BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wybuch kolektora ssącego 530d
PostNapisane: 18 maja 2009, 19:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WrocÂław
Witam wszystkich.
Posiadam bmw 530d [e39] z roku 2000. Przebieg NIBY to 198 tyś. km.
Zwracam się z pewnym problemem do Was, ponieważ jak narazie żaden z mechaników nie znalazł wyjścia z tej sytuacji, którą zaraz tu opisze.
Jakiś miesiąc temu pękł wąż gumowy znajdujący się zaraz za turbiną. Wąż kupiłem, wymieniłem..wszystko było ok. 5 dni temu podczas napędzania się na drugim biegu docisnąłem do końca i już przy (chyba) 3000obr/min nastąpił strzał. Auto nagle straciło moc i silnik zaczął głośno pracować. Okazało się, że strzelił kolektor ssący. Rozwarstwił sie w miejscu prawdopodobnie zgrzewu, chlapiąć na około "szlamem".
Czy spotkaliście sie z czymś takim? Czy to w jakiś sposób turbina przeładowuje? Czy jest gdzieś zawór odpowiedzialny za to , żeby wypuszczać nadmiar spręzonego powietrza.?
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 18 maja 2009, 21:22 przez ferdek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
ferdek napisał(a):
wypuszczać nadmiar spręzonego powietrza
tak musi takie cos byc,
tylko dziwi mnie
ferdek napisał(a):
chlapiąć na około "szlamem"
skad ten szlam?

patrzałeś co sie dzieje misce olejowej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 08:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
mi to wyglada na zapchana odme....

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Turbiną steruje elektrozawór który w momencie przeładowania powinien odciąć turbine. Silnik wtedy przechodzi w tryb awaryjny i pracuje bez doładowania. Albo kolektor był osłabiony i nie wytrzymał albo możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, mogą być zapieczone łopatki zmiennej geometrii.Jeśli chodzi o odme zapchaną to moim zdaniem wystrzeliło by prędzej bagnet od sprawdzania poziomu oleju. Swoją drogą to takie kolektory wytzymuja doładowania wyzsze niż seria np przy chiptuningu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 10:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
tak czy inaczej mi to wygląda na usterkę właśnie w/w elektrozaworu :zdziwko:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 16:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WrocÂław
Dzięki wielkie.
W tej chwili zamierzam zmienić olej, bo już zbliża sie jego koniec i przy tym zmienie odmę, ponieważ jest mocno zabrudzona. Okazuje sie, że ubyło mi nieco oleju. W tej chwili stan minimalny. Także przy najbliższej możliwej okazji, tzn. w odpowiednim serwisie, sprawdze elektrozawór. :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wybuch kolektora ssącego 530d
PostNapisane: 27 lutego 2012, 16:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: ERA i RNI
Moje BMW: e39 530d M
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109090
Odgrzewam kotleta.
Podobny przypadek przydażył mi się dzis rano.Kolektor rozszczelniny z boku i pęknięty na górze.Macie jakis pomysł co mogło to spowodować?Klapek nie ma. :looka:
Mechanik stwierdził że to turbo przeładowało :looka: Jesli tak,to czym to może być spowodowane?

_________________
VISCA BARCA!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wybuch kolektora ssącego 530d
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: BMW e46 318d
Zaslepiales Egr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wybuch kolektora ssącego 530d
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
na poczatku: INPA.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL