BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Skąd ten wyciek? (foto)
PostNapisane: 4 lipca 2009, 10:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Witam. Zauważyłem plamę pod samochodem tylko nie bardzo wiem skąd kapie (tylko po jeździe a nie cały czas). Od góry nic nie widać i tu pytanie czy od dołu ma skąd kapać. Nie jestem pewien ale chyba mokry jest czujnik w bloku silnika na prawo od plamy. Oleju nie ubywa, płynu od wspomagania jest (na wyłączonym silniku) minimum, chłodniczego raczej ubywa. Wiem, że to trochę chaotyczne ale ma ktoś może pomysł co to może być? Może z tego czujnika spływa na tą plastikową część a z niej na ziemię?

ps. nie mogę na razie podjechać na kanał ponieważ zagapiłem się i wczoraj skończył ważność miękki dowód :] a twardy dopiero będę mógł odebrać w środę.

link do foto: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/a5b ... 750aa.html


Ostatnio edytowano 8 lipca 2009, 07:46 przez szczepan03, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 11:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
A sprawdzałeś czy to napewno olej?? Może masz klime i kapie Ci woda co jest zupełnie normalne;d

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skąd ten wyciek? (foto)
PostNapisane: 4 lipca 2009, 11:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
szczepan03 napisał(a):
Witam. Zauważyłem plamę pod samochodem tylko nie bardzo wiem skąd kapie (tylko po jeździe a nie cały czas). Od góry nic nie widać i tu pytanie czy od dołu ma skąd kapać. Nie jestem pewien ale chyba mokry jest czujnik w bloku silnika na prawo od plamy. Oleju nie ubywa, płynu od wspomagania jest (na wyłączonym silniku) minimum, chłodniczego raczej ubywa. Wiem, że to trochę chaotyczne ale ma ktoś może pomysł co to może być? Może z tego czujnika spływa na tą plastikową część a z niej na ziemię?

ps. nie mogę na razie podjechać na kanał ponieważ zagapiłem się i wczoraj skończył ważność miękki dowód :] a twardy dopiero będę mógł odebrać w środę.

link do foto: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/a5b ... 750aa.html


Podłóż biały karton pod miejsce wycieku i zobacz jaki kolor ma to coś co kapie i będziesz wiedział jaki to płyn. Wygląda na wyciek jakiegoś oleju patrząc bo bloku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Skąd ten wyciek? (foto)
PostNapisane: 4 lipca 2009, 11:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Pabianice
[quote="szczepan03"]Witam. Zauważyłem plamę pod samochodem tylko nie bardzo wiem skąd kapie (tylko po jeździe a nie cały czas

Witam!
Chyba miałem podobny przypadek. Silnik wygląda na M43. U mnie tez kapało dokładnie na gumę pod tym metalowym kolankiem wystającym z bloku silnika. Nie mogłem namierzyć wycieku - stawiałem na olej a po czasie okazało się że to płyn chłodniczy. Pękło plastikowe kolanko przykręcone do silnika z którego płyn wraca do chłodnicy (z przodu silnika po prawej stronie u góry). Teraz wiem że ten plastik był już dużo wcześniej napęknięty, tylko nie było tego widać, płyn ściekał po rancie silnika (z jego czoła) pod plastikową listewką trzymającą jakiej przewody. Po wymianie kolanka wszystko elegancko zrobiło się suche. Koszt tego plastiku w serwisie 60zł z uszczelką, wymiana we własnym zakresie + wymiana płynu i odpowietrzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 13:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Blok jest spocony ale nie cieknie tamtędy olej. Poza tym oleju nie ubywa. Trzeba sprawdzić kolor i się okaże, tylko na razie nie mogę jeździć :kwasny: a jest możliwość że to płyn od wspomagania? idą tam jakieś przewody itd.?
Klimatyzacji brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 22:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Pabianice
[quote="szczepan03"]<Blok jest spocony ale nie cieknie tamtędy olej. >

Nie stawiam na olej a na płyn chłodniczy, po odparowaniu wody pozostałe składniki potrafią przypominać do złudzenia olej.

< a jest możliwość że to płyn od wspomagania? idą tam jakieś przewody itd.?>

Jak dla mnie nie...ale niech potwierdzą to bardziej doświadczeni.

Sprawdź to plastikowe kolanko przykręcone do silnika z prawej strony zaraz poniżej pokrywy zaworów do którego dokręcony jest wąż łączący silnik z chłodnicą. U mnie nie było widać a miał mikropęknięcia a pewnego razu po prostu to kolanko rozsypało się w drobny mak, silnik wypluł calutką wodę z układu. Płyn tamtędy płynie w momencie otwarcia termostatu, przy pełnym obiegu płynu. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: wlkp
Umyj silnik, i zobacz gdzie wycieka. Łatwiej będzie. Zdjęcie niestety zbytnio nie pomaga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 06:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Wiem że zdjęcie wiele nie mówi, ale liczyłem na to że może ktoś już miał wyciek w tym miejscu skąd na pierwszy rzut oka nie powinno nic cieknąć. Muszę sprawdzić to kolanko. Niedawno ciekło też na ciepłym i podobna ilość spod zbiorniczka wyrównawczego. Kupiłem uszczelki i miałem je powymieniać ale najpierw jeszcze raz odpowietrzyłem układ chłodzenia i było dobrze przez jakiś czas bez wymieniania uszczelek. Może teraz też to wystarczy. Problem z układem chłodzenia się zaczął od razu jak kupiłem bawarie (urwana śruba odpowietrzająca). Dlatego mam nadzieję że to dalej ten układ nawala a nie kolejny :]

Co do bloku to nie wpadł bym na to że płyn może tak wyglądać (warto się temu przyjrzeć), ale i tak wydaje mi się że to jednak olej ponieważ było tego więcej i na pewno olej tylko go wytarłem żeby sprawdzić czy cieknie więcej. Nie cieknie, został brud po starym wycieku.
Dzięki wszystkim za rady co to może być. W środę postaram się z tym uporać jak odbiorę dowód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 07:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 481
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43
Sprawdź czy to nie jest przekładnia bo plama jest idealnie pod gumą. Naciśnij ją jak poleci płyn, lub będzie pod gumą to znaczy że masz przekładnie do roboty.

_________________
Byłe BMW 316i E36 Sedan
Byłe BMW 523i E39 Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
Kolego Szczepan ubywa Ci plynu chlodniczego ? jesli tak to sprawdz taki niebieski korek przy chlodnicy on jest na dole (moze byc czarny) mialem podobny wyciek po jezdzie tez mi ubywalo plynu z chlodnicy a okazalo sie ze mi poszedl korek, kiedys to mi sie ciurkiem lalo ze spustu bo wlasnie ten korek nie trzymal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 19
Lokalizacja: Lubasz
Moje BMW: e30 320iA e36 325i
Kod silnika: M20B20 M50B25
sprawdz stan oleju w wspomaganiu stawiam że to właśnie ten olej :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 19:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Adamus napisał(a):
sprawdz stan oleju w wspomaganiu stawiam że to właśnie ten olej :|


też bym się skłaniał ku temu bo olej ma raczej bezbarwną konsystencję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
posmakuj tego co leci z auta jak będzie słodkie (może piec w język nawet jak jest zimny, nie wiem jak ludzie mogą to pić :D) to jest płyn z chłodnicy a lecieć może z pompy wody a konkretniej z uszczelniacz na osi koła pasowego ( ja to przerabiałem u siebie w silniku M43 objaw podobny) też płyn kapał mi na gume od przekładni kierowniczej i leciał po pokrywie łańcucha rozrządu

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Zlokalizowałem ten wyciek. Wygląda na to że płyn chłodniczy wyciekał (już ustało po odpowietrzeniu ) spod obudowy termostatu przy bloku silnika, a stamtąd ściekał po rancie silnika pod plastikowa obudowa jakichś przewodów jak pisał Misiek31. Cały czas kontroluję sprawę i mam nadzieję że już koniec z wyciekami.
Sorki że nie odpisywałem wcześniej ale zanim zlokalizowałem problem to byłem już poza zasięgiem internetu :]
Jeśli problem powróci to wystarczy wymienić jakąś uszczelkę czy cały termostat do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Niestety problem powrócił :kwasny: cieknie oczywiście przy termostacie, dlatego chciałem was zapytać czy to wina termostatu czy tylko uszczelki? Silnik się nie przegrzewa, wskazówka temperatury stoi pionowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: WrocÂław
mam ten sam silnik (m43) i ten sam problem :kwasny: :kwasny: kapie w tym samym miejscu ,tak jakby z tego kolanka widocznego po prawej stronie zdjęcia !! też ubywa mi płynu chłodzącego i za chiny niewiem o co chodzi :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
może przeciekac albo na tym kololanku a właściwie termostacie albo cieknie z pod pompy wody lub z pompy

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 20:54 
Witam!jestem nowy na forum wiec niewiem jakie tu sa zasady wiec prosze o wyrozumialosc. mam taki problem ze mi ucieka plyn od wspomagania i na tej fotce gdzie zamiescil szczepan03 widac taka gume i teraz takie moje pytanie: moja guma jest gdzies dziurawa bo leci mi z niej plyni teraz niewiem czy to cos powaznego czy wystarczy tylko ta gume wymienic?dodam jeszcze ze nieznam sie na mechanice auta i dlatego prosze o pomoc! co to moze byc i ile moze kosztowac naprawa?z gory dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 06:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
guma jest tylko po to aby nie dostawał sie tam syf,a jeśli ci cieknie płyn od wspomagania to na pewno symeringi w maglownicy puszczają ten olej.Musisz dać maglownice do regeneracji albo kupić używaną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL