BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 08:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Diagnostyka , programy, INPA , DIS GT1 modyfikacje wie
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 15:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam od niedawna jestem posiadaczem e46 320d cr od zawsze jeździłem autami z grupy VAG . Jako że jestem pasjonatom i miłośnikiem silników zasilanych ON. Zawsze były to silniki TDI . Zaczynając od vp37 przez vp44 zakończyłem na pompo wtryskach. Ale zachciało się zmiany (: Analizując parametry silników i porównując auta z tego samego segmentu (Audi A4,VW passat , BMW E46, Ford Mondeo) Dla znającego temat nie było problemu z podjęciem decyzji, padło na e46 320d cr.
Więc witam i pozdrawiam wszystkich zwolenników BMW a w szczególności użytkowników ,tudzież stałych bywalców tego forum. Mam nadzieję że wiedza tu zawarta + wiedza miłośników, praktyków i teoretyków pozwoli mi zgłębić tajemnice BMW.

Silniki diesla VAG dzięki sporej popularności ,prostemu intuicyjnemu oprogramowaniu, zawierającemu już w sobie wiele informacji o jednostkach napędowych. Jak wiemy łatwo diagnozować i nie tylko....... Robię to na co dzień .
Na pamięć znam maksymalne ciśnienia w kolektorze dolotowym (z owerbostem i bez ) Dawki paliwa............itd. zaczynając od 90ps do 150ps i naturalnie po zmianie mapy.

Natomiast nie posiadam wiedzy dotyczącej BMW........ Nie zastanawiając się wiele zakupiłem kabelek, zainstalowałem program „INPA” i z wielką radością w duszy podpiłem się do autka............ Potem było tylko rozczarowanie!!!!
Brak możliwości logowania auta podczas jazdy
Brak możliwości oglądania na wykresie w czasie rzeczywistym pracy przepływomierza, turbiny i dawek paliwa itp. itd. Tylko braki i beznadzieja.

Owszem widzimy ciśniecie żądane w danym momencie przez ecu i naturalnie otrzymywane ale kontrolowanie i analizowanie ze względu na rozstawienie wskaźników w programie jest niemożliwe ,nie wspominając o analizie owerbostu na podstawie wykresu. To samo dotyczy przepływomierza, zresztą wszystkich istotnych do diagnostyki parametrów.

Mam nadzieję że uzyskam odpowiedzi na wiele nurtujących mnie pytań ......
(sam chętnie podzielę się wiedzą jeśli tylko będę znał odpowiedź)

Więc :
Jeśli nie INPĄ to jakim programem?
Zmierzę temperaturę powietrza za intercoolerem .
Zmierzę dawkę paliwa podawanego w odniesieniu do pomiaru przepływomierza..
Zmierzę impuls wypełnienia na zawór regulujący podciśnienie dla mieszka turbiny i egr-u.
Ale przede wszystkim czym wygeneruje sobie wykres i zrobię logi.

Kto mi powie ile powinien mierzyć przepływomierz na 3 biegu z butem w podłodze 4000obrotów ile powinna wydmuchać turbina w tym czasie? jakie dawki powinny się pojawić ? (przedział) .Naturalnie dla 320d cr , dla 320d na vp44 i dla 330d (:
I jeśli piszę brednie kto mnie obudzi ? (:
Pozdrawiam Krzysiek


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 21:43 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 15:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Wszystko zmierzysz Inpą lub Disem
Instalacja i połączenie z autem może nie jest tak proste ale wszystko da się zdiagnozować pod domem
turbo powinno ładować na max 1.2-1.3 bara przy bucie w podłodze
Przepływka to zależy jakie masz jednostki pod inpą
Pod inpą bez problemu wiem jaka jest temperatura w kolektorze ssącym
Trudno to tłumaczyć pisząc
Inpa podaje zadane oczekiwane i nie wiem gdzie jest problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć
Dzięki za szybka odpowiedź
Bawiąc się pod domem INPĄ i podczas jazdy sprawdziłem maksymalne ciśnienie jakie pojawiło się w mojej 320 i faktycznie wahało się w granicach 2,3 bara oczywiście minus atmosferyczne. Zakładam że ecu żąda tyle przy seryjnym sofcie. Natomiast nie udało mi się zobaczyć ile było chwilowo w owerboście.
Nie znalazłem dawek paliwa w tym momencie, a temperatura pokazywana w " engine" -analog to temperatura zmierzona przez czujnik w przepływce . więc przed turbiną i nitercoolerem.
Gdzie odczytam ta wartość?
I czy Disem zrobię logi, lub wykres ?

Zgadza się Inpa pokazuje oczekiwane........ ale nie ma w niej informacji jakie jest to oczekiwanie przy pełnym bycie. Oczywiście w serii- można by ustalić czy był mod czy nie.
Więc u mnie dmuchnęło 1,3 czyli seria ):

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Czy ktoś mierzył ciśnienie w dolocie po edycji mapy w ecu. Jeśli tak jakie jest w 320d cr po modyfikacji ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 17:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Temat założony spory czas temu......... Jak widać nie rozwinął się!
Pomyślałem że może powinienem troszkę się udzielić, aby Ci którzy posiadają jakąś wiedzę w tym zakresie nie myśleli że będą rozmawiać ze ścianą. (moje posty może jednak są coś warte ) a mądrzejsi zechcą rozmawiać.

Niestety przeglądając forum w szerz i wzdłuż nie znalazłem jakiejkolwiek polemiki na odpowiednio wysokim merytorycznie poziomie.
Dochodzę niestety do wniosku że nie ma ludzi na tym forum ,którzy biegle korzystają z programów diagnostycznych BMW. A jeśli są to z pewnością nastawieni na zysk nie na pomoc czy wsparcie. Nie mówiąc o rzeczowej dyskusji.
Niestety największą poczytalność jak widzę mają tematy " Jak oceniacie mój felunek"

Czy jest tutaj ktoś kto chce się czegoś dowiedzieć nauczyć ,zgłębić problematykę diagnostyki...... ?
Czy tylko są ci co zadają pytania i płacą za podpięcie do kompa i ci co za to kasują?
Ci ostatni w postach piszą jedź na komputer -(Robią kasę na odczytaniu błędów i ewentualne ich wykasowanie) Nie wiedząc do końca co robią.
Gdzie diagnostyka z prawdziwego zdarzenia ? Gdzie analiza? Gdzie dane? Gdzie wiedza?
TRAGEDIA!!! :11:
Może porozmawiajmy o tym co mierzy INPA gdzie i jak. A co DIS i GT1
Czy to na tym forum to tabu?
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Wychodzi na to że w tym temacie powinienem pisać sam do siebie :hurra:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A kabelek czyli interfejs jaki kupiłes?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 21:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam OBD2

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
z viakena?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cześć :)
Proponuję żebyś napisał PW do użytkownika NERWUS z BMW KLUB POLSKA.

On handluje interfejsami i zna INPA i DIS na wylot ;)

A tak w ramach ścisłości. GT1 to jakby osobny system operacyjny na którym instalujemy DIS ewentualnie TIS.

To forum jest po prostu bardziej zmechanizowane :P

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Michał2906 napisał(a):
z viakena?

Prosto od skośnookich kolegów OBD2/USB chodzi INPA ,DIS i SSS.

piotrek8113 napisał(a):
A tak w ramach ścisłości. GT1 to jakby osobny system operacyjny

Czy korzystałeś z tych aplikacji ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
Czy korzystałeś z tych aplikacji ?

Nie w 100%. Tydzień temu instalowałem wszystko krok po kroku z instrukcji NERWUSA (ustawienia pod VmWare , Head Emulator , Adresy IP itp. itd.)

INPA i GT1 z DIS-em zainstalowanie ok.

GT1 w Unixie jest napisany ale nie jestem pewien na 100% :|

Teraz czekam na interface od NERWUSA. Zamówiłem wcześniej lecz niestety wysyła dopiero po 20 lipca ze względu na odpoczynek ;)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 22:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
piotrek8113 napisał(a):
wysyła dopiero po 20 lipca ze względu na odpoczynek

Chińczycy mają wakacje :06:

Mój interfejs jest z wbudowanym multiplekserem wydaje się poprawnie komunikować z wszystkimi modułami w aucie . engine,licznik idt.......
Rozbija się o to że sama aplikacja wydaje się być bardzo uboga...... bardzo mało parametrów mierzonych w czasie rzeczywistym. Zassałem INPE w wersji 1 może dlatego tak ubogo. Pracowałeś na wersji 5 ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 23:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Ja mam wersję INPA V4.4.7 :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 52&start=0

Ten link jest skarbnicą :hyhy:
Jak przewiniesz niżej to będziesz miał linki do INPA jaką ja posiadam :P

Widzę ,że INPA V5 też tam jest :D

Mi nie potrzebna do moich E36-szóstek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 23:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Właśnie . Napisz czym się różni v1 od v4,4
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 08:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Kolego to nie jest tak że nie chcę pisać o inpie i disie i błędach.
Podam Ci linka z których dowiesz się wielu rzeczy i wtedy możemy podyskutować.
Poprostu pisać dwa razy to samo to nudna robota.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=65259
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640

Poczytaj, jest to skarbnica wiedzy, różne logi powklejane i wytłumaczone.
Na tym forum nie ma tak fachowej wiedzy z działu elektroniki diagnostyki
Odpisz jak przeczytasz.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 08:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
piotrek8113 napisał(a):
wysyła dopiero po 20 lipca ze względu na odpoczynek

Chińczycy mają wakacje :06:


Poczytaj linki które Ci podali to nabierzesz rozeznania +/- w temacie. Chińczyki nie mają z tym fejsem nic wspólnego. :rotfl: Jak miałeś pojęcie o temacie to zapewne na tamtym forum więcej zwojujesz i rozmówców zapewne też więcej znajdziesz. Ja póki co w tej akurat branży raczkuję ale mam zamiar się podciągnać. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
zdublowało się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 09:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
Poczytaj linki które Ci podali to nabierzesz rozeznania +/- w temacie. Chińczyki nie mają z tym fejsem nic wspólnego. :rotfl: Jak miałeś pojęcie o temacie to zapewne na tamtym forum więcej zwojujesz i rozmówców zapewne też więcej znajdziesz.


Dobrze piszesz kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 10:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Łał...... czytam czytam Panowie :14:
Pytań będzie pewnie sporo.
Pozdrawiam Krzysiek

Zaczynam kumać z tym fejsem :kwasny: Szacum dla gościa!!!!!!!!!

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL