BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Cześć,

Niestety moje e46 (n42..) nie daje mi spokoju. Wydaje mi się, że historia zaczyna się w momencie gdy pewnego dnia zrobiłem dolewkę. Brakowało trochę oleju więc dolałem. Po przejechaniu trasy dom-uczelnia 50km poczułem w środku auta dziwny zapach. Otwieram maske i wszystko było w oleju, korek otwarty i leje się po wszystkim. Pierwsza myśl coś wywaliło korek, może nalałem za dużo oleju? No ale nie, raczej to nie możliwe, sprawdzałem uważnie. Może po prostu nie zakręciłem korka i olej się wylał? Nie mogąc znaleźć przyczyny postawiłem na ostatnią najbardziej żałosną opcje. Dolałem oleju, wszedł prawie litr... aż na wskaźniku pojawiła się połowa. No i co, jeździłem tak miesiąc nic się nie działo więc pomyślałem że nie wiem jak to możliwe ale nie zamknąłem korka przy dolewce i oblałem cały silnik - nauczka na przyszłość.

Przechodząc do sedna. Robiąc przegląd dowiedziałem się że mam wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów + elektrozawory. Pojechałem do mechanika w Krakowie (PKW Autoservice), zrobili mi wszystko + uszczelnienie pompy Vacuum + wymiana rozrządu. Dodatkowo dowiedziałem się też że jest znowu wyciek z miski olejowej była robiona kilka miesięcy wcześniej (mechanik partacz, ale chyba bez przesady uszczelnić coś powinien umieć). No ale pomijając to, było wszystko ok. No i kurcze w końcu byłem zadowolony z auta. Pojeździłem 3 dni, odpalam dzisiaj auto i co? Kur.. śmierdzi olejem. Otwieram maskę znowu wyciek. Poniżej zdjęcia.

Na zdjęciach samej plamy oleju nie widać bo wytarłem, ale zaznaczyłem miejsca gdzie był olej. Wydaje mi się że głównie lało się z tego małego połączenia w kształcie walca (trochę słabo na zdjęciu widać), a na ten bardziej płaski element zlał się olej.

Obrazek
Obrazek

Kurcze no wydaje mi się nienormalne, żeby ciągle pojawiały się takie wycieki. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem biały dym z rury wydechowej przy dodawaniu gazu. Hmm.. może to normalne bo dzisiaj jest wilgoć, ale chyba taki dym powinien zniknąć po nagrzaniu silnika. Nagrałem film, silnik oczywiście jest nagrzany. To normalne?

https://youtu.be/7okP8JyURk8

W przyszłym tyg jadę znowu do mechanika i będę z nim rozmawiał. Zobaczymy co powie, zawsze jednak lepiej wiedzieć więcej, więc założyłem temat.

Dodatkowo mam dwa pytania. Boje się że podczas jazdy do mechanika (50km), będę musiał uzupełnić olej, czy można na dolewkę dać olej tego samego typu tylko innego producenta? Dwa mam pytanie o sprawdzanie poziomu oleju. Dziwi mnie że z jedna strona skali zawsze jest mokra i jest na max, a druga jest sucha (strona = obrót bagnetu o 180 stopni). Pytałem dwóch ludzi i każdy mi mówił że trzeba patrzeć jakby na ten stan minimalny z drugiej strony, więc tak robię i jak dolewam do widać właśnie na tej suchej stronie jak wzrasta poziom oleju. Pytanie czy tak ma być? Wydaje mi się to dziwne, szczególnie że czasami ta sucha strona nie jest dobrze widoczna. Poniżej zdjęcia.

Obrazek
Obrazek

I właśnie na tym suchym widać jak się zwiększa poziom oleju powoli wraz z dolewaniem.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 318i n42 - problem z wyciekami oleju (za duże ciśnienie?
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: n42b18
Kolego ja mam silnik N42 1.8 i mam chyba troszkę inny bagnet z takimi dwoma wycięciami między MIN a MAX.
Może bagnet nie od tego silnika i lejesz ponad stan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 318i n42 - problem z wyciekami oleju (za duże ciśnienie?
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
https://www.google.pl/search?q=11+43+7+505+490&espv=2&biw=1440&bih=799&tbm=isch&imgil=cN5mfkcYwKOQGM%253A%253BelATZG_y-1D8lM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Fwww.drive2.ru%25252Fl%25252F592627%25252F&source=iu&pf=m&fir=cN5mfkcYwKOQGM%253A%252CelATZG_y-1D8lM%252C_&usg=__gpjzwgXW0eBb4ByH9hAWWVgjoTU%3D#imgrc=cN5mfkcYwKOQGM%3A

On był taki tylko ten górny element się pokruszył i zaginął w akcji. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 00:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
W miejscu zaznaczonym na zdjęciach , pod pokrywa silnika jest czujnik vvt , z którego często cieknie w N-kach , zanim pojedziesz do mechanika zdejmij pokrywę i sprawdź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 09:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
U mnie też zmieniali uszczelkę pokrywy zaworów, po 2 mc znów coś lekko podcieka. podobno śruby mi założyli stare bo nie mieli na serwisie a nowych nie maja bo powiedział kieorwnik ze nowe tylko mogą zamówić w ASO co mnie dziwi oryginał BMW w cenie ponad 25 pln za 1 śrubę z podkładkami. Jednym słowem partactwo uszczelki nowe wso ponad 154pln mycie silnika robocizna zapłacilem ponad 380pln i znów coś cieknie. Ale u mnie oleju nie ubywa nie dolewałem od zmiany. Te silniki to chyba tak maja że gdzie nie zrobisz to w innym miejscu cieknie i tak w koło. Jedyny plust to ze pali bardzo mało, ale kolejne auto wracam do R6 i 5 E60 benzyna.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Na bmw klub podpowiadają jeszcze wymianę odmy. Co myślicie?
Chyba porobię z tym wszystkim i sprzedam. Kurcze jakbym miał jeszcze mechanika który ogarnia bmw na miejscu to spoko, a tak to jeździć 50 km z każdą pierdołą, no nie chce mi się. :/ Kiedyś kupie r6 bo je przynajmniej ludzie umieją robić a n42 nikt nie ogarnia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
wymień odmę :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: n42b18
Zajrzyj właśnie czy z czujnika vvt nie cieknie. Jeśli się nie boisz możesz spróbować dostać się do odmy i ją obejrzeć, wyczyścić. Wiadomo najlepiej kupić nową razem z wężykami no ale to już są jakieś koszta. Ewentualnie spróbuj odpiąć wąż który biegnie z pokrywy zaworów do odmy. Jeśli w środku masz syf to odma raczej też będzie zawalona. Gdybyś zdemontował i czyścił pamiętaj żeby węże też wyczyścić. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Byłem w garażu i sprawdzałem jeszcze co się stanie jak odkręcę wlew paliwa na zapalonym silniku, czytałem że jeśli jest problem z odmą to będzie zasysało powietrze a było na odwrót. Czułem duży pulsacyjny podmuch, dla porównania sprawdziłem jeszcze polówkę taty i tam był tylko taki delikatny "wiaterek", a u mnie tak jakby rękę odrzucało. W dodatku po dodaniu gazu wybijało olej i zachlapało cały silnik. Co myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 20:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Wlew oleju nie paliwa, przejezyczyles sie ;) korek powinno delikatnie zasysac, jak dmucha to cos jest nie tak, w pierwszej kolejnosci sprawdz odme i jej przewody. Przygotuj sie na to ze przy demontazu przewodow moga sie pokruszyc, popekac ze starosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 20:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
peter.a napisał(a):
Na bmw klub podpowiadają jeszcze wymianę odmy. Co myślicie?

To może być dobry trop, nie wiem, jak w n42, ale w m52 przy walniętej odmie z olejem działy mi się cuda - raz oleju było mało, raz ponad stan,. kolektor ssący w środku uwalony...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Fakt pomyłka, już się nie da wyedytować. Dobra to nic, sprawa musi poczekać 2 tygodnie, mam teraz delegacje do Krakowa. Myślałem żeby przy tej okazji zostawić to znowu u mechanika, ale na razie zostawiam sprawę. Jak wrócę to chyba sam wymienię odmę i zobaczymy co się będzie działo. Zamiennik febi się nada czy musi być oryginał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i n42 problem z wyciekami oleju, za duże ciśnienie?
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
peter.a napisał(a):
Zamiennik febi się nada czy musi być oryginał?


Bedzie ok :)

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL