BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 13:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325 td problem z odpalaniem ciepłego silnika
PostNapisane: 23 lipca 2009, 20:04 
Witam :)
Mam pewien problem z moim Słoneczkiem.. :) Chodzi o to ze gdy silnik jest zimny to jak podgrzeje go dwa razy to odpala bez problemu. Ale gdy już trochę pojeżdzę i zgasze do na "minutke" to później muszę go długo kręcic.. i wtedy niekiedy zadymi się z wydechu.. Chociaż silnik się jeszcze nie zagrzeje to nie załącza świec żarowych..
Znajomy mechanik mówił że to przez jakiś czujnik w głowicy pompy czy coś takiego.. jak sądzicie czy to może być to?
Podobno można kupić jakiś układ który wpinamy między komputer a świece i to powinno pomóc..
Ale jak sądzicie to co to może być??
Z góry dzięki wszystkim za pomoc:)
Pozdrawiam:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Moim zadniem Mogą to być zuzyte swiece zarowe bądź sterownik czy przekaźnik ktory podaje prąd przez pewien czas by nagrzac je do odpowiedniej temp. Ale nie daje głowy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 22:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja miałem kiedys podobny problem i mechanik powiedzial mi ze to pompa wtryskowa.Ale sie nie dowiedzialem dokladnie co to bo autko sprzedałem :hyhy:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 10:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
To typowa bolączka 2.5tds/td. Są to objawy zużycia pompy wtryskowej. Na zimno auto pali bo jak silnik nie ma odpowiedniej temp to pompa ma inny kąt wyprzedzenia wtrysku i jeszcze daje rady, a po rozgrzaniu niestety zaczynają się problemy. Najlepszy sposób to oddać pompe do regeneracji lub poszukać używki, ale to się wiąże z ryzykiem, bo nie wiemy na co trafimy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 11:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: dobre miasto NOL XXXXX
Moje BMW: E36 E90
Kod silnika: m50b20 m47n2
najprosciej to kupic wlasnie ten modul na allegro przerabialem to i dzala ale sie za to swiece szybciej zuzywaja niestety.tak jak kolega wczesniej napisal standardowa bolaczka diesli bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
wszystko wskazuje na uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej , są dwa rodzej nastawników : potencjometryczny i indukcyjny. Ten drugi montowany bodajrze od 95r jest lepszy . Zeby się upewnić czy to jest przyczyną wylej butelke zimnej wody na pompe wtryskową kiedy auto jest rozgrzane i nie chce odpalic po tym zabiegi odrazu odpali :). Jakiś czas temu byłem posiadaczem 325 TD z 95 roku nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem silnika niezależnie od tego czy był zimny czy rozgrzany.

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 17:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
kruszyna20202 napisał(a):
Chociaż silnik się jeszcze nie zagrzeje to nie załącza świec żarowych..
świece w TDS-ie przestają grzac jak silnik osiągnie 40 *C
Piordekk napisał(a):
Najlepszy sposób to oddać pompe do regeneracji lub poszukać używki, ale to się wiąże z ryzykiem, bo nie wiemy na co trafimy.
dokładnie sekcja wysokiego ciśnienia umiera , niestety ale bedzie tylko gorzej
mationo napisał(a):
najprosciej to kupic wlasnie ten modul na allegro przerabialem to i dzala ale sie
najprościej to zrobic odciencie z czujnika temp umieszczonego w głowicy , komputer niemając danych co do temperatury zachowuje sie tak jak by było zimno czyli załancza świece sam bez zadnych wspomagaczy allegrowych :)
tomect napisał(a):
wszystko wskazuje na uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
:rotfl: :rotfl:
tomect napisał(a):
Ten drugi montowany bodajrze od 95r jest lepszy
94
tomect napisał(a):
Zeby się upewnić czy to jest przyczyną wylej butelke zimnej wody na pompe wtryskową kiedy auto jest rozgrzane i nie chce odpalic po tym zabiegi odrazu odpal
myslisz ze 1.5 litrem wody schłodzisz ? :ok: dobra niewypowiadam sie :wstyd:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
kazio1919 napisał(a):
tomect napisał(a):
Zeby się upewnić czy to jest przyczyną wylej butelke zimnej wody na pompe wtryskową kiedy auto jest rozgrzane i nie chce odpalic po tym zabiegi odrazu odpal
myslisz ze 1.5 litrem wody schłodzisz ? :ok: dobra niewypowiadam sie :wstyd:


myśle że tak, nie spróbuje i napisze czy zadziałało:)

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: pompa paliwa
PostNapisane: 26 lipca 2009, 22:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: jarkowice
a ja mam pytanie mam bmw 325td i mialem caly czas poblem z pompa paliwa tą w baku podlaczylem ja sobvie na krotko ale nie wiem czy ona ma pracowac caly czas czy tylko przy odpalaniu czy gdy stan paliwa jest mniejszy niz 30 litrow prosze o pomoc a co do problemu odpalania na cieplo to moze byc to rowniez rozrusznik u mnie tak bylo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 23:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: jarkowice
prosze o mozliwie szybka odpowiedz przypominam ze jest to 2,5 diesel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 07:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: CiechanĂłw
mam ten sam problem ze swiecami :kwasny: i najbardziej logiczna metoda chyba bedzie odciecie czujnika. trzeba sprobowac .pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL