BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] E34 Problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Panowie mam problem z układem.
Nie dawno miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą oczywiśćie planowana i sprawdzana
robił mi dobry mechanik nie jakiś pan józek .
Zaraz po naprawie ,po zalaniu wody coś było nie tak bo było ciśnienie i wywalało mi wodę .
Doradził mi mechanik by odpowieczać go na zgaszonym śilniku recznie wężami i tak robię.
Jeżdżę już tak przez miesiąc temperatura w normie wszystko ok ,ale nie idzie odkrecic
korka od chłodnicy na zapalonym śilniku bo wywala, dopiero jakieś pieć minut po zgaszeniu . Narazie nic sie złego nie dzieje założyłem jeszcze przy okazji nową pompe
,wody . . . Obecnie mam zalaną wode , ? narazie jest ok ale jest to niepokojące !??
Doradcie co może byc przyczyną tego ciśnienia a może tak muśi być. . . . . . . . . . .. ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Jak silnik jest nagrzany to nie odkręcaj korka!!! Zawsze będzie ci wywalać płyn na gorącym silniku, nawet na korku jest napisane żeby go nie odkręcać jak płyn jest gorący!!!
To że wywali ci cały płyn to nic, ale można się nieźle popażyć!!
Co do odpowietrzania, to poszukaj dobrze na forum bo dużo jest napisane na ten temat, żeby za dużo nie powtażać napiszę tylko że na wyłączonym i jeszcze może zimnym silniku nie odpowietrzysz układu, silnik musi być ciepły żeby otwożył się termostat i ogrzewanie w kabinie odkręcone na maxa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 23:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
dokładnie nie odkrecaj nigdy korka na goracym silniku :wstyd: tak jak kolega wyzej napisał ;) ;) mozesz sie niezle sparzyc wiadomo przeciez ze gorąca woda/płyn robi cisnienie zwłaszcza w obiegu pod zamknieciem i dlatego wywala :D :D

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 06:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
odpowieczac to wiem jak że na gorącym i na max ogrzewanie , normalnie na zapalonym też go odpowieczę tylko nie mam kontroli na stan płynu ,bo musi byc zakręcony korek,i dlatego mi jest jepiej na zgzszonym ,ręcznie .
To powiadacie ze moje ciśnienie w ukLadzie jest normalne? {a może to też trochę wina wody a nie płynu}........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 07:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A kto powiedział że odpowietrza się na gorącym??
Zrób to na zimnym i zgaszonym silniku. Po to masz odpowietrznik na termostacie.
Procedura jest podobna jak w E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49182

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 81
Lokalizacja: Opolskie
Cytuj:
odpowieczac to wiem jak że na gorącym i na max ogrzewanie , normalnie na zapalonym też go odpowieczę tylko nie mam kontroli na stan płynu ,bo musi byc zakręcony korek,i dlatego mi jest jepiej na zgzszonym ,ręcznie .
To powiadacie ze moje ciśnienie w ukLadzie jest normalne? {a może to też trochę wina wody a nie płynu}........


to odkręć korewk na zimnym i odpal silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Toudi napisał(a):
A kto powiedział że odpowietrza się na gorącym??
Zrób to na zimnym i zgaszonym silniku. Po to masz odpowietrznik na termostacie.


w silniku m50 nie ma odpowietrznika przy termostacie

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2009, 21:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Faktycznie nie ma odpowietrznika. Ale to nie oznacza że nie da się odpowietrzyć na zimnym silniku. Zawsze tak robiłem i nigdy nie było problemu. Problem to jest odpowietrzyć to auto na gorącym.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL