BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 06:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
_VIRUS_ napisał(a):
podgrzewanie jest potrzebne nawet latem inaczej nie działa jak się nie nagrzeje
też tak myśle ale właśnie takie to spece :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Sądzę, że sondy masz ok. To, że nie pokazują tych samych wartości w tym samym czasie o niczym nie świadczy. Wszystko zależy od tego, która pierwsza się nagrzeje i włączy. I widać, że sonda pracuje. Soft VAG do VW pokazuje pracę pojazdu na wykresach i tam ładnie widać jak sondy śmigają góra-dół. U nas możemy popatrzeć tylko na napięcie ale łatwo z niego wywnioskować sprawność sond. Jak napięcie skacze w przedziale jakim mówiłem to jest ok. Możesz też obserwować w INPA, czy jak depniesz podczas jazdy na gaz i zdejmiesz nogę z gazu to sondy się zatrzymają prawdopodobnie na jakimś niskim napięciu. Wtedy będzie wiadomo, że są drożne. Gdyby tak nie było to ładnie oleju musiało by wylatywać przez kolektor wydechowy. :hyhy: Ale to scenariusz mało prawdopodobny bo te motory oliwy nie biorą. ;)

Druga sprawa to grzałki. Jak komp nie wywala błędu grzałek to są sprawne. Może mniej wydajne niż nowe ale sprawne i tym bym się nie przejmował. Jak przestaną grzać to komp się upomni odpowiednim błędem. Sondy zmienisz jak będą wisiały. Ale wtedy szybko to zobaczysz bo napięcie będzie stałe lub wahało się w przedziale 0.2v.

Trzecia sprawa to przekroczone Engine Load i Air Use... . u mnie też jest poza normą ale to chyba INPA ma powalone. U każdego znajomego tak jest więc bym się nie przejmował.

Czwarta to wskazanie Vanosa przez INPA. To co tam pokazuje to o 22st za dużo. Wszystkie wersje INPA tak mają. Wystarczy odpalić Carsofta by przekonać się, że na biegu jałowym jest 0st (+/-5st) czyli tak jak ma być.

Po piąte to skąd wiesz, że jest za słaby? Ja też szybko przywykłem do swojego silnika. Robiłem odczyty GTECHem i wszystko jest w normie oprócz ciśnienia na listwie wtryskowej. Reszta jest ok. Jak na moje to wziął bym stoper, pojechał na traske, rozpędził się do 80km/h wbił 4 bieg i gaz do dechy razem ze stoperem. Jak dojdzie do 120km/h a stoper pokaże ok 8.5s to znaczy, że ten silnik jest już dla Ciebie za słaby. :)

Pozdrawiam :)


Ostatnio edytowano 23 lipca 2009, 09:40 przez Kojak_ct, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
błąd forum


Ostatnio edytowano 23 lipca 2009, 09:44 przez Kojak_ct, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
błąd forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Witam

Co do trzeciej sprawy z tego co się dowiedziałem podobno INPA przekłamuje wartości z live data i lepszym programem do odczytu parametrów pracy silnika jest DIS tylko niestety nie mam dostępu aby sprawdzić :kwasny:

Jeśli chodzi o "po piąte" to najbardziej nie dawało mi spokoju i wybrałem się za miasto aby utrwalić wspomniane 80-120 km/h na IV biegu Co się okazało trwało to 8s i rozwiało moje zmartwienia...
Nie spodziewałem się, że już przyzwyczaiłem się do mocy - człowiek łatwo przyzwyczaja się do dobrego :oczami:

Dziękuje wszystkim za posty i podpowiedzi :padam:

Jeszcze tak zapytam : Może ktoś wie jak się sprawdza live data w DIS lub ma styczność z DIS'em ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 16
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39 520i touring
Kod silnika: M52b20
witam, podepne sie do tematu, tez mam e39 528 m52 i mam praktycznie identyczny problem jak kolega zakladajacy post, poczatkowo na kompie mialem bledy jak na obrazku 1, skasowalem je, pojezdzilem i poki co nie ma bledow silnika, ale auto muli i z rana na zimnym silniku szarpie, nie wkreca sie, spalanie nie wiem czy wysokie czy nie, ale w trasie komp pokazywal 8l a spalila mi jakiesz 10-11 na 100, 4 osoby + bagaz, wydaje sie normalne, ale co do inpy, wrzuce screeny z odczytow moze mi ktos podpowie czy to sady czy moze problem tkwi w czyms innym.pozdrawiam milosnikow najlepszej marki in the world:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 14:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Na engine load nie patrz.
Wszystkie m52 tak mają.
Masz błędy grzałek obu sond.
Wymień sondy i powinno być ok. Tylko kup oryginały siemens.
A od sond masz wysokie spalanie i szarpanie na zimnym.

PS. masz temat podwieszony INPA -pomoc przy rozszyfrowaniu błędów. Tam powinieneś napisać.
Zaraz ten pewnie będzie zamknięty.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 18 sierpnia 2012, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 16
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39 520i touring
Kod silnika: M52b20
Po kasowaniu błedów juz sie nie wyswietlaja, moze kiedys sondy byly odczepiane i silnik chodził bez nich i zarejestrował błąd, mam jeszcze takie pytanie odnosnie pomiaru sondy, mam 4 przewodowe (czarny, biały,czerwony i żółty) i nie wiem na ktorym wzgledem masy powinna mi sie wachać wartość między 0,2 a 0,8 V, albo mam kiepski miernik albo 2 sondy bo na zadnym nie oscyluje mi w tych wartosciach, moze miernik nie nadąża.i jeszcze pytanko bo bo słysze syczenie w okolicach kolektora ale podobno to normalne w m52, silnik krokowy tak syczy, to prawda?

dzieki za odpowiedz i pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 18 sierpnia 2012, 13:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
mateusz19896 napisał(a):
nie wiem na ktorym wzgledem masy powinna mi sie wachać wartość między 0,2 a 0,8 V

O ile dobrze kojarzę, to w m52 są sondy 5 V, więc napięcie winno wahać się w przedziale od lekko powyżej 0 do nieco poniżej 5 V.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
na cyfrowy miernik zmiany są zbyt szybkie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 11:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
co do sond to ja w swoim m52b28 walczyłem z tym ale się poddałem bo to walka z wiatrakami. problem jest u mnie taki że adaptacje mi sie strasznie minusują. zrobiłem w aucie juz wszystko co było możliwe od nowych sond, przeplywki, rozrzadu czujników, swiec, cewek itd. i jest cały czas tak jak jest. auto co prawda jeździ normalnie ale jak podpne sie pod inpe to pokazuje -30 np. -60. moje sondy na grzałkach osiągaja tylko na 30 sekund 97% potem spadaja na 23% i tak potrafia stac 10 min po czym wskocza na 67% i tak stoja. wydaje mi sie że jest to wina sterownika i podejrzewam że to jest jakaś przypadłość SIEMENSA bo bardzo dużo ludzi pisze o tym że ma minusujące adaptacje ale bo muł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przekroczone ENGINE LOAD w INPA - obciążenie/ładunek
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 16
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39 520i touring
Kod silnika: M52b20
Czesciowo znalazlem przyczyne, nie przyszlo mi do glowy ze guma od przeplywki do przepustnicy jest peknieta, a byla strasznie popekana, auto sie odmulilo ale i tak wydaje mi sie ze to nie do konca to, bo nie ciagnie rowno zawsze, ale pojawil sie inny problem, na zimnym silniku auto faluje tzn trzyma 700obr/min za chwilke prawie gasnie az sie silnik zatrzesie, potem wskakuje do 1000 i obada do 700, 5 sek i znowu spada, ale to nie wszystko, jak rusze po chwili, silnik nie jest jeszcze nagrzany to strasznie przerywa, nie wkreca sie na biegach, na sprzegle jako tako, jak dodaje delikatnie gazu to dusi sie, przerywa, masakra, do tego na postaju jak tak faluje to czuje nieprzepalona benzyne, tak samo jest na gazie, ale jak wcisne pedal w podloge w czasie jazdy to przestaje nie kuleje, ale jak odpuszcze to znowu szarpie, nie moge podpiac sie pod kompa bo po ostatniej probie kodowania ncs-sem wyskoczyl jakis blad i zresetowal sie mi laptop w czasie kodowania, i juz mi nie chce sie laczyc ani z ncs ani inpa, dodam tylko ze jak wlacze ncs'a to mam widok jak na obrazku czyli chyba polaczenie jest, ale nie przyjmuje VIN. co poszło? interfejs czy cos namieszalem z kompem?

pozdrawiam

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 156 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL