larencase napisał(a):
Mi się wydaje że funkcja steptronic jest używana gdy chcemy jak najszybciej przyśpieszyć, wydaje mi się że wtedy motor kręci się na wyższe obroty, a bieg zmienia się później
Nie, jeśli dasz kickdown i przytrzymasz wciśnięty gaz będzie ciągnąc do ok 4800obr/min (a pamiętaj że żadenego diesela nie da się wkręcić pow 5000obr/min) co i tak jest moim zdaniem bezsensu bo max moc jest przy 4000obr/min. Kwestia przy jakich obrotach będzie na D zmieniać bieg na wyższy zależy od sposobu operowania gazem.
larencase napisał(a):
Czy w zimie mieć wyłączone ASC?
Ja mam włączone i latem i zimą. Wyłącze tylko czasem zimą jak mam ładny zaśnieżony parking/plac i chce zrobić boczek
larencase napisał(a):
czy warto korzystać z tiptroniku? Mam na myśli czy można w ten sposób zmieniać bieg na niższy i hamować silnikiem.
Steptronik, tiptronik jest w VAGach
W trybie D (czy DS) automat również hamuje silnikiem.