BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 12:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] osłabiony, czasem lekko zamula i poszarpuje
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Mam e34 z silnikiem m50 vanos, komputer SIEMENS.

Od kilku miesięcy borykam się z bardzo denerwującym problemem. w aucie wymieniełm sondę lambda na nową.
Auto szczególnie na niższych obrotach jest lekko zamulone. W czasie jazdy ze stałą prędkością czasem czuć lekkie skoki mocy, poszarpywania, spadek elastyczności. Czasem do tego dochodzi lekkie jakby telepanie silnikiem. Usterki objawiają się szczególnie w upalne dni. Po zalaniu benzyny 100 oktanów czuć poprawę ale nadal to nie to co powinno być. Kasowanie komputera robiłem ze 20 razy. Po kasowaniu przez kilkanaście kilometrów jezdzi dobrze a potem znowu to samo.

Na diagnostyce okazało się że komputer sterujący opóźnia zapłon. Poza tym zero błędów.
Samochód ma książkowe spalanie, nie ma problemów z zapalaniem. Pali na wszystkie cylindry. Swiece są lekko okopcone na brzegach co mogło by sugerować zalewanie.

Czy ktoś wie co może mu dolegać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
wymiana czujnika położenia wału korbowego pomoże ale to nie jest tani czujnik ponieważ masz SIEMENS nie kupuj zamiennika jak już to używkę ja za używkę dałem 200 a nowy ponad 400 kosztuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Czujnik wału i wałka jest wymieniony, oprócz tego testowałem kilka przepływomierzy, filtr paliwa nowy, filtr powietrza tez jest nowy, regulator cisnienia paliwa nowy, świece, cewki przekładane z innego sprawnego...
poza tym dlaczego wnioskujesz ze to czujnik położenia wału? z tego co mi wiadomo gdy ten czujnik jest uszkodzony silnik żadko kiedy odpala. Mój w dni o temperaturze powietrza do 20 stopni jeździ w miare normalnie. odwala mu w upał. nie przypuszczam aby tak objawiała sie usterka czujnika położenia wału. Ponadto nie ma tutaj najmniejszego znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego a może coś się dzieje z czujnikiem temp. tym co daje sygnał do kompa
czy sonda jest oryginalna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 20:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
ostol napisał(a):
z tego co mi wiadomo gdy ten czujnik jest uszkodzony silnik żadko kiedy odpala. Mój w dni o temperaturze powietrza do 20 stopni jeździ w miare normalnie. odwala mu w upał
u mnie właśnie tak się objawiała ta usterka. Piszesz że zmieniany był ale nowy? może zamiennik lub Bosch


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Ja myślę że to będzie to samo co działo się u mnie, dokładnie te same objawy i był to czujnik położenia wałka rozrządu, wymieniłem go dzisiaj i podpiąłem odrazu do kompa, skasowałem błędy i auto śmiga jak nowe... napisz czy szarpie przy nagłym dodawaniu gazu lub puszczaniu? czy falują obroty i jak ze spalaniem?

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Czujnik położenia wałka jest nowiutki SIEMENS. Wcześniej jak go odpiąłem to autem WOGÓLE nie dało się jechać. Zero przyspieszenia. Czujnik BOSH do tej wersji nie pasuje bo cały osprzęt jest SIEMENSA. Sonda założona tez oryginalna SIEMENS. Czujnik położenia wału był przekładany z innego egzemplarza sprawnego i też nic.

Obroty nie falują wcale ani na zimnym ani na ciepłym. Przy lekkim dodawaniu gazu szarpie i
przy lekkim puszczaniu gazu też szarpie. Właśnie najbardziej w upał. W chłodniejsze dni nawet tego tak nie czuć. Przez to na przykład trudno jechać powoli w korku.

Spalanie w normie. Teraz byłem na wakacjach i z full doładowanym autem i dwoma pasażerami i klimą wyszło około 10 litrów więc uważam ze jest prawidłowe.

Ma ktos może gdzie sie dowiedziec jakie oporności powinien mieć czujnik temperatury powietrza dolotowego? Jego jeszcze nie sprawdzałem, a możliwe jest że ze starości rozjechały mu się parametry.


Ostatnio edytowano 23 lipca 2009, 10:41 przez ostol, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 12:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
a czy ktoś wie coś o adaptacji czujników? gdzie to można przeprowadzić i ile ot kosztuje?
dowiedziałem się że po wymianie sondy lambda trzeba coś takiego przeprowadzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 00:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Jeśli chodzi o oporności to ściągnij sobie program auto-data, ktoś mi powiedział że tam znajdziesz takie informacje...

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
nic z tego, czujnik dobry, dalej zamula. czeski film, nikt nic nie wie. pozostały wszystkie oringi do wymiany albo pęknięcie kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Przemysl
Witam wszystkich.Moze moje informacje naprowadza cie na własciwy tor.Sterownik Siemens moze opóznić zapłon gdy np.wystepuje spalanie stukowe.W praktyce nie musi ono wcale wystąpić,ale wystarczy ze potukuje sobie vanos.Czujnik spalania stukowego odbiera drgania z bloku silnika i opóznia zapłon.napisz czy vanos wydaje jakies dzwieki?

_________________
wiwtar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 07:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Vanos chodzi idealnie. Zero stuków i zgrzytania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 19:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Przemysl
Przy jakij predkosci obrotowej najbardziej czujesz poszarpywania?Czy komputer pokazuje podwyzszoną liczbę stuków i jakie są to wartości?

_________________
wiwtar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Na badaniu diagnostycznym w lecie okazało się że:
- silnik ma opóźniony zapłon, poza skalą urządzenia pomiarowego (+40)
- odczyt parametru TEV wychodzi poza skalę (+128)
- odczyt parametru HLM wychodzi poza skalę (+29)
- przy pierwszym badaniu okazało się że nie działa sonda lambda - wymieniono
- zwiększone odczyty z czujników spalania stukowego, które troche sie uspokoiły po wymianie sondy.

Pod koniec sierpnia metodą prób i błędów doszedłem do tego, że auto jeśli codziennie rano odpalam na włączonej klimie to po kilku dniach zamula. Teraz jeżdżę bez klimatyzacji i auto jeździ normalnie.

Ale za to okazało się coś innego. Czasem w okolicach 1500-2000 obrotów czuć wyraźne telepanie silnika, dokładnie takie samo jak przy uszkodzonej jednej cewce tylko słabsze. Telepanie trwa około sekundy, dwóch i po poruszeniu pedałem gazu ustaje. W niczym to nie przeszkadza bo przy próbie przyspieszenia objaw znika. Pojawia sie tylko podczas zwalniania lub jazdy rozpędem z małymi prędkościami silnika. Czasem na biegu jałowym też czuć to telepanie.

Wywnioskowałem, że przez tą anomalię latem silnik mając obciążenie w postaci klimy, na niższych prędkościach obrotowych adaptował się do złych warunków. Tylko teraz jak sprawdzić czy to jest wtryskiwacz, cewka albo uszczelka na jednym z kanałów dolotowych (lewe powietrze w cylindrze)???? Bo co innego???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 06:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Przemysl
zakłócenia w pracy silnika w zakresie 1500-2000 mogą być spowodowane złymi fazami rozrządu: przeskoczył łańcuch nieszczelny, tłok vanosa!.wtryskiwacz cewka daje objawy w całym zakresie predkości obrotowej,lewe powietrze juz chyba sprawdzałeś.

_________________
wiwtar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 08:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
wiwtar napisał(a):
...napisz czy vanos wydaje jakies dzwieki?


kolegi auto jest z 96 więc poprawiona konstrukcja na wałku (dodana sprężyna), ale oczywiście może być problem z szczelnoscią tłoka vanosu

jezeli czujnik spalania stukowego odebrałby informacje o takij sytuacji to była by taka informacja w DME o ile dobrze pamiętam błąd 69

tutaj moje walki z vanosem http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19546

po tych zabiegach nie ten sam silnik, przedewszystkim ciężko to określić ale bardzo miękko chodzi płynnnie

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 08:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
x2 :zly:

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 08:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
no moj ma problemy z elastycznoscia na nizszych obrotach. jak sie usuwa taką nieszczelnosc tloku vanosa? i przede wszystkim jak to sprawdzic?

co do lewego powietrza to moglem sprawdzic tylko weze, uszczelek pod dolotem nie sprawdzalem. trzeba zdejmowac dolot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: osłabiony, czasem lekko zamula i poszarpuje
PostNapisane: 15 października 2009, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Niemcy
Witajcie, za pozwoleniem podczepię się pod temat, gdyż objawy są w znacznym stopniu podobne. Oto część wypowiedzi kolegi ostol, która opisuje objawy u mnie:

ostol napisał(a):
Od kilku miesięcy borykam się z bardzo denerwującym problemem....
Auto szczególnie na niższych obrotach jest lekko zamulone. W czasie jazdy ze stałą prędkością czasem czuć lekkie skoki mocy, poszarpywania, spadek elastyczności.

Poza tym zero błędów.
Samochód ma książkowe spalanie, nie ma problemów z zapalaniem. Pali na wszystkie cylindry.


Jedyna różnica to fakt, iż moje BMW to 520i 24v i nie posiada Vanosa (rocznik 92). Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać problemu? Nie jestem mechanikiem, więc jeśli ewentualne wspomniane tutaj przyczyny mogą się tyczyć również mojego autka byłbym wdzięczny za wskazanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] osłabiony, czasem lekko zamula i poszarpuje
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków / Nowy Sącz
Moje BMW: e34 Touring
Kod silnika: M50TUB20
Ludzie! Naprawiłem! Masakra, normalnie nie to auto!

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL