BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 10:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e38] problem z kontrolka oleju po myciu silnika
PostNapisane: 30 maja 2009, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: ZGY
Witam,
mam spory problem...opisze wszystko od poczatku ze szczegolami, zeby jak najbardziej przyblizyc sytuacje!
Tak wiec umylem silnik w moim bmw 740KAT, oczywiscie nie sciagalem oslony silnika plastikowej.Uzylem srodkow do tego przeznaczonych oraz pluczki cisnieniowej. nie pierwszy raz mylem silnik, tak wiec znam sie troche na tym:P
ok godziny po umyciu, auto odpalilem, przestawilem w inne miejsce, pozniej pojechalem do miasta i zostawilem na pol godziny(silnik byl juz rozgrzany). wracam, a silniczek nie chce odpalic.krecil ale nie zalapywal.pomyslalem ze moze jakies jaja z paliwem(mialem jakies pol rezerwy), wiec szwagier dostarczyl mi paliwka 3 litry(niestety od kosiarki 50:1 z olejem:/:/:/:/>>>gdyz w mojej miescinie po 22 stacje benzynowe sa nieczynne:/:| ) . zalalem ale autko dalej nie chcialo odpalic...scholowalismy pod dom, z diagnoza ze zalalem cewki. na drugi dzien probowalem odpalic, i udalo mi sie, ale nie chodzil na wszytskie gary i tu najwazniejsze!>>>swiecila sie kontrolka oleju na czerwono<<<:( sprawdzam bagnet, a tam ponizej stanu sporo...dolalem dwa litry, odpalilem i dalej sie swieci. w miedzy czasie wysuszylem gniazda cewek, swieczki itd, teraz odpala bez najmniejszego problemu, i chodzi na wszystkie cylindry. ale kontrolka swieci sie dalej, metoda prob i bledow sprawdzilem ze pompa olejowa chodzi(odkrecilem czujnik cisnienia oleju i zakrecilem silnikiem-efekt znacie:P). problem w tym, ze czujnik nowy moge miec dopiero pod koniec przyszlego tygodnia, stad moja prosba, czy MA KTOS MOZLIWOSC ZALATWIENIA MI TAKIEGO CZUJNIKA szybciej?....
idac dalej, dzis jak odpalilem auto strasznie kopcilo na szaro, i w spalinach czuc bylo benzyne>>>czy to to paliwo od kosiarki?czy olej??dodam, iz wiem ze autko mi bralo olej, na przejechane 2.5 tys km zjadl mi nie caly litr, ale bylem pewny ze to gumki zaworowe, gdyz cisnienie na cylindrach przy aucie z 95' roku 14 bar na kazdym z cylindrow...i teraz pytanie>>czy to normalne?czy moze jakis doktorek wlal poprzedni wlasciciel?mam tO autko od miesiaca....wczesniej chodzilo bosko, czasem troszke podrzalo na luzie, poza tym zadnych problemow...spalanie w normie itd etc....
poradzcie prosze co z tym czujnikiem?odkrecaC miske?sprawdzac co ze smogiem?z pompa?pod komputerem wykazalo tylko potencjometr przepustnicy...
czy moga byc jakies komplikacje?zatrzec sie mogl silnik?co z tym kopceniem dzisiejszym?czy mozliwe ze przez tydzien zjadl dwa litry oleju?nie kopcac wogole....blagam piszcie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
To ze zaczeło kopcić po wlaniu PB z olejem to normalne.
To tak jak byś miał wywalone uszczelniacze zaworowe i olej dostawał by się do komory spalania, też będzie dymić.
Jak wypalisz ze zbiornika ten feler to za jakiś czas powinno wrócić do normy.
A jesli tego nie zrobiłeś to radze dolac do pełna PB np. V-power 95 na shellu ( zawiera preparat do czyszczenia układu ) i jeszcze bardziej rozcieńczyć ten olej.

Co do kontrolki, to dwie mozliwości.
- zamokła elektryka i kłamie
- masz za małe cisnienie na pompie.

Jeśli miałeś przed myciem dobrze, był by to wielki zbieg okoliczniości żeby po umyciu akurat walneła pompa, bo jedno do drugiego nic bezposrednio nie ma.
Usłyszał byś też jak gra klawiatura w głowicy, pod warunkiem prawdziwego za małego ciśnienia w układzie, bo olej nie smarował by odpowiednio górnych partii motoru.

Z karcherem zawsze trzeba uwazać, bo nawet jak ktoś mył 100 razy motor to nigdy nie przewidzi, jak woda odbije się rykoszetem od danego elementu i co moze niechcaco zalac.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2009, 15:48 przez Boggy e36, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 16:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
red_man napisał(a):
pod komputerem wykazalo tylko potencjometr przepustnicy

Kolego potencjometr przepustnicy to ważna sprawa i może sporo namieszć radzę się tym zająć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: ZGY
Panowie dziekuje za pomoc, okazalo sie ze zamokla elektryka....wada fabryczna e38 tzn brak oslonki na wtyczce do czujnika cisnienia oleju....w 97' bodajze roku zostala ona przez serwis usunieta:>
zostal tylko problem brania oleju...:( i za duzo powietrza dostaje silnik...tak pokazal komputer...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL