BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Krzywe kolo,gdzie szukac przyczyny ?
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Witam wszystkich. Moje auto mialo dzwona. Dostal przedni prawy naroznik i bok. Pogiete blachy,uszkodzone kolo,skrzywiony wahacz i amortyzator. Wymienilem kolo,wahacz,amortyzator i zwrotnice ale kolo dalej stoi delikatnie pochylone (tak jakby w tzw. negatywie). Gdzie dalej szukac przyczyny? Dodam ze z lewym kolem wszystko w porzadku. Chociaz wydaje mi sie,ze tez leciutko pochylone jest ale moze to zludzenie. Nie wiem... A moze beemki tak maja?

Zdjecie przed naprawa

Obrazek


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2009, 15:38 przez david_pct, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Belka zawieszenia ? Nadwozie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Moglbys rozwinac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
najlepiej jedz do DOBREGO diagnosty od zawieszenia nie drogo kosztuje moze byc uszkodzona belka zawieszenia tzn skrzywiona mocowanie amortyzatora lub podłuznica musi wtedy wszystko sie okazac co nie tak. A moze uda sie odrazu skorygowac roznice przestawiajac nastawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 15:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
david_pct napisał(a):
Moglbys rozwinac ?


Wpisz w allegro 'E46 belka zawieszenia przód' będziesz wiedział o co chodzi, dobry mechanik diagnosta jest ok może zauważyć coś czego Ty nie jesteś w stanie. Te belki nie są zbyt mocne, drogie też nie.

http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 95124A.jpg

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e46 sedan/ e36 coupe
Kod silnika: 318 / 316
Tak sobie mysle...moze wahacz ktory zalozylem jest nie taki jak powinien byc ? Na starym bylo napisane cdp at 19,a na tym ktory teraz zalozylem jest cdp at 20. Co w ogole oznaczaja te numerki? Wie ktos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 14:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pokaż jakiś wydruk z pomiaru geometria zawieszenia. Bo na razie to widzę że drepczesz w miejscu w dodatku po kostki w błocie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Przy takim strzale 'na koło' na 99% masz przestawiony kielich, zresztą co to za naprawa bez postawienia auta na płycie. :zdziwko: Dodatkowo jak dostała belka zderzaka to prawie na pewno pojechały nawet minimalnie podłużnice i nie poskładasz nigdy przodu symetrycznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 14:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Buda E46 z tego co mówią nie jest taka miękka. Autor nawet nie sprawdził jaka jest geometria zawieszenia tylko na 'oko'.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Pinczer: obyś miał rację, ja kiedyś e36 wjechałem w słupek z cegły tak, że koło nawet nie bylo draśnięte, a belka zderzaka przeciagła mi podłuznice razem z kielichem o pare cm. A tu dostało koło i amortyzator.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 04:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
E36 jest z plasteliny w porównaniu do E46. Myślę że autor nie poradzi sobie sam z tematem jeśli okazałoby się że geometria jest nie teges.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 04:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
E36 jest z plasteliny w porównaniu do E46. Myślę że autor nie poradzi sobie sam z tematem jeśli okazałoby się że geometria jest nie teges.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Koledzy ale skoro david_pct wymienił wszystkie walnięte podzespoły i nadal jest nie tak jak powinno to może to być walnięta piasta koła... ja miałem tak tylko z tylnym kołem, wymieniłem wszystko a o piaście nawet nie pomyślałem, okazało się że to ona była odpowiedzialna za złą geometrię. david_pct a nie słychać żadnego szumu albo wycia z tego walniętego koła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 14:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
daj znać co i jak :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 23:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jesli polecial amortyzator i wachacz to na sto procent kielich przestawiony - nie ma wtedy geometrii -zbieznosc moze grac a reszta nie - kolo bedzie-zle wygladac - kat pochylenia kola latwo sprwdzi i laik - wystarczy podniesc maske i sprawdzic srubki mocujace blotnik - jesli sa umiejscowione posrodku otworu -to kielich na miejscu - jesli dalej zle wyglada kat to amortyzatror nalezy sprawdzic - prosto -u gory na rancie felgi palcami mierzymy odstep miedzy fela a amorem- jesli jednakowy po obu stronach to wachacz - tu wroce do owych srubek mocujacych blotnik -jesli jestesmy pewni ze wachacz i amor sa oki - a srubki sa poza srodkiem otworu blotnika - to sto pr kielich do naciagniecia - nie musi byc na plycie ciagniety - dobry szpenio zrobi to i bez -pzdr - klik pom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywe kolo,gdzie szukac przyczyny ?
PostNapisane: 13 czerwca 2010, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 5
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28
mam ten sam problem , tylko ze w e36 mam cofniete przednie prawe kolo o jakis 1cm po sprzale w podmurowke, czy to trzeba wyciagnac na wyciagarce mocowanie wachacza??
a moze zna ktos jakis warsztat dobry , ktory to naprawi i nie bede sie z tym bujal niewiadomo ile. jestem z okolic wawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywe kolo,gdzie szukac przyczyny ?
PostNapisane: 9 września 2010, 11:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 103
Lokalizacja: DONCASTER-UK - SZCZECIN-PL
Moje BMW: e46 - 325isport
Kod silnika: M54
A TERAZ MI POWIEDZCIE MOZE BO WIDZE JAKIS FACHOWCOW Z PORADA TU.AUTO MIALO STRZAL CENTRALNIE W KOLO LEWE,USZKODZONY BLOTNIK I ZDERZAK , WYMIENIONE ZAWIESZENIE PRZEDNIE BO O PRZODZIE TU MOWIMY. ALE ZAUWAZYLEM ZE PO POWROCIE Z WARSZTATU PRAWE MOCOWANIE AMORTYZATORA JEST W INNYM MIEJSCU NIZ BYLO PRZED STRZALEM.CO TO ZNACZY ? JEST PRZESUNIETE O JAKIES 0.5 CM .PRZY OKAZJI JADAC 120 KM/H SA WIBRACJE KIEROWNICY A TAK TO CALY CZAS ODCZOWAM STUKI NA PRZODZIE.POZDRAWIAM WAS KOLEDZY I NIE ZYCZE NAPRAW NA KOSZT UBEZPIECZALNI W ANGLII BO TU UBEZPIECZYCIEL MOWI CO WARSZTAT MOZE WYMIENIC A CO NIE... :mur:
wrocilem z servisu BMW wlasnie i dowiedzialem sie ze nastapila zmiana geometrii i dlatego jest to tak przesuniete.czy to jest cos normalnego ze zmienila sie geometria w taki sposob i na ile bezpieczne.tuleje lewa wachacza wymieniali kilka razy juz mi w ciagu miesiaca i po przejechaniu kilku kilometrow problem wraca,tylko teraz powiedziano mi ze wachacz moze latac z tuleja bo tam jest olej w srodku ,no ale przeciez nie powinno byc moim zdaniem ruchu kola w przod i tyl nawet o 5 mm po to sa wlasnie swoznie koncowki i tuleje ... moze sie myle wiec naprawcie moj tok rozumowania . pzdr jerzy

_________________
viewtopic.php?f=6&t=86917

ObrazekObrazekObrazek



BMW E46 325i SPORT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL