BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 06:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] odpowietrzenie sprzegła
PostNapisane: 20 maja 2009, 16:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
witam

na poczatek auto bo to istotne

bmw E30 318i 1,8 113 km manual

A wiec dzis zabalem sie za odpowietrzenie sprzegla bo czasami cos harknie jakby nie wysprzeglilo do konca,
spuscilem stary brudny plyn i zaczelem pompowac pedalem sprzegla i..... leci samo powietrze i tak w kolko,

bylem u mecha (bo umowilem sie na dzis no ale nie mam jak dojechac bo nie mam sprzegla),
a on gada mi ze ze jest osobny zbiorniczek b.malych rozmiarow albo mozna tez sprezarka (jesli jest pod uklad hamulcowy podlaczony) jakby przepchnac pod odpowiednim cisnieniem (nie za malym nie za duzym wiadomo czemu)

teraz moje pytanko jak ja mam :D bo sie pogubilem

od cylinderka (chyba tak sie to zwie) przy pedale odbiegaja 2 przewody, 1 do wysprzeglika przy skrzyni a drugi prosto przed siebie (chyba servo ale reki sobie uciac nie dam)

cos mam w takim przypadku zrobic,

mozecie cos poradzic tak na odleglosc czy moze zdj potrzebujecie :?: jesli tak to piszcie z jakiej pozycje (kanal jest mozliwy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 18:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
A jak zalałeś układ żeby odpowietrzyc? Zbiornikiem płynu sprzęgła jest zbiorniczek płynu hamulcowego właśnie do niego idzie jeden z przewodów z pompki nad pedałem ,zalej właściwą ilośc do zbiorniczka i spróbuj jeszcze raz jeśli się nie uda to sprwadż czy przewód od zbiorniczka do pompki jest drożny tak to wygląda z tym że zbiorniczek jest wspólny z hamulcowym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
uklad zalany jest na maxa, pompujac pedalem plynu zchodzi mlutenka ilosc, dlatego ze moze byc zapchany przewod mimo ze leci powietrze w odpowietrzniku przy skrzyni :?:

Marek WGR napisał(a):
sprwadż czy przewód od zbiorniczka do pompki jest drożny


mowisz o odcinku od nr 9 do nr 7 :?:

gmsmetallica napisał(a):
albo mozna tez sprezarka (jesli jest pod uklad hamulcowy podlaczony) jakby przepchnac pod odpowiednim cisnieniem (nie za malym nie za duzym wiadomo czemu)


rozumiem ze tego nie musze brac pod uwage bo da sie bez tych rzeczy odpowietrzyc tak :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
gmsmetallica napisał(a):
mowisz o odcinku od nr 9 do nr 7 :?:
Tak o tym odcinku mówię
gmsmetallica napisał(a):
rozumiem ze tego nie musze brac pod uwage bo da sie bez tych rzeczy odpowietrzyc tak :?:
na wszelki wypadek zdejmij przewód z pompki nad pedałem włóż do butelki żeby nie ubrudzic wnętrza auta i podaj powietrze na przewód wychodzący ze zbiorniczka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 21:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
jutro pojde sprawdzic i mam nadzieje ze da sie odetkac jesli to jest to,

takie profilaktyczne pyt, jesli ze zbiorniczka zejdzie caly plyn to uklad moze sie zapowietrzyc :?: tzn jesli odkrecilbym przewod i zeszlo byc az do tego otworu gdzie bedzie wykrecony owy przewod :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Żeby takiej sytuacji zapobiec wystarczy na króciec po zdjęciu przewodu nałożyc inny kawałek przewodu i wywinąc go do góry tak aby jego koniec był powyżej poziomu płynu w zbiorniczku - fizyka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 00:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
na poczatek - witaj i witacie .!!!! sprzeglo samo z siebie nie charczy - przyczyna musi byc - przy odpowietrzaniu wielkiej filozofii nie ma - jesli plyn jest - a dalej kicha stawiam na silownik -przy skrzyni - oby nie - to w 1 kolejnosci - a moze zle odpowietrzasz? - zapomnij - glupie pytanie - jesli ci cos pom kliknij pomogl - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 00:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
na poczatek - witaj i witacie .!!!! sprzeglo samo z siebie nie charczy - przyczyna musi byc - przy odpowietrzaniu wielkiej filozofii nie ma - jesli plyn jest - a dalej kicha stawiam na silownik -przy skrzyni - oby nie - to w 1 kolejnosci - a moze zle odpowietrzasz? - zapomnij - glupie pytanie - jesli ci cos pom kliknij pomogl - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 09:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
harnas621 napisał(a):
przy odpowietrzaniu wielkiej filozofii nie ma - jesli plyn jest


a co jesli jest plyn a uklad jest nie odpowietrzony :?:

wychodzi na jedno i to samo

silownik na moje jest ok bo czasami tylko harknie nie zawsze przy wrzucaniu 1 -2 ostatnio coraz zadziej wiec smiem twierdzic ze to wina odpowietrzenia,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 15:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
no to odpowietrz niech ktos ci podpompuje a ty z dole przy silowniczku odkrecasz srubke do odpowietzrania -spuszczasz powietrze z plynem przy wcisnietym pedale sprzegla dokrecasz - druga osoba pompuje pedalem -wciska a ty znowu odkrecasz az do momentu wycieku samego plynu - jesli bedziesz mial klopoty z usunieciem powietrza to moze byc wina pompoki sprzeglowej lub silowniczka -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 17:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
witam odpowietrzylem przepraszam za zamieszanie ale z winy pospiechu i tego iz pierwszy raz mam doczynienia z bmw,

przeoczylem ze przewod jest wyrzej od poziomu plynu i stad problem :wstyd:

wszystko jest, sprzeglo lapie wysoko nie to co wczesniej przy koncu :D tylko przy wrzucaniu 1 cos harknie ale dosc plynnie i lekko wchodzi 1

coz to moze byc :?: wysprzeglik :?: jest to mozliwe ze tylko 1 harczy reszta nie :?: czy moze za szybko wrzucam bieg bo zauwarzylem ze po wcisnieciu sprzegla slychac cos jak szum i jego ustanie (krotko to trwa kilka sekund),
jesli wrzuce w trakcie tego szumienia to harknie a jak po to wszystko cacy, czy to normalne :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Po wciśnięciu sprzęgła ten szum przez chwilę może powodowac łożysko oporowe ,co do tego ''charczenia '' to zaczekaj aż skrzynia wyhamuje i dopiero wpinaj 1 skrzynia najzwyczajniej zaczyna szwankowac nie przejmuj się do jej agonii jeszcze daleko ;) Spróbuj włączyc inny bieg na postoju jeśli sytuacja się powtórzy próbuj jeszcze odpowietrzyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Marek WGR, inne biegi chodza cacus nic nie harczy tylko ta 1 jesli nie poczekam, no nic pozostaje mi tak jezdzic :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a jaki olej mam dolac :?:

syntetyk mineralny czy moze polsyntetyk :?:

bmw ma przejechane z 220tys

czytalem na forum ale ludzie roznie leja i zglupialem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
przyjdzie bobby valentino i kaze ci wlac syntetyk:P ja ci kaze wlac bardzo dobry polsyntetyk:P jezeli miales mineralny lej dalej najlepszej jakosci mineralny :hurra: tyle w tym temacie :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a co w przypadku jesli nie wiem co bylo wczesniej lane :?: bo tu wlasnie lezy pies pogrzebany :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
lej polsyntetyk jest bezpieczniejszy i dobry :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
hmmm a ja zastanawialem sie nad tym bo auto tez ma LPG

http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... G5&lang=pl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 05:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Nie lubię wdawac się w dyskusję jaki olej zalac :kwasny: Proszę Cię nie wlewaj mineralnego do m40 bo zaraz będziesz pytał dlaczego spod maski słychac klekotanie .Ja zalewam olej AGIP 10w/40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 07:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Marek WGR napisał(a):
Nie lubię wdawac się w dyskusję jaki olej zalac

rozumiem tylko pytam poprostu bo mam stycznosc pierwszy raz grzebac przy bmw :) dlatego tu trafilem :) i nie zawiodlem sie :)

wleje jakis polsyntetyk moze valvoline

dzieki za opinie i porady :beer:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL