BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 02:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 3 lipca 2009, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lebork
Witam,

w marcu tego roku kupilem E60 model 530xd z konca 2005r. Na poczatku, jak temperatury na zewnatrz byly stosunkowo niskie, auto odpalalo bez problemow. Jednak przez ostatnie 2 miesiace pojawil sie powazny problem z uruchomieniem silnika. Juz dwukrotnie bylem w serwisie w tej sprawie, ale nic nie znalezli. Komputer nie wskazuje zadnych usterek. Jesli samochod stoi w chlodniejszym, nienasonecznionym miejscu, np. w hali garazowej gdzie normalnie parkuje to samochod odpala bez najmniejszego problemu, nawet po 2-3 tygodniach stania. Natomiast jesli zaparkuje na zewnatrz np pod sklepem na 5-10 min to z prawdopodobienstwem powyzej 50% samochod nie odpali. Wyglada to tak, jakby nie mial wystarczająco napięcia, aby przekrecic rozrusznikiem (odpalanie na guzik). Reszta elektryki w tym czasie dziala bez zarzutu: szyby, swiatla, radio, itp.. W takiej sytuacji z reguly nie pozostaje mi nic innego jak wyciagnac kabelki I podpiac sie do innego auta. Nie wspomnajac juz o tym jakie emocje gapiow wywoluje 5-ka na kablach to problem jest wybitnie uciazliwy, bo dochodzi juz do tego, ze boje sie tym autem gdziekolwiek wyjechac. Jedyne bezpieczniejsze miejsca na parkowanie to podziemne parkingi, ale i to ostatnio zawodzi przy tych temperaturach. Akumulator byl wymieniany ok 6 miesacy temu (co prawda na nieoryginalny), ale testy w serwsie pokazaly, ze jest ok. Wymienilem juz rowniez kabel minus akumulatora, co mialo zazegnac problem. Niestety bez skutku.

Moze ktos spotkal sie z podobnym problemem lub ma pomysl jak go rozwiązać. Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ..........
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No ja mialem tez raz taki przypadek. Wsiadam do auta i nic. Nawet sie wskażniki nie zapaliły ,jakby prądu nie było. Rzecz sie miała na parkingu podziemnym. Oswietlenie wnętrza sie paliło. Po kilkakrotnym otwarciu i zamknięciu auta - normalnie silnik zapalił jakby nigdy nic. Po rozmowie z serwisem, stwierdzili że albo akumulator ma gdzieś celę uszkodzona i raz działa raz nie, albo słaby styk na klemach albo cos z immobiliserem. Powiedzieli że w moim aucie komputer mierzy spadek napięcia i jak jest za słaby to wogóle odłącza rozrusznik i kontrolki.MIałem kupić nowy akumulatorem ale od jakichś dwoch miesięcy po tym zdarzeniu normalnie odpala i wszystko graByłem na wczasach i za każdym razem wszystko ok..Ale ździwko szczeliłem niezłe.Obciach i tyle.

pozdrówki
e61 535d
2005rok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Takie przypadki, gdzie auto nie odpala na gorącym silniku i niema błędów w komputerze, to z reguły problem rozrusznika.
Niektóre rozruszniki ma klejone magnesy na stojanie, po odklejeniu tego cudu, na początku jest problem z rozruchem na ciepłym silniku, potem wogóle nie odpala.
Podobny objaw występuje przy zużytych szczotkach rozrusznika.
Takie problemy często występują w rozrusznikach Valeo i Magneti Marelli, stosowanych między innymi w autach francuskich Peugeot i Renault.
BMW też stosuje te rozruszniki.
Proponuje poszukać rozwiązanie problemu pod kontem rozrusznika.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lebork
Panowie, dzieki za zainteresowanie tematem. To milo, gdy ktos stara sie pomoc...

@ barnaba:
Wersje z akumulatorem i problemem immobiliserem juz slyszalem. Alumulator powinien byc w porzadku, przynajmniej tak pokazal pomiar. W serwisie powiedzieli, ze najlepiej wymienic akumulator, aby miec pewnosc i od nowa wprowadzic jego parametry do komputera. Straszyli, ze stosowanie zamiennikow akumulatora w E60 moze wywolac wlasnie taki efekt jak problemy z odpalaniem. Zastanawiam sie czy ktos podmienial aku i moze to jakos potwierdzic?

Czujnik temeratury mial znajdowac sie w kablu minus akumultora, ale i tak po jego wymianie nie ma zadnej poprawy.

Co do immobilisera to rzeczywiscie mam jeden dodatkowy, ale nawet jesli to on jest winny zamieszania to przez pierwsze miesiace pracowal bez problemow, teraz tez jego instalator zaklina sie, ze dziala poprawnie. Czy gdyby jednak problemem byl immo... to czy nie powinny sie wowczas nie swiecic zadne kontrolki i nie wlaczalby sie zaplon? U mnie jak nie odpala na desce jest kolorowo, ale cicho niestety....
Ponadto za kazdym razem samochod daje sie odpalic od innego auta....wiec to chyba nie immo...hmmmm?

@toudi
Auto nie odpala takze gdy stoi pod chmurka przez 2-3 godziny, a wiec silnik jest juz zimny (nieliczac temp otoczenia np. +25C). Samochod ma niecale 100tys wiec rozrusznik powinien byc ok, ale moge sprawdzic. Czy wiesz moze, jak to zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .....
PostNapisane: 3 lipca 2009, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Aaaa, no to u mnie wogóle nic sie nie paliło, żadne lampki oprócz oswietlenia wewnętrznego no i lusterek.

No to chyba cos faktycznie z rozrusznikiem może być. A wiesz, spróbuj jeszcze zamienić kluczyki i odpalać sobie drugim kluczem ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 3 lipca 2009, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Napisz o co chodzi z tym czujnikiem temperatury w klablu? O jaka temperaturę chodzi????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lebork
Barnaba, sprobuje z drugim kluczem. To prawda, ze wczesniej uzywalem innego klucza, ale ostatnio jakos naturalnie sie mi podmienily. Malo pradopodobne, ale sprobuje. Dzieki.

Co do kabla minus akumulatora w e60 to rzekomo jest tam jakis czujnik napiecia (nie temeratury, jak pisalem wyzej omylkowo), ktorego wartosc jest na biezaco szczytywana przez komuter. Dodatkowo komputer w moim aucie wskazywal na sporadyczna usterke kabla co sugerowalo, ze wartosci napiecia byly niewlasciwie sczytywane wiec go wymienilem. Niestety nie pomoglo.

Na ten moment tropy sa 3: akumulator, rozrusznik i immobiliser. Zaczne chyba od podmiany akumulatora, jesli niczego nowego wkrotce nie znajde. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 14:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Rozrusznika sam nie sprawdzisz :(
Jeżeli jest problem ze szczotkami, to temperatura otoczenia nie ma wielkiego wpływu, ale z małym wyjątkiem.

W BMW częstym problemem jest wentylator nadmuchu. Bywa że wyciera się wirnik, przez co szczotki nie stykają prawidłowo i nadmuch przestaje działać (wentylator albo ledwo dmucha powietrze, albo wogóle przestaje działać). Jednak (szczególnie zimą) gdy wszystko ostygnie przy niskiej temperaturze, po uruchomieniu silnika z rana, przez chwile wszystko jest w należytym porządku (normalne zjawisko fizyczne związane z rozszerzalnością cieplną materiałów).

Dlatego uważam że twój problem z rozrusznikiem jest podobny do zachowania się wentylatora. Oba urządzenia to silniki prądu stałego o porównywalnej konstrukcji.
Rozrusznik trzeba wyjąć z auta, rozebrać i dopiero wtedy okaże się czy szczotki, wirnik i stojan są w porządku. Cała ta zabawa to robota dla elektryka.

To że auto ma przejechane 100 tyś km, to żadna wykładnia dla rozrusznika.
100 tyś podczas jazdy przy dziennych odcinkach np 100 km to 2 odpalenia na 100 km = 2000 rozruchów. Jednak podczas jazdy na częstych i krótkich odcinkach, np 20km dziennie, razy 2 rozruchy = 10000 rozruchów wykonanych przez rozrusznik w ciągu przebiegu 100 tyś. km.
Tak więc widzisz jaka jest różnica, cały ten sprzęt wykonany jest z materiałów, które ulegają naturalnemu zużyciu.

Podjedź do jakiegoś kumatego elektryka, niech "rzuci okiem" na rozrusznik.

P.S. piszesz;
Cytuj:
Wyglada to tak, jakby nie mial wystarczająco napięcia, aby przekrecic rozrusznikiem

Przy tym objawie możesz wykluczyć immobiliser, przy jego awarii auto nie kręci rozrusznikiem wogóle, albo kręci normalnie, ale nie zapala.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: poznaĂą
koledzy jak tez tak mialem w e36 tds 97r ze jak bylo cieplo to niemugl obkrecic i co sie okazalo rozrusznik sie nagrzewal i sklejaly szczotki.dalem do elektryka zrobil i jest na szczescie wszystko dobrze teraz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .......
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
A ja bym ten rozrusznik poprostu wymienił i tyle. Nie pieprzyc sie z nim.Ponizej podaje link do aukcji zobaczcie za 300zl prawi nówka i po sprawie.Biore pod uwagę wartość auta i robote przy rozruszniku. Wymienić na taki i koniec.

http://www.allegro.pl/item670690280_bmw ... _nowy.html


ps. do autora tematu. czujnik napięcia to oki.No bo czujnik temperatury w kablu akumulatorowym cos mi tu nie pasował:)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lebork
Panowie, wielkie dzieki za zainteresowanie i wszelkie pomocne wskazowki. na pewno pojde ich tropem i dam znac co bylo ostatecznie nie tak.

Po wczorajszym dniu moge juz obalic wersje z kluczykiem, zalamala sie tez troche teoria z wplywem temeratury.

Znowu po przejechaniu ok 30km i 5 minutowym postoju samochod po prostu nie odpalil, pomimo wielokrotnych prob uruchomienia (oba kluczykami). Objawy jak zwykle: kontrolki sie swieca, rozrusznik nie kreci. Poniewaz bylem u znajomych, wiec zostawilem go na kilka ladnych godzin. Po tym czasie i postoju pod sloncem samochod jak gdyby nigdy nic po prostu odpalil. Chociaz tym razem bylo naprawde goraco na dworzu. Wiec pierwotna teoria z temperatura jakby podupadla.

Barnaba, dzieki za link na rozrusznik, chyba w to wejde.

Na wszelki wypadek podajade do warszatu, aby na jakis czas odlaczyli mi te dodatkowy immobilser, aby przynajmniej to miec z glowy (wczesniej wprowadzalem go juz w tryb serwisowy, ale to tez nie pomagalo).

Zastanawia mnie tylko fakt, jak to sie dzieje, ze zakladajac, ze walniety jest wlasnie rozrusznik to udaje sie odpalic auto od innego samochodu? Przecie wowczas rozruszik tez musi zakrecic, a po takiej kombinacji samochod zawsze odpala. Czy jedno nie wyklucza drugiego?

I drugie pytanie: czy nie mozna by zmierzyc jakis czy prawidlowy poziom napiecia wystepujacy na jakims elemencie wozu w trakcie proby odpalania. Jesli okazaloby sie ze poziom ten jest ok (na tym elemencie), to wersja z akumulatorem by naturalnie upadla. Jesli bylby za niski to wskazaloby na problem z niedoborem napiecia, wiec akumulator. Czy mozna to jakos zweryfikowac? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Lebork
Witam po dluższej wakacyjnej przerwie, dzieki za zaintereowanie i wszelkie rady w tym temacie. Ponieważ glówne wskazania przyczyny mego problemu do tej pory sprowadzaly sie do 3 rzeczy: akumulator, rozrusznik i immobiliser wiec postanowilem zacząc od tego ostatniego. Pojechalem do warsztatu gdzie instalowali mi ten dodatkowy immobiliser i poprosilem o jego deinstalacje. Pan fachowiec dosc dlugo zaklinal sie na pewno jego immo nie jest przyczyna, ze instalowal juz go w nastu BMW, ale w koncu sie zgodzil. Bylo to jakies 3 tygodnie temu i od tego czasu, o dziwo, autko odpala bez problemu. W tym tygodniu podzililem sie z nim telefonicznie tą informacją i wowczas przyznał, ze ponieważ immo został podpięty do glownego komutera po stosunkowo cienkich i dlugich przewodach, ktore mogą powodować niekontrolowany spadek napiecia zauważalny na komputerze, a w konsekwencji to ze silnik nie odpala. Rzekomo rozwiazaniem ma byc podmiana przewodow na duzo gubsze. Jak na razie postanowilem pojezdzic jakis czas, aby upewnic sie ze rzeczywiscie problem juz minąl. Jesli tak to za jakiś czas pojadę na ponowną instalacje immo. Tak czy inaczej na pewno napisze jak skonczyla sie ta paskudna historia. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 14 marca 2014, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E61/2004
Kod silnika: M57
Garaż: 4vhcvpc
Witam wszystkich.Mam problem z rozruchem 3.0d E61 nowy akuś 100AH i 13,8 volta ładowanie dalej słabo kręci im cieplejszy tym gorzej wtryski korekta w normie?Ktoś wie o co kaman?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 20 marca 2014, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E61/2004
Kod silnika: M57
Garaż: 4vhcvpc
Cześć .
Miałem mało czasu ale dziękuje wszystkim za info chodziło o rozrusznik kończył się odpala szybciej , lepiej na ciepłym ale rewelacji nie ma .
Czyli pompa vacum coś nie domaga ma 200 bar chodzi o wys. ciśnienia? :mur:Auto podobno powinno przy podobno 140 barach normalnie palić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 21 sierpnia 2016, 07:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Witam. Posiadam E60 2.0 benzyne 2004r. Po powrocie z tygodniowych wczasów, nie moge odpalić auta w garażu. Pomyślałem, że to akum. Podładowałem go 1 dzień i nic. Próbowałem odpalić z drugiego kluczyka, też nic. Odpiąłem akum, ponownie podłączony i dalej to samo. Radio, xenon, szyby wszystko śmiga, czyli akum chyba naładowany dobrze. Po przekręceniu kluczyka nie kręci, ale słychać chyba pompke. Na początek sierpnia miałem ustawiony serwis. Czy to może być jakaś przyczyna i mieć z tym coś wspólnego ? Zauważyłem, że przestało mi świecić światło w podsufitce nad kierowcą, bezpieczniki dobre. Ktoś ma jakieś pomysły ? Będe wdzięczny za każdą pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 21 sierpnia 2016, 10:32 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Pierw podłącz kompa i zobacz jakie błędy ma ecu, sprawdź też rozrusznik w jakim jest stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 21 sierpnia 2016, 19:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60
Jutro pojadę na kompa, jak go uruchomie, bo dalej nic. Rozrusznik nie kręci. Będą problemy jakieś z nim, jeśli odpale na "popych" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Problem z uruchomieniem silnika gdy cieplo
PostNapisane: 21 sierpnia 2016, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
jak rozrusznik nie kręci to nie ma sensu podpinać pod kompa. Najpierw trzeba by sprawdzić czy dochodzi napięcie do rozrusznika, jak dochodzi to do wyciągnięcia i do regeneracji go. Jak nie dochodzi to wtedy szukać gdzie ucieka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL