BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Walka z przegrzewaniem silnika. Pocieszcie mnie.
PostNapisane: 25 lipca 2009, 23:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Witam od paru dni mam problem z przegrzewaniem sie silnika. Wcześniej wskaźnik bez gadania zawsze trzymał pion. Któregoś dnia silnik zaczął się grzać w ten sposób, że temperatura bez względu na to czy jechałem w trasie czy w mieście jednostajnie wzrastała aż dochodziła do kreski za czerwonym i wtedy przerywałem jazde. Wymieniłem termostat, ale nie poradziłęm sobie z odpowietrzaniem. Dałem samochód mechanikowi, który także zakłąda gaz, on stwierdził ze nowy termostat jest walniety, wiec wsadził stary. Nic to nie dało, ale po którejś jeździe testowej zauważyliśmy że pompa wody szcza sporym strumieniem na wentylator :). I teraz to co mnie martwi :). Auto jak sie grzeje przestaje jechać na gazie (nawet jak parownik sie troche zagrzeje), na benzynce jedzie bardzo fajnie jak zawsze. I to co mnei martwi bardziej. Gdy silnik sie zagrzeje do czerwonego i zgaśnie na gazie, lub też ja go zgasze celem np. dolania benzyny do dalszej walki z problemem, ma problemy z odpaleniem, trza go kręcić ze trzy razy. Mam też wrażenie, ze jak jest zimny to także gorzej odpala od kiedy zaczeły wystepować problemy z przegrzewaniem. I teraz jeśli powiecie ze wymiana pompy wody wystarczy to mnei pocieszycie, jeśli powiecie, że do wymiany uszczelka, lub co gorsza głowica to mnie zasmucicie. Czekam na odpowiedzi i jeszcze raz sorry za długość posta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: silnik
PostNapisane: 26 lipca 2009, 00:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: modlĂŞcin
zacznij od pompy uszczelka pod głowicą to byś miał kompresję w chłodnicy nic na ten temat nie piszesz jeżeli bunia chodzi dobrze to miejmy nadzieję że to pompa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 00:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
bardzo mozliwe ze ukrecil sie wirnik w pompie wody. Wymien i do czasu wymiany nie jezdzij!
ps skad mechanior wiedzial niby ze termostat nowy jest walniety? grzal go w garnku wody i sprawdzal z termometrem kiedy sie otwiera?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 01:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Ja też bym radził sprawdzić pompę bo wszystko wskazuje na to...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 02:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Dzięki panowie, jednak mnie pocieszyliście. Dodam jeszcze że ogrzewanie nie działa, ale to Was chyba nie zaskoczy.

Co do termostatu, to podejrzenie padło na niego, ponieważ nawet po pół godziny po zgaszeniu silnika wężę odchodzące od chłodnicy trzymały ciągle ciśnienie. Po tym jak sikła ta pompa, mechanik sie poprawił uznając oba termostaty za sprawne. Oczywiście auto zostawiłem u mechaniora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 09:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,ja bym poszukał innego mechanika,takiego który specjalizuje się w beemkach.Jeżeli ten nie potrafił nawet odpowietrzyć auta to działa po omacku.Można ocenić czy jest sprawny termostat lub pompa wody bez ich demontażu. Teraz to trzeba przede wszystkim odpowietrzyć układ (jest dużo na forum na ten temat,poczytaj) by coś móc diagnozować. W tej sytuacji jak u ciebie to bym od razu wymieniał pompę(metalowy wirnik)termostat,sprawdzić jakość płynu i ewentualnie wymienić,sprawdzić visco i dobrze odpowietrzyć. To nie są duże koszty i warto to zrobić raz ,a dobrze.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
ostatno też miałem problemy z wychylającą sie wskazówką temperatury i twardniejącymi wężami od chłodnicy. na początku wymieniłem wisko na 100% było niesprawne, chodz problem nie ustąpił , wymieniłem również termostat, czujnik temperatury, i nadal to samo. uszkodzoną głowice czy uszczelke raczej wykluczyłem bo nie było oleju w zbiorniczku wyrównawczym czy smietany na korku i bagnecie, ogrzewanie w srodku działalo, i po odkreceniu korka widac ze jest strumien, brak jakich kolwiek wycieków i wypluwania płynu.. Ostatnio w upalne dni kiedy wskazówka zaczeła sie wychylac bardziej postanowiłem dokupić osłone wentylatora której mi brakowało przy silniku m20b25 wentylator chodzi tuż przy samej chłodnicy a osłona jest mała, mogło by sie wydawać że pełni bardziej funkcje estetyczną . dolna część osłony to zaledwie 1,5 cm pasek plastiku . Mimo wszystko zakupiłem nową osłone w aso założyłem i problem znikł co prawda mam auto z automatem i chłodnica chłodzi również olej z automatu ale wymiarowo jest taka sama jak i w manualu a osłona jest identyczna.

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 19:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
skoro jest spory strumien to pompa jest dobra,

mozliwe ze zle odpowietrzony uklad

zatkany uklad

lub walniete visco

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Przemek, ten strumień tryska właśnie z pompy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
a widzisz myslalem ze w chlodnicy hehe.... nie no to pompa do wymiany

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
Zapek napisał(a):
Przemek, ten strumień tryska właśnie z pompy :)


chodzi o strumień w zbiorniczku wyrównawczym płynu, tuż przy korku od wewnątrz jest okrąg z dziurką przez którą powinien lecieć płyn (strumień) przy uruchomionym silniku

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 22:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Jeśli układ jest zapowietrzony to nie pojedziesz na gazie, w reduktorze zamiast płynu jest powietrze. Wymienisz pompę odpowietrzysz układ, będzie ogrzewanie i nawet jeździł na gazie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 22:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Jak najbardziej wsłanie takie są objawy padniętej pompy że nie ma ogrzewania juz o gazie nie wspomnę i niby termostat nie puszcza.Bo co ma puszczać skoro płyn nie jest tłoczony przez pompę.Jako 1 powinieneś sprawdzić pompę i jak koledzy piszą dobrze odpowietrzyć układ :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 03:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Dzięki, pocieszyliście mnie :). Będe informował o dalszym przebiegu walki z problemem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Pompa wymieniona, układ odpowietrzony, czyli z temperaturą wszystko ok :). Jakieś problemy tam jeszcze są, ale chyba mniej poważne (opisane tutaj). No i pozostał niesmak do mechanika, bo rzekomo wymeinił łozyska w wiskozie, ale starych nie zobaczyłęm bo gdzieś sie zapodziały. Trudno, do nich juz nie wróce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 20:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
to tam sie da cos wymienic? :zdziwko: :rotfl:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
dobry mechanior co wymienia łożysko w wisco. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: dla takiego to łopata i do lasu :cisza: :cisza: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 23:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
PageUp napisał(a):
to tam sie da cos wymienic? :zdziwko: :rotfl:

O nie wiedziałem że jest łożysko w wisko :zdziwko: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Panowie a jak sprawdzić najprościej czy pompa wody wytrzyma 1500 km jazdy z belgii do Polski???

innymi słowy jak sprawdzić czy pompa jest dobra i czy możliwe jest ze sie posypie bez żadnych wczesniejszych objawów????

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
nie darady sprawdzic ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL