BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 maja 2024, 06:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i 2 problemy: ubytek oleju i mokra podłoga
PostNapisane: 15 sierpnia 2016, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post na tym forum mam nadzieję że okażecie się dobrą wolą :) Ogólnie oszalałem na punkcie BMW i myślę że bd stałym bywalcem tylko aktualnie jeszcze nie wiem za bardzo z czym się je BMW więc proszę o wyrozumiałość.

To tak na wstęp teraz przechodzimy do konkretów :)

Wczoraj kupiłem E46 318i i mam z nią pewne problemy mechanika jeszcze nie widziała ale tylko ten nieszczęsny weekend się skończy i coś czuję że odwiedzi nie jednego. Ale mniejsza przechodzę do sedna sprawy.

PS:Bardzo proszę o darowanie sobie gadek typu że ten silnik to szrot itp itd mam go i czy chce czy nie chce muszę go łatać i mówienie że jestem idiotą że kupiłem itd proszę zachować dla siebie bo w tym temacie chodzi o rozwiązanie bolączek mojego E46 a nie dyskutowanie o mojej głupocie ! ;)

Pacjent:
BMW E46 Sedan
Rok:2002
Silnik:2.0 143 km N42b20
Skrzynia biegów:Automat

Opis bolączek:
Otóż tak auto zostało sprowadzone do kraju na kołach 12 sierpnia z niemiec do warszawy potem z warszawy trafiło do lublina (Trasa warszawa lublin robiłem ja osobiście) i trafiła w moje ręce.
Ogólnie auto świetnie jechało zero problemów na trasie silnik dobrze przyśpieszał obroty nie falowały dymu z rury nie było ogólnie auto pierwsza klasa.
Wczoraj również nim się poruszałem i też nie było żadnych problemów.

PROBLEM NR 1
Przed kupnem wiedziałem że w silniku są jakieś wycieki na trasie 1000km ubyło około półlitra oleju i spód auta był cały upier.... w oleju.

No nic dziś rano jak silnik już dobrze wystygł postanowiłem posprawdzać poziom płynów w aucie olej był max płyn chłodniczy również max ale zauważyłem że w płynie chłodniczym jest olej (zakładam uszczelka pod głowicą).

No i odpaliłem silnik (przy odpalaniu nie poszło nic a nic dymu nic totalnie nic) i dałem troszkę gazu na luzie i poszła dosłownie odrobina białego dymu z rury wydechowej (ja tego nie widziałem tylko osboa co stałą za autem)
Zgasiłem silnik (wszystko trwało może 2 min) Dodam że silnik był zimny stał całą noc w garażu
Odpaliłem ponownie silnik i znowu daje gazu z rury totalnie nic ale zauważyłem że z pod maski odrobina białego dymu poszła i natychmiast zgasiłem silnik. I nie odpalałem auta nie robię z nim nic czekam aż ten piepszony weekend się skończy i skonsultuje się z mechanikiem.

Minute po tym wszystkim postanowiłem posprawdzać stany płynów olej na bagnecie minimum albo brak Płyn chłodniczy susza i tylko ślady i zapach oleju czuć.

Po kilku godzinach powtórzyłem czynność i olej MAX płyn chłodniczy brak (w zbiorniczku wyrównawczym patrzyłem tam gdzie ten bolec z korka wystaje)

Zdjęcia zbiorniczka:
https://naforum.zapodaj.net/a8c181ceb20a.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/e2a8cf85ed0b.jpg.html

I teraz pytania :
Co może być przyczyną takich objawów ?
Czy to najprawdopodobniej jakaś poważna/droga naprawa ?
Czy jak doleje jakiegoś płynu chłodniczego do chłodnicy tylko na czas "dojazdu do jakiegoś mechanika" to nic się nie stanie z silnikiem ?
Czy jeśli podwozie jest całe w oleju łącznie z tylną częścią może to być spowodowane tym że jest poprostu wyciek i na trasie 1000km ten olej po prostu na całym podwozu rozchlapało ??
I proszę o takie ogólne uwagi odnośnie tego co napisałem.

PROBLEM NR 2

Mokra podłoga po stronie pasażera przód i po tej samej stronie z tyłu.
Co z tym zrobić jak osuszyć gdzie szukać przyczyny (dodam że mam szyberdach auto mam dopiero dwa dni tak więc gówno wiem)
Próbowałem czytać o tym zatkane kanaliki itd prosił bym o jakieś materiały i zdjęcia gdzie te kanaliki są itd bo ja ich zlokalizować nie potrafię ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i 2 problemy: ubytek oleju i mokra podłoga
PostNapisane: 21 sierpnia 2016, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Mechanik wymienił uszczelniacze zaworowe i uszczelnił pompę Vacum i puki co problemy znikły...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL