BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 07:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Świece żarowe.
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
2 pytania odnośnie świec żarowych.

Po pierwsze, jak długo powinny się grzać świece żarowe w 2.5 TDS? Bo u mnie na zimnym silniku to trwa nawet kilka s. Zastanawia mnie to gdyż mam do czynienia z różnymi dieslami, choćby 3.2 CDI i świece grzeją znacznie szybciej.

Sprawa druga, czy świece w dieslu mają jakikolwiek wpływ na prace silnika, pomijając jego zapalanie?

A i jakie świece polecacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czas grzania świec żarowych jest różny dla różnych samochodów.
Świece w dieslu nie mają wpływu na prace silnika, poza momentem rozruchu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
1. to zalezy od temp zewn, wtych warynkach jakie mamy teraz grzac sie moga doslownie kilka sek rano podczas pierwszego odpalenia.
2. Owszem maja, np przez zuzyte swiece silnik moze nierowno pracowac na wolnych obrotach.
3. Dedykowane do Twojego modelu(ngk,bosch,beru)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 15:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Szamil, a wytłumacz mi w jaki sposób zużycie świecy żarowej wpływa na bieg jałowy?? Tylko się nie denerwuj i wytłumacz jak przysłowiowy "chłop krowie na rowie".
Może dowiem się czegoś nowego??

P.S. oczywiście mowa o starszych dieslach, a kolega nie pisze nic o roczniku.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Na zimnym silniku po odpaleniu swiece jeszcze jakis czas sa podgrzewane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
podgrzewane temperatura spalania w komorze? to logiczne ale przeciez potem masz samozaplon i swieca juz nie gra roli dalej... tak mi sie wydaje i wydawalo od zawsze :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 18:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
Toudi napisał(a):
wytłumacz mi w jaki sposób zużycie świecy żarowej wpływa na bieg jałowy
teoretycznie silnk tds przy niesprawnej swiecy jednej lub kilku dłużej odpala na zimnym , jak juz zapali to puszcza łasdnego duzego bąka i pracuje jak ursus c-330 do mometu az niepodgrzene cylindry zaczną pracowac trwa to zreguły kilka - kilkanascie seknd w zależnosci od kondycji silnika pisze teoretycznie gdyz osobiscie miałem spalona jedną swiece , silnik odpalał idealnie nawet przy -20 zorientowałem sie ze mam swiece do wymiany podczas pomiaru kompresji
MichuBa napisał(a):
jak długo powinny się grzać świece żarowe w 2.5 TDS?
jak dobrze nadstawisz ucho to usłyszysz pykniecie przekaźnika

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Ja również mam zapytanie do tego tematu, posiadam e39 530d z 2000 roku, co prawda kupiłem go nie dawno i nie mam pojęcia jak w tym samochodzie działają one w zimie gdy temperatura jest minusowa, jednak widzę że podczas odpalania nigdy mi się nie zaświeciła kontrolka świec żarowych, czy jest to normalne? Posiadam również inne samochody z silnikami wysokoprężnymi i tam zawsze się zaświecą choćby na sekundę-dwie. Rozumiem że BMW potrafi zbudować rewelacyjne silniki, ale czy jest to możliwe że gdy temperatura ranem ma zaledwie 5-6 stopni to i tak silnik odpala na dotyk bez konieczności zagrzania mieszanki paliwowo-powietrznej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Mi tez sie teraz nic nie zapala. Najprawdopdobniej masz taki licznik jak ja, gdzie nie ma klsycznej "spiralki" tylko pojawia sie komunikat o grzaniu swiec ( np " Vorgluehen")


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
MichuBa napisał(a):
jak długo powinny się grzać świece żarowe w 2.5 TDS?
jak dobrze nadstawisz ucho to usłyszysz pykniecie przekaźnika[/quote]

Chodziło mi o to w jakim czasie nagrzewają się świece w Waszych TDS'ach ażeby mieć pewność że u mnie ten proces działa prawidłowo, gdyż zastanawialem sie czy na zimnym silniku kilka sekund (5-6) to normalne :) ale juz wiem, że tak :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dzięki wszystkim za wyjaśnienie :) .
Tyle widziałem, myślałem tylko że ktoś wysnuł jakąś innowacyjną teorię.
Dodam tylko że akurat w tym tds-ie jest tak jak mówicie, ale nowszej generacji silniki diesla uruchamiają świece żarowe celem dopalenia mieszanki, ma to za zadanie poprawić czystość spalin (ekologia) i chronić katalizator przed nadmiernym zużyciem.
Dlatego też producenci aut częściej stosują świece ceramiczne, które szybciej się nagrzewają prze co krócej pracują, a ich żywotność jest o wiele dłuższa od świec klasycznych.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
larencase napisał(a):
ale czy jest to możliwe że gdy temperatura ranem ma zaledwie 5-6 stopni to i tak silnik odpala na dotyk bez konieczności zagrzania mieszanki paliwowo-powietrznej?


Przy takiej temp. 5-6 stopni to i tak odpala w zasadzie od razu (chyba że auto stało dłużej)

Szamil napisał(a):
Mi tez sie teraz nic nie zapala. Najprawdopdobniej masz taki licznik jak ja, gdzie nie ma klsycznej "spiralki" tylko pojawia sie komunikat o grzaniu swiec ( np " Vorgluehen")


W E39 nawet z jeśli nie ma wyświetlacza z napisami nie ma klasycznej lampki DDE ze spiralką a napis "EML"

Obrazek

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Wracam do mojej 530d, możliwe kolego Szamil że mam taki licznik gdzie nie występuje kontrolka odpowiedzialna za prace świec żarowych, ale nigdy nie dostrzegłem komunikatu jakiego kolwiek podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce, a jak wiemy gdy pojawia się obojętnie jaki komunikat na ekranie pod zegarami z głośnika wydobywa się charakterystyczny dźwięk (gong) tak więc bym na pewno taki komunikat zauważył, oczywiście funkcje memo odpowiedzialną za dźwięk mam włączoną. Troszkę się obawiam że mam coś nie tak z elektroniką w takim przypadku, i dlatego samochód nie informuje mnie i zapaleniu się świec żarowych, no i istnieje druga możliwość BMW zbudowało tak silnik że tylko podczas mrozów chce pomocy ze strony świec :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Posiadam ten drugi typ licznika, z dużym wyświetlaczem, i również nie wyświetla mi kontrolki z napisem DDE jak i EML. Może trzeba poczekać na zimne noce które nastaną w jesieni i wtedy pokaże mi sie kontrolka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
larencase, w każdym występuje konrolka świec. Albo masz taki jak w moim poscie wyżej gdzie od świec jest druga lampka od lewej (EML) lub masz taki:
Obrazek
i w tym przypadku w momencie grzania świec w miejscu napisu "parkbremse losen" miałbyś tak jak pisał Szamil "Vorgluehen"

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Ja również jestem zdania że muszę to mieć, ale czemu mi się nic nie wyświetla? A silnik pali jak nówka. Czy jest możliwość że coś jest nie tak z wyświetlaniem kontrolki lub komunikatu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 20:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
A jaki masz wyświetlacz? Ja mam ten drugi i ostatni raz napis "Vorgluehen" wyświetlił mi się gdzieś w lutym, może na początku marca. Poprostu jak są dodatnie temperatury silnik nie widzi potrzeby grzania świec :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Aha rozumiem, czyli nie muszę się obawiać że mam coś nie tak z elektroniką czy samym silnikiem. Poprostu znów potwierdza się teza że BMW produkuje najlepsze silniki, może to banalnie w tym momencie zabrzmiało, ale coraz częściej się o tym przekonuje :) dziękuj za pomoc kolego "bialy"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
bialy napisał(a):
larencase napisał(a):
ale czy jest to możliwe że gdy temperatura ranem ma zaledwie 5-6 stopni to i tak silnik odpala na dotyk bez konieczności zagrzania mieszanki paliwowo-powietrznej?


Przy takiej temp. 5-6 stopni to i tak odpala w zasadzie od razu (chyba że auto stało dłużej)

Szamil napisał(a):
Mi tez sie teraz nic nie zapala. Najprawdopdobniej masz taki licznik jak ja, gdzie nie ma klsycznej "spiralki" tylko pojawia sie komunikat o grzaniu swiec ( np " Vorgluehen")


W E39 nawet z jeśli nie ma wyświetlacza z napisami nie ma klasycznej lampki DDE ze spiralką a napis "EML"

[url=http://img2.vpx.pl/up/20090601/przed.jpg]Obrazek[/url]


a i tu sie nie zgodze. Ja w swojej e39 mam symbol spiralki w miejscu w/w EML


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
MichuBa, podawałem dane dla 3.0d (bo tam tylko takie jak pokazałem występują), myślałem że we wszystkich dieslach tak jest... no i najwidoczniej sie myliłem :wstyd:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL