Rozrusznika sam nie sprawdzisz
Jeżeli jest problem ze szczotkami, to temperatura otoczenia nie ma wielkiego wpływu, ale z małym wyjątkiem.
W BMW częstym problemem jest wentylator nadmuchu. Bywa że wyciera się wirnik, przez co szczotki nie stykają prawidłowo i nadmuch przestaje działać (wentylator albo ledwo dmucha powietrze, albo wogóle przestaje działać). Jednak (szczególnie zimą) gdy wszystko ostygnie przy niskiej temperaturze, po uruchomieniu silnika z rana, przez chwile wszystko jest w należytym porządku (normalne zjawisko fizyczne związane z rozszerzalnością cieplną materiałów).
Dlatego uważam że twój problem z rozrusznikiem jest podobny do zachowania się wentylatora. Oba urządzenia to silniki prądu stałego o porównywalnej konstrukcji.
Rozrusznik trzeba wyjąć z auta, rozebrać i dopiero wtedy okaże się czy szczotki, wirnik i stojan są w porządku. Cała ta zabawa to robota dla elektryka.
To że auto ma przejechane 100 tyś km, to żadna wykładnia dla rozrusznika.
100 tyś podczas jazdy przy dziennych odcinkach np 100 km to 2 odpalenia na 100 km = 2000 rozruchów. Jednak podczas jazdy na częstych i krótkich odcinkach, np 20km dziennie, razy 2 rozruchy = 10000 rozruchów wykonanych przez rozrusznik w ciągu przebiegu 100 tyś. km.
Tak więc widzisz jaka jest różnica, cały ten sprzęt wykonany jest z materiałów, które ulegają naturalnemu zużyciu.
Podjedź do jakiegoś kumatego elektryka, niech "rzuci okiem" na rozrusznik.
P.S. piszesz;
Cytuj:
Wyglada to tak, jakby nie mial wystarczająco napięcia, aby przekrecic rozrusznikiem
Przy tym objawie możesz wykluczyć immobiliser, przy jego awarii auto nie kręci rozrusznikiem wogóle, albo kręci normalnie, ale nie zapala.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG