BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wariacja wskaźnika chwilowego zużycia paliwa
PostNapisane: 19 maja 2009, 13:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
BMW E39, 1996, 520i, 240tkm
Przez cały czas zachowywał się normalnie (szybka reakcja na pedał gazu, stabilizacja wskazania itp...), wczoraj po ruszeniu ze świateł zauważyłem że wskaźnik zadziałał jakby z opóźnieniem około 1-2 sekund, i późniejsze reakcje na dodawanie i odejmowanie gazu również były opóźnione, i takie wariacje występuję do około wskazania "10", powyżej niego jest już normalnie, czyli załóżmy wskazuje 12, dodaje gazu, momentalnie rośnie, potem znów opada do określonej wartości, za to przy ruszaniu i przy wskazaniach poniżej 10 wskazówka porusza się z opóźnieniem i dość często skokowo...co może być przyczyną? Wszystkie inne wskaźniki (prędkościomierz, obrotomierz) zachowują się normalnie, zauważyłem jeszcze dość dziwną rzecz, mianowicie wczoraj zostawiając auto, wskazówka poziomu paliwa była na 30 litrach, dzisiaj po odpaleniu (wiadomo, zawsze trzeba chwile pojeździć żeby wskazanie było wiarygodne, tym bardziej po postoju na nierównościach) wskazywało koło 22, spora odchyłka, wcześniej różnica przed ustabilizowaniem wynosiła około +/- 2-3 litry...
czytałem o czujniku obrotu w tylnym mechanizmie różnicowym
o przepływomierzu, wtyczkach wskaźników do komputera itp... ale objawy były inne... na oko nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych wskaźnika, tym bardziej, że awaria wystąpiła nagle, bez żadnego wcześniejszego rozbierania zegarów...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 13:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tak jak pisałem w twoim poprzednim temacie.
Za jedno i drugie ( dziwne wskazania ekonomizera) może odpowiadać lewe powietrze.
to że pokazuje w/g ciebie dziwnie nie znaczy że źle pokazuje.
Przy dodatkowym lewym powietrzu zmienia się skład mieszanki i może pokazywać "dziwne" chwilowe spalanie

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL