BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 05:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Szybka jazda automatem, hamowanie silnikiem,
PostNapisane: 11 lutego 2007, 18:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Ostatnio zrobiłem małą trasę moim 735iA (trochę ponad 700 km w jeden dzień i prawie zero zmęczenia :)) i zastosowałem kilka razy mi. na "drodze szybkiego ruchu" S1 na której co chwilę są światła ciekawą technikę.

Jadę 120 km/h na D, trzymam delikatnie gaz; pojawia się czerwone; wbijam delikatnie 3, lekko puszczam gaz, trochę dodaje gazu, wbijam "2", puszczam gaz... autko ładnie zwalnia; oszczędzają się hamulce i paliwo jak przy manulu.

To niby zwykłe hamowanie biegami ale wrzucałem je z wcisnietym gazem, czy to dobra technika i czy nie męczy ona skrzyni?

Druga sprawa to włączanie się do ruchu, gdy wiem że będę potrzebował trochę mocniej przyśpieszyc włączam sport, i delikatnie dodaje gazu, wtedy auto zmieni mi biegi w okolicach 4000 rpm ale jakoś płynniej niż w econo, oczywiście nie mam na myśli jazdy z kick-downem a takim spokojnym ale zdecydowanym przyśpieszaniem. Czy to dobry sposób?


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 15 lutego 2007, 00:18 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 19:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Drugi sposób jest dobry ale pierwszy bym odradzał , niestety nie słuzy od dobrze skrzynce na dłuższą metę.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 20:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Frank napisał(a):
Drugi sposób jest dobry ale pierwszy bym odradzał , niestety nie słuzy od dobrze skrzynce na dłuższą metę.


A co powiesz na wrzucanie trybu "S" do hamowania? Tylko nie chodzi mi o to ze puszczam gaz... i tryb "S"... tylko

1. wcisniety gaz

2. S

3. puszczam gaz

i hamuje na S.


Dobry sposób?



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 21:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Michael , ja CI powiem tak- nic nie kombinuj przy hamowaniu - nie ma sensu- klocki i tarcze do E32 są na tyle w przystepnych cenach ,ze wcale sobie tym głowy nie zawracam- jak musze zwolnic to wciskam hamulec i tyle. A hamowanie silnikiem niech sobie uskuteczniają ściganci w civicach 1,5

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2007, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
z tego co wiem to biegi 2 i 3 służą do stromych zjazdów i podjazdów a nie do przełanczania podczas jazdy

P.S. Hamulce są od hamowania a gaz od przyspieszania, jeśłi chcesz hamowac silnikiem to rób to jak napisał Frank,
automat to nie manual i trzeba się z tym pogodzić, jeśli nie to naprawa jest droga, czasami nawet bardzo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 07:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
eee...

Automat jest przygotowany do hamowania silnikiem, nie ma problemów z tym.

Gdybyście pojeździli sobie trochę po górach i nie hamowali silnikiem
to szybko byście wykończyli hamulce!!! Nie chodzi o zużycie tarcz i klocków
tylko o temperaturę całego układu (a przede wszystkim płynu hamulcowego).

Skrzyni nic nie bedzie. Przecież jak zwalniasz autkiem na prostej drodze to
skrzynia też redukuje biegi... niszczy się szybciej? Przecież została do tego
zaprojektowana.

Ja u siebie często jak jadę dłuższymi zjazdami zapinam niższe biegi. Po
co męczyć układ hamulcowy? Jak go przegrzejesz (oczywiście jazda w górach) to
możesz raptem nie mieć hamulców... czasami się przydają. :)

Co do górskiej jazdy to zdażało się, że nawet na 1 się jechało... i tak autko rozpędzało
się i co jakiś czas trzeba było dohamować hamulcami.

Tak jeździłem opelkami z automatem, mercedesem z automatem i bmw z automatem.

Tak na koniec, na pewno skrzynia więcej pracuje (przenosi większe obciążenia)
ale czy zmniejszy to o 5 tyś km jej czas życia przy całości powiedzmy 300-400 tyś
km to jest nieistotne. Wystarczy raz poprzeginać pałę podszas "palenia" gumy
i masz po skrzyni... (po co ludzie palą gumę???)

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 08:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Marku, zgadzam się z Tobą w 100% i wiem,ze w czasie jazdy gorskiej trzeba wykorzystac dodatkowe funkcje automatu, np zblokowac 1 czy 2 wykorzystujac to w zjazdach czy podjazdach, ale Michael pisze o codziennej jezdzie miejskiej i nieustanyym żonglowaniu wajchą przy dojezdzaniu do swiateł....wydaje mi się,ze takie manewry nie są potrzebne.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 08:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank napisał(a):
Marku, zgadzam się z Tobą w 100% i wiem,ze w czasie jazdy gorskiej trzeba wykorzystac dodatkowe funkcje automatu, np zblokowac 1 czy 2 wykorzystujac to w zjazdach czy podjazdach, ale Michael pisze o codziennej jezdzie miejskiej i nieustanyym żonglowaniu wajchą przy dojezdzaniu do swiateł....wydaje mi się,ze takie manewry nie są potrzebne.


No wlaśnie, to jest racja i ja odpisywałem autorowi postu, żeby nie wajchował podczas jazdy bo automat nie jest do tego, napisałem, że biegi typu 2 czy 3 są do stromych zjazdów i podjazdów, a marekp750 jakoś mnie inaczej zrozumiał.... :znudzony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
Ja tez to uogólniłem.

Moją wypowiedzią chciałem przekazać następującą rzecz:

skoro skrzynia wytrzymuje jazdę górską (jeżeli chodzi o hamowanko silnikiem)
to tym bardziej jej nic nie będzie na równinie... to na bank.

Tak samo należałoby się zastanowiś czy używać trybu "S".
Przecież powoduje to zazwyczaj redukcję biegu, często okazuje się
, że "przeciwnik" jest za wolny i odpuszczamy gaz, hamujemy wtedy
silnikiem... jest to niewskazane dla skrzyni???

Wciskamy gaz do dechy działa "kick" i kolejna redukcja... skrzynia
zmieniła bieg... odpuszczasz gaz itd. Ogólnie jak jeździ się bardziej
"agresywnie" to skrzynia zazwyczaj ma więcej do robienia i na pewno
skrzynia "mocniej" pracuje. Ale została do tego stworzona. Czy wpływa
to na jej trwałość? Na pewno... ale po to są samochody by się zużywały :(

Nie wiem jak jest w innych skrzynkach, ale w E32 jadąc 120 km/h
mogę włączyć 1 bieg. Skrzynia maksymalnie zredukuje do 2 biegu...
elektronika nie pozwoli zredukować do jedynki i wysłać wszystkie tłoki na
księżyc... (zauważyłem, że pozwala redukować do 70% max prędkości
na danym biegu).

Nie sprawdzałem na "M" więc nie wiem, czy elektronika także czuwa w takim przypadku.

Inna sprawa do obciązanie układu napędowego przy takich redukcjach. Bardziej
dostają poduszki, łożyska, podpory, krzyżaki itd., silnik w automacie mniej, ponieważ
jest połączony na "miękko", nie ma takich obciążeń...

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
marekp750 napisał(a):
Nie wiem jak jest w innych skrzynkach, ale w E32 jadąc 120 km/h
mogę włączyć 1 bieg. Skrzynia maksymalnie zredukuje do 2 biegu...


wszystko rozumiem tylko po co zmieniać biegi podczas jazdy i przy znacznej prędkosci? mozna to zrobic wcześniej jak jest potrzeba :znudzony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 09:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: Warcz k/GdaĂąska
rorafalki napisał(a):
marekp750 napisał(a):
Nie wiem jak jest w innych skrzynkach, ale w E32 jadąc 120 km/h
mogę włączyć 1 bieg. Skrzynia maksymalnie zredukuje do 2 biegu...


wszystko rozumiem tylko po co zmieniać biegi podczas jazdy i przy znacznej prędkosci? mozna to zrobic wcześniej jak jest potrzeba :znudzony:


ponieważ "kick" nie działa od razu... jednak systemik potrzebuje trochę czasu
na przełączenie biegu a tak lecę sobie na 2 przy 80 km/h jak chcę
wyprzedzić coś dosyć szybko od tej prędkości... do 150 km/h, silnik na obrotach
"power" jest... auto ładnie hamuje silnikiem... nie trzeba skakać to hamulec to
gaz (wiadomo, że nie wszyscy jadą "płynnie" i jadą przed tobą w "kratkę").
Robi się wolna lewa strona, gaz do dechy i mnie nie ma. Wiem, że autko zrobi to
co będę chciał (tak jak w manualu, wiadomo o co chodzi).

Oczywiście takich sytuacji nie mam na codzień w ilości 200 zmian. Są
to specyficzne sytuacje na drodze, gdzie chcę wyprzedzić kogoś pod górkę
na krótkim odcinku...

A tak preferuję stateczne toczenie się bez zbytniego używania tej wajchy... od biegów.

_________________
BMW E32 750 1991
OPEL OMEGA 3000


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 09:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
marekp750 napisał(a):
A tak preferuję stateczne toczenie się bez zbytniego używania tej wajchy... od biegów.


ja też to lubie i to chciałem usłyszeć :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 08:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
np. e38 samo wyczuwa zjazd z gory i hamuje silnikiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
stones1 napisał(a):
np. e38 samo wyczuwa zjazd z gory i hamuje silnikiem.


u mnie też troszkę hamuje silnikiem, widzę po obotomierzu, a na sporcie jeszcze mocniej :]

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
np. e38 samo wyczuwa zjazd z gory i hamuje silnikiem.


zasługa AGS'u ;)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank napisał(a):
zasługa AGS'u ;)


:szok: Frank, co to jest? możesz mi wyjaśnić :zdziwko: ?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 09:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Weszło to w 09/92 do 750i/L = tzw ADAPTIVE GETRIEBE STEUERUNG- adaptywne sterowanie skrzyni biegów- zastąpiło to stary EGS - ELEKTRONISCHE GETRIEBE STEUERUNG.
AGS dopasowuje prace skrzyni do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Zniknał podział na tryby zimowe, ekonomiczne czy manualne i sportowe. Pozostał tryb A - adaptywny i S = sportowy.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dzięki za info :) dobrze wiedzieć :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 11:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14120
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
dodatkowe info tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4563

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Frank, a ja u siebie mam jakiś system? E36, silnik M50B20, skrzynka 5HP18 (chyba)....
dzięki za info :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL