, niektórym nadal się wydaje, że kupili auto w salonie, a jeżdżą 10-15 letnimi bmkami:D. Gdzie tu logika - wymieniać wszystkie uszczelnienia i wydawać z 5.000zł na 10-15 letnie auto? Zalejesz full syntetyk = rozszczelnienie, granie zaworów, gorsza praca silnika. W 1 przypadku na 100 uda się dobrze przejść z 10w na 5w i nic się nie stanie. I co to da? Auto będzie się lepiej czuło na 5w niż na 10w? Przy 200-300kkm na liczniku (bóg wie ile w rzeczywistości) to na kujawskim z pierwszego tłoczenia by też pojeździło. Haha... Moim zdaniem nie warto katować silnika i lać do niego 5w, tym bardziej o właściwościach czyszczących, a o płukankach już nie wspomnę. Jeśli ktoś miał TISa w łapkach i zna j. ang. to zapewne doczytał, że bmw od paru lat już nie stosuje płukanek, bo właśnie takie jaja się działy.

Ja za namową jednego z forumowiczów w moim poprzednim bmw zmieniłem olej na 5w40 x clean motula. Auto przez 5 dni chodziło pięknie, mięciutko, elegancko. Po tygodniu, nagle zaczęło być coraz gorzej. Silnik zaczął pracować jakby na sucho, głośniej, twardo, aż żal było słuchać jak się męczy bidulek. Zalałem z powrotem Castrola Magnateca 10w40 i silnik wrócił prawie do normy, pozostało nieprzyjemne granie popychaczy niestety. Więc w obecnej e39 nie mam zamiaru lać 5w, tylko przejść z magnateca na valvoline maxlife. Auto ma już prawie 300kkm, wiec 5w mu już nie pomoże, a może zaszkodzić. Takie jest moje prywatne zdanie. I jeśli ktoś ma za dużo kasy i chce w remonty silnika z 2002 roku wkładać 5.000zł to proszę bardzo, kto bogatemu zabroni. Ja taki bogaty nie jestem i spokojnie się kulam na 10w. Aha w poprzedniej e46 na 10w zrobiłem 50kkm i jakoś nic się nie stało:P. Także w tym silniku zapewne też się nic nie stanie, bo mam wrażenie, że jest mniej wyeksploatowany niż poprzednik.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 08:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ja mam e39 z motorem m52b25 i 300tys na liczniku przebieg ori leje do niego mobil 3000 5w30 silnik suchy auto przepalilo litr oleju przez 10tys mam teraz wymiane i zastanawiam sie czy dalej lac 5w30 czy wlac 10w30 ?? silnik chodzi ładnie

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 09:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Takich dyskusji w internecie są tysiące, jeśli nie miliony, a rozwiązania jednoznacznego do dziś nie znaleziono. Opinie są podzielone i każdy zrobi jak uważa. Ja zmieniłem i nic się nie stało, elviss ma takie same doświadczenia. hammet1 za to miał odwrotne doświadczenia. Póki co jest 2:1 :P A tak serio, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Albo się zdecydujesz, ryzykując koniecznością uszczelniania silnika, albo nie...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
Sprawa jest dość prosta - chcesz używać najlepszego oleju - lejesz full syntetyk, nie chcesz - lejesz cokolwiek innego.
Uwaga - silne środki wypłukujące nagar mają nawet niektóre oleje mineralne, więc jeśli chcesz "uszczelniać" silnik
nagarem, to olej wybieraj ostrożnie, nie kieruj się wyłącznie technologią produkcji.
Co do "rozszczelnień" a dokładniej - wymywania nagaru, to dla każdego powinno być oczywiste, że jeśli ten nagar
pojawił się w miejscach w których powinny wystarczać uszczelki, to jest on również w miejscach w których
nie powinno go być w ogóle, skutecznie zmniejszając przepływ oleju tam gdzie jest to niezbędne.
Bez rozebrania silnika nikt nie stwierdzi, ile jest tego nagaru i czy oprócz tego, że pomaga "uszczelniać"
nie szkodzi w prawidłowym smarowaniu.
No a jeśli ktoś już rozkręca silnik żeby to sprawdzić, to chyba rozsądniej wypłukać nagar, wymienić uszczelnienia
i później lać syntetyk bez obaw.
I na koniec - olej nigdy, niczego nie naprawia i nawet lanie takiego który nie rozpuszcza nagaru
nie daje żadnej gwarancji, że silnik za jakiś czas nie zacznie mocno się pocić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 26 lipca 2013, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
A jeżeli boisz się, że uszczelniacze mogą puścić po wypłukaniu syfu, to myślę, że już nie wiele czasu zostało żeby zaczęły puszczać bez płukania. Ja mam na liczniku prawie 300 tys km i u mnie silnik suchy, więc myślę, że pomimo nie zastosowania u Ciebie syntetyku uszczelniacze nie powinny odbiegać kondycją od moich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Zmiana oleju z półsynt. na syntetyk. Co robić?
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e39
Dzięki pomogliście mi, terazwiem co mi grozi, a co polepszy sytuację. :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL