BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 18:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Cieply silnik nie pali... Dlaczego?
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Witam...
Dlaczego maje BMW e39 523i automat nie chce palic kiedy jest silnik cieply??????? Jest po wymianie swiec , czujnika polozenia walu, oleju... Kiedy ostygnie, pali z pierwszego a jak jest ciepla to mozna ja palic i palic i nic z tego..... Co to moze byc??? Moze byc cos w tym ze na komp. wyswietla taki blad: KUHLWASSERST PRIFEN ??????
POMÓŻCIE PROSZE

Mod Edit - Stosuj sie do zasad panujacych na forum - poprawne pisanie postow!


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2009, 07:10 przez paluch2018, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 19:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Myślę, że może. Ten błąd to niski poziom płynu chłodniczego.
Za odpalanie silnika odpowiada między innymi czujnik temperatury cieczy chłodzącej, za pomocą którego komputer wysterowuje odpowiedni skład mieszanki. Im silnik cieplejszy tym paliwa podaje mniej a wiecej powietrza. Moim zdaniem odpalasz jakby cały czas na ssaniu i dlatego przy rozgrzanym aucie silnik się od razu zalewa.
Proponuję najpierw sprawdzic, czy rzeczywiści stan płynu jest jak należy a potem podpiąć bmw pod komputer i sprawdzic czy nie ma innych błędów, stawiając nacisk właśnie na pracę tego czujnika. Nie wykluczone też, że sam czujnik jest uszkodzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Oslo
ja uważam, że ten komunikat informuje tylko o niskim stanie płynu chłodzacego, a ten czujnik jest umieszczony w zbiorniku wyrównawczym, on nie ma nic wspólnego(chyba) z temperaturą silnika(musi być inny w bloku) a problemy z paleniem na ciepłym silniku mam i ja. poruszałem ten wątek kilka dni temu na forum. teraz też jestem na etapie sprawdzania czy nie jest to problem ze ssaniem. jak coś wymyślisz to pochwal się, ja walcze już od pół roku( tylko nie zauważyłem wiekszego spalania)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
witam panowie
ja mam podobny problem tylko że moja słabiej pali gdy jest zimna i gdy temperatura otoczenia jest od 5 stopni w dół, również nie znam powodu. a gdy jest już ciepła i gdy temp powietrza jest wyższa od podanej to wszystko jest ok

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Miałem ten problem sporadycznie w E36 328i. Czasem po przejechaniu kilku km i zgaszeniu silnika - przy próbe uruchomienia po krotkim czasie byl problem. trzeba było odczekać 2- 3 minuty. Zdarzalo się to rzadko, komputer nie wykazywał błędów.
Powiedzialem o tym kupującemu i kiedyś podczas rozmowy telefonicznej wspominał, ze wymienił czujnik walka rozrządu bodajże i podobno problem minął. Jak będę mial okazję to wypytam dokładniej.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 02:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
Drodzy panowie to jest wszystko wina termostatu a raczej czujnika który sie na nim znajduje, jak sie spieprzy to obieg zostaje w jednej pozycji . Jesli otwarty to nie bedzie palil na zimnym i bedzie go telepac a jezeli w zamknietej to po rozgrzaniu silnika bedzie sie zalewal, dusil i mulil. Trzeba wymienic caly termostat z czujnikiem i obudowa
Ponizej wrzucam link do posta jak to zrobic :D, nestety blad trzeba wykasowac kompem, pozdro

http://forum.bmwcarmagazine.com/viewtop ... b6fce1b524

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
owszem w silnikach M54 można tak zrobić bo jest czujnik w termostacie, a co kolego powiesz na silniki M52 gdzie takowego czujnika nie ma a problem odpalania nadal pozostaje :zdegustowany:

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 09:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja uważam że to problem któregoś z czujników na rozrządzie, wałka lub wału.
Niema opcji że nie da się czegoś zauważyć na komputerze. Może i niema błędu, ale uważnie obserwując odczyty można dojrzeć przyczynę.
Sprawdzaliście EWS, może to problem immobilisera??
W silnikach z Vanos bywa iż po pewnym czasie zmienia się wzajemne położenie wałków rozrządu. Powodem tego przeważnie jest wyciąganie się łańcucha.
Auto "ciężko" pali ponieważ brak jest synchronizacji czujnika wału korbowego z czujnikiem wałka.
Więc na początek można skalibrować rozrząd, jeżeli to nie pomoże zabrać się za czujniki.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: s
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
w niedziele sie bede widzial z moim zaprzyjaznionym mechaniorem to sie go jeszcze zapytam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
dzięki wszystkim, bede probowal tych waszych pomyslów.... A jezeli jakis to czujnik to któty to moze byc?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: e39 530d
Panowie ja mam podobny problem , posiadam od niedawna 530d.Na zimnym silniku pali jak złoto, ale na ciepłym nic z tego. objawy są takie jakby rozrusznik dostawał jakieś cofnięcie, nie kręci przez cały czas tylko po chwili się wyłancza. Jakby bendix wybijał,ale to chyba nie to bo jak wezmę ją "z zaskoczenia" czyli od razu po włożeniu kluczyka to za kturymś razem zapali. jak ktoś może pomóc to będe wdzięczny, najlepiej na maila.
green231@o2.pl

_________________
green231


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
green231 napisał(a):
Panowie ja mam podobny problem , posiadam od niedawna 530d.Na zimnym silniku pali jak złoto, ale na ciepłym nic z tego. objawy są takie jakby rozrusznik dostawał jakieś cofnięcie, nie kręci przez cały czas tylko po chwili się wyłancza. Jakby bendix wybijał,ale to chyba nie to bo jak wezmę ją "z zaskoczenia" czyli od razu po włożeniu kluczyka to za kturymś razem zapali. jak ktoś może pomóc to będe wdzięczny, najlepiej na maila.
green231@o2.pl


U mnie gdy nie palił na ciepłym był do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
green231 napisał(a):
Panowie ja mam podobny problem , posiadam od niedawna 530d.Na zimnym silniku pali jak złoto, ale na ciepłym nic z tego. objawy są takie jakby rozrusznik dostawał jakieś cofnięcie, nie kręci przez cały czas tylko po chwili się wyłancza. Jakby bendix wybijał,ale to chyba nie to bo jak wezmę ją "z zaskoczenia" czyli od razu po włożeniu kluczyka to za kturymś razem zapali. jak ktoś może pomóc to będe wdzięczny, najlepiej na maila.
green231@o2.pl


U mnie gdy nie palił na ciepłym był do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: e39 530d
czy podpięcie do kompa wykaże że ten czujnik jest walnięty czy trzeba to robić metodą prób i błedów ??

_________________
green231


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
alez oczywiscie wrecz musi wykazac jak walniety

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
okazalo sie ze mam tez do wymiany ten czujnik na dole przy chlodnicy... cieknie spod niego woda, to wyglada jak zlaczka pomiedzy chlodnica a wezem i wchodzi w to od góry czujnik... nie wie kos czy to sie kupuje w komplecie czy osobno??? silnik M54B22 :(

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 21:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: lubelskie
Ja mam podobny problem od dzisiaj. Mialem problem z odpaleniem na zimnym (dziwnie rzucalo, nie mogl zalapac itd...) , falowaly obroty, byl zamulony, powoli przyspieszal, obroty przeskakiwaly itd.. Na komputerze wyszlo, ze czujnik polozenia wału korbowego, wiec go wymienilem. Od razu po wymianie nie moglem odpalic samochodu. W koncu odpalil chyba za piatym razem i tak jest calyczas. Niewiem co jest grane. Nie probowalem jeszcze na zimnym. Dodam , ze mam sekwencje Pomozcie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 21:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: lubelskie
Jak juz zapali, to nie ma poprzednich objawow. Obroty sa w porzadku itd.. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 22:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: lubelskie
A teraz zobaczylem, ze caly silnik z przodu jest zachlapany. Co sie moglo stac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 02:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M54B22
sprawdz termostat i wezownice.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL