BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] EGR a poszarpywania
PostNapisane: 9 lipca 2009, 12:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
interesuje mnie sprawa EGR jakiś czas temu wyczyściłem go a był zawalony brudem i po tym zabiegu auta zaczęło delikatnie przerywać gdy ani nie dodaje gazu ani nie odejmuje , po prostu jadę. czy to możliwe że iglica w EGR dostała luzu po jego dokładnym wyczyszczeniu i stąd te objawy? wydaje mi się że moja becia trochę więcej pali i mogła by być mocniejsza, czytałem gdzieś że to objawy właśnie uszkodzonego EGR.

czy ten problem może przeszkodzić w trakcie Chipowania auta?

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 13:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Niedomykający się zawór EGR powoduje że spaliny dostają się do kolektora ssącego co z kolei może powodować osłabienie auta i jego nierówną pracę.

Przyczyną może być sam zawór, lub element który nim steruje.
Ściągnij i zaślep wężyk podciśnieniowy który otwiera EGR. Jeżeli problem ustąpi, to winne jest sterowanie, natomiast gdy efekt będzie trwał dalej, to prawdopodobnie winny jest niedomykający się EGR. Może przy czyszczeni coś wpadło pod grzybek zaworu??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 13:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Poszarpywanie z tego powodu jest raczej mało prawdopodobne.
Jeśli faktycznie pojawiły się luzy i dostają się do kolektora dolotowego w sposób nie kontrolowany spaliny, może pojawić się spadek mocy i wzrost kopcenia.
Wypowiadając się na temat poprawy osiągów w 320D poruszyłem temat zaślepienia dolotu spalin i nie tylko .
Polecam topik http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=51878
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 14:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pozwolę się z mieć inne zdanie Panie Krzysztofie ;)
Zajmujesz się, poniekąd, diagnostyką komputerową tak jak ja (z tym że ja również mechaniką), więc nie muszę Ci tłumaczyć co dzieje się z autem gdy dostaje ciepłe powietrze, a na dodatek nie przeliczane przez przepływomierz (spaliny powracające z tłumika pochodzą z poprzedniego cyklu wydechu i zostały przeliczone przez przepływkę wcześniej, w obecnej chwili są tak zwanym "lewym powietrzem" )
Chwilowe nie domykanie się zaworu EGR może powodować szarpania.
Dlatego dobrze że napisałeś to "raczej" w swojej wypowiedzi
Cytuj:
Poszarpywanie z tego powodu jest raczej mało prawdopodobne.

Ciągle otwarty zawór rzeczywiście spowoduje
Cytuj:
spadek mocy i wzrost kopcenia.

Ale zakładając że zawór chwilowo puszcza spaliny, nie można wykluczyć szarpnięć

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=51015

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 15:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć (: nie będę się sprzeczał ..........
Kolega zibixxx25 zaślepi odlot spalin i wszystko będzie wiedział.

Natomiast nie mogę zrozumieć twojej wypowiedzi :[quote="Toudi"]co dzieje się z autem gdy dostaje ciepłe powietrze, a na dodatek nie przeliczane przez przepływomierz [/quote]


Zastanawiam się co może się stać w dieslu gdy dostanie ciepłe powietyrze nie przeliczone przez przepływomierz?

W turbodoładowanym aucie nie będzie łatwo dodać powietrza do kolektora dolotowego(chyba że będziemy je wtłaczać z większym ciśnieniem niż robi to turbina w tym obwodzie) no tak i wtedy ono (powietrze) na pewno będzie ciepłe.......nawet bardzo (:
Będzie faktycznie lewym powietrzem nie zmierzonym przez przepływomierz, przewiduję że mieszanka paliwowo powietrzna nie będzie miała właściwych proporcji.
Mimo wszystko jednak nadmiar powietrza w tej sytuacji poprawił by osiągi auta ,wyeliminował by dymek z wydechu , Na wolnych obrotach nadciśnienie powodowało by twardsza i głośniejsza prace silnika (uboga mieszanka-spalanie stukowe) Być może nie mam racji.

Gdy dodamy to ciepłe powietrze przed turbiną ale za przepływomierzem i teraz kwestia ile go dodamy ?
Autko nie dostanie właściwej dawki paliwa, nie będzie przyrostu mocy, nie będzie dymienia i myślę że nie będzie szarpania.

Ale w zasadzie problem poruszany dotyczy recyrkulacji spalin które w większym lub mniejszym stopniu są wpuszczane do kolektora dolotowego. I to nie podlega dyskusji.
Dlatego analizując dalszą cześć twojej wypowiedzi cytuję :[quote="Toudi"](spaliny powracające z tłumika pochodzą z poprzedniego cyklu wydechu i zostały przeliczone przez przepływkę wcześniej, w obecnej chwili są tak zwanym "lewym powietrzem" ) [/quote]

Zastanawiam się jak te spaliny z poprzedniego cyklu spalania zostały przeliczone przez przepływomierz i do tego wróciły z tłumika (kurcze którego)? I jak zostały „Lewym powietrzem”

Toudi nie mogę tego ogarnąć.......... Ale nie jestem mechanikiem(fakt nie chodziłem do szkoły mechanicznej) i mam prawo nie kumać.
Proszę abyś wyjaśnił mi to w jakimś przystępnym języku.

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 02:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
jak to miło fachowców posłuchać :P , zazwyczaj jest tak że co fachowiec to inna opinia, znam to z życia.Sprawdzę to co napisałeś. ale raczej to chyba nie przypadek że akurat zaraz po wyskrobaniu i wymyciu EGR zaczęły się takie właśnie objawy poszarpywania jakby silnik delikatnie przerywał. To by musiał być naprawdę duży zbieg okoliczności że sterowanie akurat w tym momencie zaczęło niedomagać.
pojechałem z tym do gościa z którym ten EGR czyściłem ale stwierdził ze on nic nie czuje i ze jak auto jedzie na niskich obrotach to tak robi ale w/g mnie 1700-2300 to nie są małe obroty jak na turbodiesla, bo w tych obrotach najbardziej idzie to odczuć.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Ostatnio edytowano 10 lipca 2009, 02:47 przez zibixxx25, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 10:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Więc Panie Krzysztofie, sprawa wygląda tak :)

Cytuj:
Zastanawiam się co może się stać w dieslu gdy dostanie ciepłe powietyrze nie przeliczone przez przepływomierz?


To samo co w każdym jednym silniku ;)
Do prawidłowego spalania potrzebny jest tlen (podstawowy składnik powietrza), jak wiadomo czym zimniejsze powietrze, tym więcej tlenu w jednym litrze powietrza.
Więcej tlenu = lepsze spalanie = większa moc
Ciepłe powietrze = mniej tlenu = gorsze warunki spalania = spadek mocy.

Dodatkowo, dużo powietrza, a mało paliwa da efekt w postaci spadku mocy, a tak się stanie gdy przepływomierz nie przeliczy odpowiednio masy przepływającego powietrza.

Cytuj:
W turbodoładowanym aucie nie będzie łatwo dodać powietrza do kolektora dolotowego(chyba że będziemy je wtłaczać z większym ciśnieniem niż robi to turbina w tym obwodzie) no tak i wtedy ono (powietrze) na pewno będzie ciepłe.......nawet bardzo


EGR to układ łączący kolektor wydechowy z ssącym. Otwarcie zaworu powoduje tłoczenie spalin z kolektora wydechu/tłumika do kolektora ssącego.
Ciśnienie fabrycznej turbiny z reguły nie przekracza 1 bar, natomiast ciśnienie spalin jest z reguły większe niż 7 bar, tak więc niema najmniejszego problemu aby gazy spalinowe dostawały się do układu ssącego, ponieważ ich ciśnienie jest o wiele wyższe niż ciśnienie turbo.

Cytuj:
Mimo wszystko jednak nadmiar powietrza w tej sytuacji poprawił by osiągi auta

W żadnym wypadku.
Do spalania potrzeba również odpowiedniej dawki paliwa, a to pozostaje na stałym poziomie, ponieważ przepływomierz nie liczy spalin dostających się do komory spalania.
Ciśnienie spalin 7-16 bar nie odepchnie tłoka, który spręża wewnątrz cylindra do ciśnienia ponad 20 bar. Tak więc jest ono bezużyteczne.

Cytuj:
Zastanawiam się jak te spaliny z poprzedniego cyklu spalania zostały przeliczone przez przepływomierz i do tego wróciły z tłumika (kurcze którego)? I jak zostały „Lewym powietrzem”


Praca silnika to określone cykle, czyli;
napełnianie komory mieszanką, sprężanie, zapłon i wydech. Cały cykl jest powtarzany.

Przepływomierz dawkuje paliwo na dany cykl napełniania mieszanką komory spalania. potem ta mieszanka zostaje sprężona, zapalona, a spaliny usunięte z komory spalania wędrują do układu wydechu lub tłumika jak to nazwałem. Przychodzi następny cykl i przepływomierz ponownie odczytuje masę powietrza i na tę masę sterownik paliwowy, odpowiednio dawkuje paliwo, a tu nagle z wydechu pojawia się dodatkowe powietrze/gazy które, w tym cyklu nie zostało policzone przez przepływomierz. W efekcie powoduje to pogorszenie spalania i spadek mocy.

Jaśniej już nie napiszę, ewentualne niejasności mogę wytłumaczyć na gg :)

Co do tematu, to masz rację dopóki kolega nie zaślepi zaworu to się nie dowiemy czy te poszarpywania to jego sprawka. Ja stwierdziłem jedynie że nieszczelność EGR może mieć wpływ na ten objaw ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 18:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Toudi super fajnie mi to wytłumaczyłeś.
Niemniej jednak miałbym parę syków............ (: no niestety

Więc lecimy ….......
Temat dotyczył problemów z AGR doskonale zdaję sobie sprawę z tego po co jest, jak działa i kiedy. Wiem również że ciśnienie spalin w kolektorze wydechowym jest większe niż ciśnienie w kolektorze dolotowym nawet auta z turbo doładowanego .
Poruszyłem temat ponieważ mieszałeś troszeczkę (według mnie ) pojęcia :
gazy spalinowe !!!
i powietrze!!!!!
Przeczytaj dokładnie co piszesz. I dokładnie co napisałem.

Spaliny -gazy spalinowe ,(substancje chemiczne w formie lotnej powstałe w procesie spalania)
Między innymi :tlenek węgla, tlenek siarki, tlenek azotu, itd.

Powietrze -mieszanina gazów stanowiąca atmosferę : azot ,tlen,argon ,hel ,wodór i inne.

Więc ustalmy czy rozmawiamy o spalinach czy o powietrzu.

Reakcja każdego silnika na podanie tych gazów będzie inna.
Gdybyś konsekwentnie pisał zapewne bym nie syknął .
Ale nawet poprawiając twoją wypowiedź i wtedy gdy piszesz o powietrzu (podstawiać spaliny) to i tak do recyrkulacji spalin odejście na te potrzeby jest zlokalizowane (w... albo na.... jak kto woli) kolektorze wylotowym. I dalej jeśli kolektor nazwałeś „tłumikiem” i gazy znajdujące się tam podamy do kolektora dolotowego to one nadal będą tlenkami a nie powietrzem .
Tlenki jak wiemy nie biorą udziału w procesie spalania... To że w procesie recyrkulacji spalin są podawane na niskich obrotach jest odpowiednio rozpoznawane przez ecu.
(Mówiąc w prost zabierają miejsce powietrzu w cylindrze) ale będąc tam znajdują się pod sporym ciśnieniem, w wysokiej temperaturze spalania mieszanki paliwowop-owietrznej dochodzi do ich przetworzenia (rozbicia, nie wiem czego i na co ale.......są mniej szkodliwe po takiej obróbce) Ot... i cała ekologia.

Uściślając twoją wypowiedź …......
Na podstawie pomiarów wykonanych przez przepływomierz, ecu „elementami wykonawczymi” dawkuje zgodnie z „mapą „ ilość paliwa.
Ecu mówiąc w prost wie kiedy do kolektora dostają się spaliny , właśnie wtedy spada wyraźnie ilość mierzonego powietrza przelatującego przez tunel przepływomierza. Skutkuje to zmniejszeniem dawki paliwa.

Więc......... recyrkulacja odbywa się tylko do określonych obrotów jest ściśle kontrolowana przez ECU . W każdym aucie po wciśnięciu pedału przyśpieszenia, komp zamyka dopływ spalin.

Ale jeśli dopływ spalin nie zostanie odcięty pomimo żądania ECU. Tak jak napisałem ecu widzi to po ilości zmierzonego powietrza ,naturalnie obcina dawkę. Niestety dawka jest obcinana w małym stopniu … W tej sytuacji w cylindrze pojawia się paliwo ,powietrze tłoczone przez turbo i spaliny wlatujące przez nie sprawny układ AGR. Tak jak pisałeś spaliny przy wylocie z kolektora dysponują większym ciśnieniem więc wypierają ilościowo powietrze w cylindrze.
W efekcie spalania takiej mieszanki ubogiej w tlen (bo tlenki tworzące spaliny nie biorą udziału w tym procesie ale objętościowo zajęły miejsce w cylindrze)
Dochodzi do spalenia „mieszanki bogatej” w dieslu objawia się to dymieniem (sadza)
Silnik diesla jest silnikiem cieplnym wyższa temperatura spalania powoduje większą sprawność silnika .A w przypadku opisywanej mieszanki ubogiej w tlen dochodzi do spalania w znacznie niższej temperaturze co przekłada się na spadek sprawności .

Czy tak czy inaczej głębiej analizując problem....... i obieg gazów w silniku diesla. Faktycznie w takiej sytuacji może dojść do „czkawki silnika „w przedziale obrotów wyższych niż wolne.

Pozwolę sobie odnieść się do twojej teorii pamiętając że rozmawiamy o dieslu turbodoładowanym.
Cytuję:
Toudi napisał(a):
Cytat:
Zastanawiam się co może się stać w dieslu gdy dostanie ciepłe powietyrze nie przeliczone przez przepływomierz?


To samo co w każdym jednym silniku ;)
Do prawidłowego spalania potrzebny jest tlen (podstawowy składnik powietrza), jak wiadomo czym zimniejsze powietrze, tym więcej tlenu w jednym litrze powietrza.
Więcej tlenu = lepsze spalanie = większa moc
Ciepłe powietrze = mniej tlenu = gorsze warunki spalania = spadek mocy.

Dodatkowo, dużo powietrza, a mało paliwa da efekt w postaci spadku mocy, a tak się stanie gdy przepływomierz nie przeliczy odpowiednio masy przepływającego powietrza.


Pierwsze silniki turbodoładowane nie posiadały intercoolera a powietrze wtłaczane do cylindra miało bardzo wysoką temperaturę i siłą rzeczy było rzadkie . Mimo wszystko objętościowo pod ciśnieniem dostarczało więcej tlenu niż w układzie wolnossącym.
Więc nawet jeśli wzbogacimy mieszankę paliwowo- powietrzną na korzyść powietrza nawet ciepłego ,tlenu do spalenia będzie więcej. Spalanie odbędzie się w wyższej temperaturze, wzrośnie sprawność,moc,moment obrotowy.

No chyba że coś w tych wypocinach nie jest prawdą chętnie wysłucham innej teorii.


Ostatnio edytowano 10 lipca 2009, 18:10 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Po pierwsze Primo :)
Co bym nie napisał to i tak Twoje musi być na wierzchu. ;)
Gdybym siedział i analizował dokładnie co piszę, to może nie byłoby nieścisłości, ale że pisałem wszystko w ciągu kilku minut, nie miałem czasu przeczytać, przeanalizować i poprawić.
Czepiasz się szczegółów :P
Sam napisałeś;
Cytuj:
Mówiąc w prost zabierają miejsce powietrzu w cylindrze

Temat dotyczył poszarpywania przy niedomykającym się zaworze EGR.
Czyli spaliny zamiast powietrza osłabiają spalanie, a co za tym idzie, mamy mniejszą moc.
Tego nie podważysz.
Wiec nie regularnie zamykający się zawór może być przyczyną poszarpywania.

Co do reszty, mniej więcej masz rację i wiele się to nie różni od tego co ja napisałem, ale to i tak prowadzi do spalania niewłaściwej mieszanki, a co za tym idzie, do spadku mocy silnika.
Nie rozumiem w czym problem??
Ja napisałem że EGR może być przyczyną poszarpywanie, Ty ripostą odpowiedziałeś, że to raczej mało prawdopodobne. Teraz wszystko przeszło w dyskusję na temat układu EGR i nie rozumiem w jakim celu :rotfl:
Teoria czasami ni jak ma się do praktyki. Jak zibi zaślepi ten zawór to się dowiemy czy to była przyczyna, jeżeli nie, to dopiero wtedy będziemy się zastanawiać nad innymi możliwościami.
:P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 18:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć

Toudi wybacz jeśli w jakiś sposób Cię uraziłem nie miałem takiego zamiaru.
Cieszę się że podjąłeś dyskusję , myślę że na forach wymiana wiedzy i doświadczeń jest wskazana.

Napisałeś :[quote="Toudi"]Po pierwsze Primo
Co bym nie napisał to i tak Twoje musi być na wierzchu. [/quote]

Paradoks w tym że odnosząc się do tego idę w kierunku aby było na moim.
Ale będzie na moim stawiając na Twoim. :hurra: Bo napisałem :

Czy tak czy inaczej głębiej analizując problem....... i obieg gazów w silniku diesla. Faktycznie w takiej sytuacji może dojść do „czkawki silnika „w przedziale obrotów wyższych niż wolne.

Dziękuję za dyskusję, wiedza zawarta w niej na pewno się przyda nie jednemu.
Więc czekamy na informację o ewentualnych zmianach w pracy silnika po zatkaniu dopływu spalin.

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 00:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
wymieniłem EGR na nówkę i objawy poszarpywania nie ustały, wcześniej byłem na dwóch "komputerach" i każdy mówił co innego grrrr... jeden chciał wymienić z 3-4 części naciągacz ehhh, a drugi powiedział że źle działa sterowanie turbem ale to jest cześć którą wymienia się razem z turbo. wielki zbieg okoliczności że cokolwiek mogło paść nagle po wymianie świec żarowych i wyczyszczeniu EGR i czujnika temp powietrza. Moje podejrzenie pada tylko na to że albo źle został skręcony kolektor dolotowy po zmianie świec ale podobno wtedy źle było by cały czas, albo ten czujnik temp w dolocie. może ktoś bardziej obeznany ma inny trop, czy jak zrobię chip-tuning problem może zniknąć czy też to może się pogorszyć? Planuje chipa w V-techu w Gdyni w lipcu.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: e46
PostNapisane: 9 września 2009, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
Jeszcze raz proszę o jakieś wskazówki porady.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Kolego Twoje auto niedomaga !!! Ty chcesz je chipować ? Nie ładnie :kwasny:

Myślę że dobry diagnosta poradzi sobie z Twoim problemem ... sugeruje dokładną analizę parametrów pracy silnika podczas jazdy a szczególną uwagę skupił bym na ciśnieniu w Common rail.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
no czy tak niedomaga?? to nie wiem, założę się że co najmniej 70% innych kierowców nie zwróciło by na takie delikatne powyszarpywania uwagi.

Tak jak pisałem byłem na 3 diagnostykach komputerowych i każdy powiedział dokładnie co innego. Więc komu wierzyć? Jakbym każdego posłuchał to teraz miałby wymienione pół silnika.

Przed chipowanie profesjonalny zakład sprawdza auto na hamowni i przeprowadza diagnostykę, ewentualne problemy z silnikiem powinny w tym momencie się ujawnić, jak coś będzie nie tak to zrezygnuje albo odłożę na później chipowanie. Jadę na chip w najbliższą sobotę

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Sprawdź jakie masz korekcje na wtryskiwaczach, możliwe że to przez któryś wtrysk silnik poszarpuje, nie wierzę że egr ma coś wspólnego z nagłymi szarpnięciami, przyczyny należy szukać w zasilaniu paliwowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
mechanik z od chipa powiedział ze miał już taki przypadek i była to wina MAF sensor, czyli tzw. przepływka.... ale sprawdzi na kompie jak przyjadę do niego w sobotę

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Krzysztof ma racje....skup sie na cisnieniu na listwie...
Moja rada;z tyłu na listwie jest czujnik ciśnienia odepnij z niego wtyczke przeczyśc ja psiknij wd40 albo podobnym złóż do kupy i wtedy zrób runde....miałem podobnie w 330d i pomogło do dnia dzisiejszego...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
I już po chipie,okazało się ze moje autko jest w dobrej kondycji na pierwszym pomiarze wyszło prawie 154KM i 345.5 Nm zamiast seryjnych 150KM i 340Nm. Po remapowaniu 180.5KM i 393Nm. Ale problem z poszarpywaniem nie minął. mamy to sprawdzić na następnym spotkaniu, na razie mam spróbować odłączyć przepływkę i zobaczyć czy jest różnica. ale jeżeli przepływka była by uszkodzona to by chyba tak dobrze pomiary nie wyszły?

Oto wykres:

Obrazek

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
ile dałeś za ten chip i gdzie robiłeś?? przy jakich obratach czuć poprawe dynamiki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 14:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Kolego nie chcę Cię martwić ale to co zobaczyłem na twoim wykresie przeraziło mnie!!!
Nie chciał bym takiego chipa za dopłatą!!!
Moim zdaniem auto zostało poddane modyfikacji przez amatora, nie zwrócił uwagi nawet jak wygląda narastanie momentu obrotowego.

Jak dla mnie tragedia.

Maksymalny moment obrotowy przy 2800 obr. pojawia się i znika :przestraszony: to jakaś komedia.
Zresztą przed remapingiem wykres fatalny.

Zobacz jak wygląda idealny wykres z idealnie sprawnego auta. To są dwa światy. I bardzo podobne silniki.

Obrazek




Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL