BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z kasowaniem inspekcji.
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Szczecinek
Witam, jestem posiadaczem bmw e34, w komputerku od momentu zakupu pali się kontrolka inspekcji i wymiany oleju. Dziś po przeglądnięciu grona tematów chciałem dokonać kasowania inspekcji poprzez zwarcie mostkiem pinu w komputerze odpowiadającego za inspekcję do masy. Niestety nie przyniosło to kompletnie żadnych rezultatów. Próbowałem łączyć bezpośrednio pin nr 7 do śruby masy samochodu oraz pin 7+19(minus) bez skutków kompletnie nic się nie dzieje :( Niedawno kupiłem złącze diagnostyczne do auta które obsługuje car softa 3.4 oraz bmw scanner w wersji 1 i 4. Car soft pracuje na dwóch złączach rs232 obecnie posiadam tylko jedno więc odpada a bmw scanner w wersji 4.0.7 nie działa :( bądź mam błąd w samej konfiguracji programu. Tzn próbując wykonać test nic się nie dzieje. Czy ktoś miał może styczność z tym programem i zna jego dokładną konfigurację pod ten model auta? Dodam że jest to 525TDS z 1994r. Program ten umożliwia również kasowanie inspekcji, lecz nie jestem pewien czy nie kasuje jej w autach w których zwarcie pinu nr 7 do masy nie jest możliwe. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
programowo tego nie skasujesz, ja używam tej zabawki http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=147 łapie bez problemu

dodatkowo zapomnij o carsofcie i innych wynalazkach szkoda czasu, do INPY nie udało mi się znaleść odpowiednich skryptów do E34, dopiero DIS zdaje egzamin

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Szczecinek
A czy ta zabawka nie działa dokładnie na tej samej zasadzie ?? :) Co do samego interfejsu posiadam również viakena dokładnie tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
...::SEBI::... napisał(a):
A czy ta zabawka nie działa dokładnie na tej samej zasadzie ?? :) Co do samego interfejsu posiadam również viakena dokładnie tego.


co do interfejsu to kolego masz pecha, (chciałbym zobaczyć jak to np z AIRBAG'iem się łączy.......)
u mnie ten od viakena w szufladzie leży, mimo zapewnień viakena nic nie udało się z tym zrobić w końcu na carsofcie 6.1.4, 4 moduły mi diagnozowało przy czym na dwóch przekłamywało, kasownik inspekcji działa bez zarzutu tak jak pisałem (masz dwa przyciski kasowanie inspekcji olejowej naciśnięcie przycisku i po sprawie a inspekcja u mnie przynajmniej odpalone auto i przytrzymanie tak długo aż zgaśnie dioda na kasowniku)

do E34 kup interfejs od nerwus'a (znajdziesz namiary na forum jak poszukasz) do tego DIS i satysfakcja gwarantowana w 100%
w DIS dodatkowo po zdiagnozowaniu błędu wchodzisz głebiej i masz opisane ewentualne przyczyny problemu

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Szczecinek
Rozumiem, a odnośnie kasowania inspekcji, czy auto powinno być zapalone czy też nie ? Spotkałem się z dwoma wersjami. Dodam iż przy kasowaniu inspekcji sposobem powszechnie znanym czyli złącze 7 do masy napięcie jakie mi pokazuje mi tylko 10.5 V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
nie zapalone. zwierasz piny 7 i 19 przekręcasz zapłon, czekasz jak chcez to i to skasowac to ponad 12 s po czym rozwierasz zwarte. wtedy powinny Ci sie zapalić wszystkie kwadraciki zielone ( nie wyłaczasz wześniej zapłonu) . Nie wiem jakei powninno być napięcie, ale może przwód gdzieś jest przetarty albo coś

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
cfaniak napisał(a):
nie zapalone. zwierasz piny 7 i 19 przekręcasz zapłon, czekasz jak chcez to i to skasowac to ponad 12 s po czym rozwierasz zwarte. wtedy powinny Ci sie zapalić wszystkie kwadraciki zielone ( nie wyłaczasz wześniej zapłonu) . Nie wiem jakei powninno być napięcie, ale może przwód gdzieś jest przetarty albo coś


wg instrukcji tak powinno być ale ja u siebie muszę mieć odpalone auto, dokładnie tak samo było przy 3 w której kasowałem inspekcję

...::SEBI::... napisał(a):
Rozumiem, a odnośnie kasowania inspekcji, czy auto powinno być zapalone czy też nie ? Spotkałem się z dwoma wersjami. Dodam iż przy kasowaniu inspekcji sposobem powszechnie znanym czyli złącze 7 do masy napięcie jakie mi pokazuje mi tylko 10.5 V


jak nie pójdzie z włączonym zapłonem, zawsze możesz uruchomić buńkę

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Szczecinek
Cytuj:
Podłączyłem właśnie aku pod prostownik, myślę że będzie się ładował około doby. Sprawdziłem napięcie na nim 12.5 V , po włączeniu zapłonu 12V, być może traci na instalacji. Spróbuję skasować inspekcję po pełnym naładowaniu i opiszę czy to było powodem :)
A co do włączania silnika podczas kasowania inspekcji w instrukcji, którą się wspierałem było napisane coś w stylu "pod żadnym pozorem nie uruchamiaj silnika " i to mnie lekko speszyło.


Właśnie odłączyłem prostownik, napięcie na aku prawie 15V... inspekcja dalej ani rusz... przewód na pewno nie jest przetarty bo idzie przez niego napięcie. Próbowałem również z odpalonym silnikiem - z marnym skutkiem. Obecnie brak jakichkolwiek pomysłów na rozwiązanie problemu :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL