BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 01:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Kilka pytań odnośnie tylnej klapy
PostNapisane: 7 lipca 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Panowie mam trochę kłopotów z tylną klapą.

Otóż nie mogę otworzyć szyby. Cała klapa otwiera się tylko przy pomocy kluczyka! Trochę popatrzyłem co i jak i zauważyłem, że z lewej strony z klapy wychodzą dwa przewody (brązowy i czarny). Są one przecięte przy zawiasie. Za co one odpowiadają? Po połączeniu szyba nadal nie otwiera się.

Kolejna sprawa to taka, że nie mam świateł cofania. Wszystkie inne świtała działają. I teraz moje pytanie czy przyczyną tego może być czujnik czy to może przetarte wcześniej kable?
Zauważyłem też, że nie działa ogrzewanie tylnej szyby!

Gdzie mogę szukać kabli odpowiedzialnych za otwierania zamka klapy i szyby? Mam centralny w samochodzie więc na pewno sterowane są elektrycznie. No i jak mam się do nich dobrać aby można było je naprawić :)

I ostatnia już sprawa. Wymieniałem tylną wycieraczkę i ukruszyła się ta plastikowa końcówka ramienia wycieraczki :( . Próbowałem kleić ale i tak wycieraczka odpada. Muszę to wymienić. Pytanie czy można wymienić tylko plastikową końcówkę czy trzeba całe ramie? Jeżeli całe ramię to jak się je demontuje?

Trochę dużo pytań, ale liczę na jakąkolwiek pomoc! W końcu autko musi być w 100% sprawne!!!! :)

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
tylu tu "fachowców" od BMW ale jakoś...

rozumiem że Bmw masz w touringu...

Wszystkie problemy z otwieraniem i brakiem świateł kryją się w wiązkach które idą po obu stronach klapy.
Gdy otworzysz klapę i przy łączeniu z dachem, masz tam taką osłonę metalową. Delikatnie je ściągasz i masz dostęp do kabli i w nich kryje się problem.

Wyciągnij te kable (bo one wchodzą w głąb komory dachu) i wtedy masz dobry dostęp do nich.

Na 100% większość z nich jest ułamana od otwierania i zamykania (wada techniczna BMW)
Wystarczy polutować i będzie grać.

Moja rada:
Nie lutuj w miejscu pęknięcia bo z 6 miechów znów będziesz lutował w tym samym miejscu gdyż znów będzie pękać.
Ja gdy to robiłem wymieniłem kawałki przewodów, tzn. wyciąłem 10 cm kabla i takie końcówki wlutowałem, chodzi o to by te zagięcie nie było lutowane.

Polecam kupić nowy kawałek kabla (są kable ze wzmożoną odpornością na mróz, gdyż w zimie izolacja kabla staje się twardsza i wtedy to pęka) ale może być też zwykły kabel grunt aby tej samej średnicy.

Rób kabel po kablu, nie tnij wszystkich naraz żeby ci się nie pomylił kable. W miejscu lutu zastosuje koszulki termokurczliwe.

Gdy już wsio polutujesz całość dobrze ułóż i obwiń taśmą izolacyjną, ale taśmą parcianą (taką szmacianą) nie PCV gdyż PCV spowoduje usztywnienie całej tej wiązki i znów będzie pękać.

Taka rada, sprawdź każdy kabel nawet gdy nie wygląda na połamany. Izolacja może być ok ale w środku może być lipa.

Taki zabieg zrób po obu stronach, 100% pomoże.



Co do wycieraczki to tylko dokup ten plastik, jedź do sklepu motoryzacyjnego i gościu coś ci dobierze.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tigwelder napisał(a):
Wyciągnij te kable (bo one wchodzą w głąb komory dachu) i wtedy masz dobry dostęp do nich.

Jest ich taki zapas, aby spokojnie można było je wyciągnąć? Jak ściągnąć te metalowe osłonki? Męczyłem się przy tym i bałem się, że coś zniszczę, czy połamię, oraz przytłoczył mnie brak miejsca. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Delikatnie łagodnie
PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
A więc tak:
Najpierw na tylnym słupku ściągamy małą plastykową spinkę, ja tu użyłem dość dużego, płaskiego ale cienkiego śrubokręta. Trzeba go wcisnąć za ten plastik (nie za samą spinkę) dość głęboko i lekko przekręcić w osi śrubokręta.

Obrazek

Następnie ściągamy osłonę wiązki.
Jedna część jest metalowa a druga plastykowa. Tą plastykową, wciskamy te małe zaczepy do środka po kolei i w końcu samo odchodzi.

Obrazek

Gdy już ściągniemy obydwa plastyki możemy wyciągnąć wiązkę na wierzch i ''mamy" dość dobre dojście.

Wszystko robimy delikatnie ale stanowczo, generalnie z głową żeby nic nie połamać, uszkodzić.

Składamy w odwrotnej kolejności.

Powodzenia

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Dzięki wielkie, jutro postaram się to sprawdzić i napiszę, z jakim efektem. Jeszcze jedno, kable są jedno, czy dwu żyłowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 1
PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Kable są jedno żyłowe ale w wiązce po prawej jest ich chyba z 10 a po lewo chyba 16 ale już nie pamiętam może mnie trochę poniosło.

Sprawdź też ten gruby brązowy kabel masowy gdyż też sobie lubi pęknąć. Bez niego też nie za dobrze.

Powodzonka, jak coś to zdaj relację. Ja jak robiłem to zapomniałem o aparacie więc może ty pamiętaj i wystawisz w dziale "zrób to sam" Na pewno nie jednemu się przyda gdyż jest to dość częsta przypadłość w BMW również w sedanach.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Ok, ok. Na pewno fotorelację zrobię. Mam nadzieję, że ruszę jutro ten temat i będę miał go z głowy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Dzięki za zainteresowanie i szybką oraz wyczerpującą podpowiedź!

Tak jak kolega wolną chwilą (weekend :)) zajmę się tą sprawą na poważnie.

Mam jeszcze jedno pytanko!
Na poniższym obrazku zaznaczyłem zielonym kółkiem dwa kabelki (czarny i brązowy) u mnie w samochodzie są one przecięte!!! :kwasny:
Musze je polutować to jasne, ale pytanko brzmi za co one odpowiadają? Gdy je tylko skręciłem, aby sprawdzić czy coś zadziała nic sie nie stało, a w momencie gdy spojrzałem do bezpieczników okazało się, że nr 5 jest nie tylko przepalony, ale aż stopiony!!! :zly:
Obrazek

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 lipca 2009, 17:40 przez Grzel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Wg. rozpiski bezpiecznik nr. 5 jest odpowiedzialny za: moduł oświetlenia, światła pozycyjne i postojowe prawe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie zapalniczki, radioodbiornik, oświetlenie przedziału silnika i wyłącznik świateł awaryjnych. Podejrzewam, że te kable mogą odpowiadać za podświetlenie tablicy rejestracyjnej i gdzieś tworzy się zwarcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kable
PostNapisane: 9 lipca 2009, 10:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ten brązowy to na pewno masa, a czarny tak jak kolega pisze jakiś prąd ale nie mam pojęcia od czego dokładnie.
Bezpiecznik ci spaliło bo skoro ten przewód był ułamany to pewnie przebijał na masę i stąd te zwarcie.
Tak jak ci pisałem zrób te kable bo z tym nie ma żartów.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Dzięki za pomoc!
W weekend biorę się za te kabelki. Dam znać co i jak. Może postaram się o jakąś fotorelacje! :)

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Jak planowałem, tak zrobiłem. Rozebrałem te kabelki i okazało się, że zarówno po prawej jak i lewej stronie auta niektóre kable były poprzerywane lub prawie przerwane!!! :zly:
Co i jak opisze dokładniej później.

Póki co okazało się, że po połączeniu wszystkiego co trzeba zadziałał zamek klapy oraz ogrzewanie szyb :) Nie mam natomiast nadal prawej żaróweczki od rejestracji, świateł cofania oraz nie otwiera się szyba od klapy! :zly:

Trochę poszukałem co i jak i zauważyłem w tylnej klapie kostkę do której dochodzą trzy kable. Są dwie kostki każda przy jednej z tylnych lamp. Przy lewej (strona kierowcy) posiada trzy kable brązowy, niebieski oraz zielono fioletowy, natomiast przy prawej lampie (strona pasażera) do kostki wychodzą trzy kabelki natomiast podłączone są tylko brązowy i niebieski, natomiast ten żółto fioletowy jest ucięty i poprowadzony gdzieś w otchłań klapy...

Widać to na fotce niżej. Trochę nie wyraźna ale da się zrozumieć o co chodzi.

Wydaje mi się , że poprzedni właściciel coś tu modził i tu leży pies pogrzebany, chyba że się mylę...
Jeżeli jednak mam racje to czemu tak zostało to zrobione? Jak mam rozebrać ten plastik gdzie schowane są narzędzia, i który zakrywa od wewnątrz tylną klapę?

Dzięki za wszelką pomoc! :)

Obrazek

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Mówisz i masz
PostNapisane: 14 lipca 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Sorki że tak późno ale wyjechałem do roboty i trochę zabiegany jestem teraz.

Generalnie tak:
Na 100% tego nie pamiętam ale:
Odpinasz wszystkie kostki w klapie
foto nr 1 - takie zaślepki - ściągasz je a za nimi są śrubki
Obrazek

foto nr 2 - dalej zaślepki :) - tak jak z foto nr1
Obrazek

foto nr 3 - listwa maskująca wokół szyby ściągasz ją delikatnie, nie pamiętam już jak jest mocowana ale jak pomyślisz to na pewno sobie poradzisz bez łamania jej, jeśli nie to allegro.pl
Obrazek

foto nr 4 - otwierasz skrzynkę narzędziową i dalej śrubki i zaślepki - według instrukcji z foto nr 1
Obrazek

foto nr 5 - do tego jest potrzeba otworzenia szyby ale jak się nie otwiera to też się da.
Zdjąć maskownice, mocowana na metalowe klipsy. Jest to ważny etap gdyż tak kryją się 2 śrubki i jak ich nie odkręcisz a będziesz ciągnął to allegro.pl
Obrazek

foto nr 6 - tak właśnie jest mocowana ta maskownica
Obrazek

Jak zwykle pamiętamy o ostrożności i delikatności. Większość elementów to plastyk i do tego stary więc lubi sobie pęknąć a jak już to zrobi to wiadomo już allegro.pl

Nie rób nic na chop siup, popatrz dobrze za tymi zaślepkami i śrubkami, potrafią być niezauważalne. Pomału a na pewno się da.

Co do szyby to jej niemożność otwarcia może wiązać się z zużytym mikroswitch-em lub jak już rozbierzesz to zobaczysz że do niego idzie taka blaszka która go wciska, czasem wystarczy ją lekko podgiąć i będzie ok. Jeśli wciskasz a szyba nie reaguje to spróbuj ten przycisk wcisnąć tak trochę bardzie stanowczo, tzn mocniej niż zazwyczaj (głębiej, tak parę razy), możliwe że ta blaszka po prostu nie sięga już tego mikroswitch-a

Ufff ale się napisałem, mam nadzieje że pomogłem.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Moje BMW: E34 525
Kod silnika: M50B25
Garaż: Była:

Szampańska piękność!

Jest: E34 525 1991r. :)
Wielkie dzięki za wyczerpującą podpowiedź. Rozebrałem to dzisiaj, ale widzę, że samemu jednak nie dam rady. Poprzedni właściciel coś tam namodził z kablami (porobił jakieś przejściówki z jednej lamy do drugiej itp.) Wszystko wskazuje na to, że problem z światłem wstecznym i otwieraniem szyby leży gdzieś w samej elektryce tylnej klapy.

A tak a pro po - Istnieje jakiś schemat (najlepiej z kolorami kabli ) elektryczny instalacji w tylnej klapie?

Dzięki i pozdrawiam!

_________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi... :)
Szampańska piękność!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL