BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] LPG GAZ, pewna modyfikacja
PostNapisane: 18 maja 2009, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
Witam.

Mam taki dylemat. Jestem szczęśliwym (może nieszczęśliwym) posiadaczem BMW E36 318I. Klęknął mi w nim silnik. Zwyczajny 1.8. Zamontowaną miałem w nim sekwencyjną instalację gazową firmy ESGi. (ponoć dobra firma) Z racji tego że silnik klęknął jest okazja zastąpić go jakimś mocniejszym. Jak pewnie się domyślacie że marzę jak każdy posiadacz E36 o silniczku 2.8. No i w tym momencie zaczyna się problem bo 1.8 ma 4 gary i w instalacji są oczywiście 4 te wtryskiwacze. Do 2.8 potrzebne było by 6 takich wtryskiwaczy.
I w tym miejscu się rodzi moje pytanie. Czy jest możliwość dołożenia do gazu dwóch takich wtryskiwaczy dodatkowych? Czy komputer to udźwignie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 19:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak najbardziej jest. Z tym że piszesz o komputerze firmy ESGi, jak 9 lat tym sie zajmuje to czegoś takiego nie widziałem. Jest SGI i to nie firma tylko typ instalacji, firma to Holenderskie AG. Najlepiej jakbyś wkleił zdjęcie jednego z wtryskiwaczy, ponieważ jak to jest to co myślę, to dostosowanie instalki do silnika 6 cyl nie opłaci się. Jeden wtryskiwacz w Elpigazie, który jest wyłącznym dystrybutorem AG SGI w Polsce, kosztuje ok 260 pln. + dwie rozety do wtryskiwacza kolejne 140 pln, mapowanie. Porażka, aczkolwiek na tej instalacji wzorowany był wtrysk gazu Prins.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 11:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jest ESGI a nawet ESGI2, jest to to samo co SEC. Jeśli masz kompa na 4 gary to nie obsłuży on silnika 6 cylindrowego, przy sekwencyjnym wtrysku paliwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 12:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Mea culpa. Może i jest.
A dla majsterkowicza jest realne przerobić ten układ na 6 cyl. i to nie koniecznie dużym kosztem.
Dla przykładu żeby mnie Pinczer, nie zlinczował, powiem że owe wspomniane Holenderskie SGI pierwotnie miało odczyt tylko 4-rech cylindrów, a w 2001r. robiłem na tym wtrysku takie auta jak BMW: 740, 540, 535, Mercedes E320, E420, ML320.
Potrzebny był dodatkowy emulator wtryskiwaczy których nie odcinał blok rozłączający sterownika gazu, kilka rozet aby rozdzielić wtryskiwacze gazu i znajomość kolejności zapłonu danego silnika.
Tak samo realne jest przerobienie, z wykorzystaniem jednego sterownika, silnika V12, a przecież niema sterowników które fabrycznie obsługują więcej niż 8 cylindrów.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 12:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Toudi taka przeróbka miała by sens może jeśli robocizna byłaby równa zeru. Czyli we własnym zakresie trzeba by to zrobić. Mając odpowiednią wiedzę. Ja jej nie mam a jak autor?

Wg mnie gra nie warta świeczki.

Sprzedać sterownik z wiązką, dołożyć kasę i kupić na 6 garów. Byłoby to lepsze choćby z tego powodu, że wyeliminowalibyśmy ewentualne emulatory itd. Im mniej tych gazowych badziewi pod maska tym lepiej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 12:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie no, masz 100% racji :ok:
Ja tylko informuje że da się to zrobić. Tym bardziej jak ktoś ma trochę wiedzy.
A jeżeli to jest coś jak SEC to sam bym odradził kombinacje. Do tej instalacji w podstawowej konfiguracji trzeba mieć sporo wiedzy i anielską cierpliwość, a co dopiero przy takich kombinacjach.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL