BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z moca, bardzo dziwny.
PostNapisane: 28 lipca 2009, 14:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Witam.
Mam problem z moim autkiem a wyglada to tak:
Kiedy jest upal na zewnatrz, wysoka temperatura, to auto strasznie traci na mocy. Objawia sie to tak ze z 1 rusza jak muł(ekonomizer przekreca sie az za 20), na 2 to samo, na 3 biegu gdy pedl mam wcisniety do konca ekonomizer pokazuje spalanie na 14l i nie idzie wogole dalej, na niskich obrotach ponizej 2,5 tysiaca nie jest jeszcze tak zle, ale od 2,5 tysiaca do okolo 3,3 tysiaca obrotow auto muli strasznie, wyje, wogole nie idzie, bardzo wolno sie rozpedza, a gdy przekroczy magiczne okolo 3,3 tysiaca obrotow idzie juz calkiem dobrze, po wrzuceniu 4 biegu ekonomizem pokazuje max 10l przy pedle w podlodze, momentami 12l i sytuacja z moca wyglada podobnie jak na 3 biegu, powyzej 3,3 tysia odmula sie momentalnie i idzie. Taka sytuacja jest tylko w ciagu dnia i kiedy jest upalnie. Wieczorem wyjade autem i jest zupelnie inne, jezdzi dynamicznie i bardzo szybko przyspiesza. Kika dni temu bylojeszcze gorzej ale wymienilem filtr paliwa (poprawilo sie), po 2 dniach wymienilem filtr powietrza (bylo jeszcze lepiej), kiedy zalalem V-power diesel tez bylo lepiej. Wiem ze duzo osob pisze na forum o przepływomierzu, ze to jego wina ale duzo osob pisze tez ze po wymienie nic sie nie zmienilo. Czy jest moze ktos w stanie mi podpowiedziec co to tak naprawde moze byc?? Bo jesli napewno to przepływomierz to nie ma sensu jechac na komputer bo latwo go sobie sam wymienie.

Aha dodam jeszxcze ze po odlaczeniu przepływki sytuacja nie zmienia sie, jest identycznie o ile nie gorzej niz kiedy jest wlaczona. I jadac rowna droga dzieje sie to czesciej, kiedy jade droga polna, nierowna i samichod caly sie trzesie auto ma moc i wtedy tez idzie.

Moje BMW:
e46 320D 136hp 1999r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 15:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Nie daje głowy że to ,to ale wydaje mi sie ze to wina katalizatora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 16:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Jeżeli to przepływomierz to sam go wymienisz ale i tak musisz pojechać na komputer, żeby go zaadoptować. :)
Bardziej wygląda mi to na intercooler.
Możliwe że jest strasznie zabrudzony i nie chłodzi powietrza wystarczająco. Może jakieś połączenie z intercoolerem masz walnięte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Jesli to wina katalizatora to znaczy w czym tkwi problem??

A co do intercoolera to jest jakis latwy sposob zeby to sprawdzic??

Kilka minut temu wrocilem do domu (jest wieczor i jest w miare chlodno) i specjalnie wyjechalem na autostrade zeby zobaczyc jak ma sie sytuacja. Problem jest i nic nie wskazuje na to ze bedzie lepiej. Maksymalna predkosc na 5 biegu to niecale 160km/h i ni chu chu nie chcial wiecej jechac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Jesli to wina katalizatora to znaczy w czym tkwi problem??

A co do intercoolera to jest jakis latwy sposob zeby to sprawdzic??

Kilka minut temu wrocilem do domu (jest wieczor i jest w miare chlodno) i specjalnie wyjechalem na autostrade zeby zobaczyc jak ma sie sytuacja. Problem jest i nic nie wskazuje na to ze bedzie lepiej. Maksymalna predkosc na 5 biegu to niecale 160km/h i ni chu chu nie chcial wiecej jechac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
A ja kolego sprawdzil bym jeszcze odme. jesli jest nieszczelna objawy beda bardzo podobne do padnietej przeplywki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
A jak to sprawdzic??

Dodam ze z turbo jest wszystko ok i jesli chodzi o ten katalizator to nie jestem do konca przekonany bo auto wogole nie dymi. Jedynie jak kazdy diesel kiedy mu sie gwaltownie wcisnie gaz to troche tam dymem chuchnie ale bardzo malo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
A czy EGR tez moze miec cos z tym wspolnego??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 00:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moim skromnym zdaniem powinieneś w pierwszej kolejności podpiąć się pod komputer bo powodów może być dużo. Może to być przepływomierz, zapchany katalizator, bądź czujnik egr. Ja jednak obstawiałbym na zawór ciśnienia doładowania albo zawór recyrkulacji spalin. Inaczej to się nazywa "konwerter ciśnienia doładowania" albo drugi "konwerter recyrkulacji spalin". Zawory te jak i zawór EGR wystarczy przeważnie rozebrać i przeczyścić. Obszerny opis dotyczący reanimacji tych cześci znajdziesz na forum Audi lub VW. Tam ten zawór ma symbol N75. Sprawdź jeszcze szczelność wężyków ciśnieniowych i podciśnieniowych przy tych zaworkach bo to istotna sprawa.
PS. Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem posiłkując się doświadczeniami z Audi i informacjami zaciągniętymi z forum tych marek.. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Moim skromnym zdaniem powinieneś w pierwszej kolejności podpiąć się pod komputer bo powodów może być dużo. Może to być przepływomierz, zapchany katalizator, bądź czujnik egr. Ja jednak obstawiałbym na zawór ciśnienia doładowania albo zawór recyrkulacji spalin. Inaczej to się nazywa "konwerter ciśnienia doładowania" albo drugi "konwerter recyrkulacji spalin". Zawory te jak i zawór EGR wystarczy przeważnie rozebrać i przeczyścić. Obszerny opis dotyczący reanimacji tych cześci znajdziesz na forum Audi lub VW. Tam ten zawór ma symbol N75. Sprawdź jeszcze szczelność wężyków ciśnieniowych i podciśnieniowych przy tych zaworkach bo to istotna sprawa.
PS. Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem posiłkując się doświadczeniami z Audi i informacjami zaciągniętymi z forum tych marek.. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 06:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Naturalnie wypadał by się podłączyć do komputera..........
Gdybym miał w tej sytuacji szukać usterki ,dokładnie wysłuchując kierowcy.
Po podłączeniu kompa przeanalizował bym odczyty temperatury z czujników.
Temperaturę paliwa, powietrza w kolektorze dolotowym,temperaturę silnika, temperaturę powietrza zasysanego (przepływka).

Zapchana odma jak i ewentualnie zapchany katalizator nie będzie miał nic wspólnego z fanaberiami auta w klimacie- gdy zimno jadę gdy gorąco nie.......

Kolega pisze również o poprawie pracy silnika (osiągów) gdy jedzie nie równym.
Sprawdź wszystkie wtyczki ,złączki i połączenia przewodów pod maską.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 07:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
A.............. jeszcze istotne w tej sytuacji!!! auto nie kopci i nie jedzie-
wniosek nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa (na razie odpuścił bym szukanie usterki przy zaworkach)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 23:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Mhm dzieki za pomoc. Udam sie po powrocie z urlopu do mechanika i zapne pod auto komputer. Mam nadzieje ze napeawde cos wykarze i ze nie bedzie to nic powaznego...

Moze ktos jeszcze ma jakies sugestie??

Dodam jeszcze ze na jalowym biegu auto kreci obroty do konca bez kopcenia i bez zadnych problemow. Na polsprzegle dzis tez go troche przeciagałem i wtedy ekonomizer pokazywal o wiele wieksze wartości i szlo auto lepiej ale szkoda mi sprzegal palic na taka jazde... :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Problem rozwiazany bez kompa. Rurka z kolektora ssacego do egr byla upalona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
a ktora to byla rurka dokaldnie...od chlodnicy spalin czy intercoolera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL