BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 17:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] Wibracje podczas hamowania
PostNapisane: 1 marca 2007, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Od niedawna odczuwam coraz bardziej nasilajacy sie problem podczas wciskania hamulca - pedal (przy wiekszych predkosciach przenosi sie to na cale auto) wibruje przy niepelnym wcisnieciu.

Czy jest to objaw wytartych tarcz? Nie wymienialem od zakupu, nie wiem kiedy i czy wogole byly zmieniane. Jak to sprawdzic? Da sie samodzielnie?
Czy moze sie w ten sposob objawiac cos innego? 17tys km temu na przegladzie mechanik stwierdzil lekki luz na lewym sworzniu. Moze sie to tak objawiac? BTW co to jest sworzen? ktos moglby mi to na ETK pokazac?


Ostatnio edytowano 1 marca 2007, 23:33 przez squbel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Oto Sworzeń wachacza.

Możliwe, że to przez luzy, ale może to także oznaczać, że tarcze Ci juz powoli "zwichrowało", co oznacza, że będziesz musiał je przetoczyć, albo wymienić na nowe (polecam ATE).

Powodzenia. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 20:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
a jest róznica czy hamilce zimne czy rozgrzane ? generalnie to tarcze najprędzej bym podejrzewał.... na montarz idą JURID (sam mam jurida i jestem zdowolony)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Witam
... jak wibracje czuć na pedale hamulca to stawiam na niewyważone koła, krzywych tarcz jeszcze nie przerabiałem ale wydaje mi się że wtedy drgania powinny przenosić się na kierownicę, luzy na sworzniach powinny charakteryzować się pływaniem autka na drodze.

w e46 sworznie są niewymienne, wymienia się całe wahacze (numer 5 na rysunku), wyjątek stanowi firma MEYLE która produkuje wahacze z wymiennymi sworzniami.
Obrazek

_________________
marzenie : E34 M5


Ostatnio edytowano 1 marca 2007, 21:27 przez rkorbut, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Witam Kolegę odnośnie tego pytanka to należy napewno wymienic ten wybity sforzeń znajduje sie on w wachaczu koszt nowego ok.50zł.+wymiana Ja robiłem to sam tak,że nie wiem ile biorą mechanicy.Jeżeli wibracje nie ustana to na pewno trzeba bedzie wymienić tarcze na nowe nie proponuję przetaczania.Ja w mojej Bumie miałem to samo wymieniłem oba sforznie+tarcze i klocki i teraz autko prowadzi się świetnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Dzieki wielkie panowie za wyczerpujace odpowiedzi i szybka reakcje.

Dopisze kilka, mam nadzieje istotnych informacji.

Te drgania zaczely sie (przynajmniej tak kojarze) po mojej ingerencji - zdejmowalem i zakladalem kilka razy kola z przodu i tylu, kiedy szukalem walnietego sensora ABS. Po jednej z takich operacji po zalozeniu kola z przodu przez jakies 2 dni jazdy (na krotkich dystansach) slyszalem odglos jakby ocierajacego hamulca z lewego przedniego kola.

Nie wiem jak to jest mozliwe, nie grzebalem wtedy nic przy hamulcach, przynajmniej celowo. przyznam ze uzylem mlotka przy wyjmowaniu i wkladaniu sensora ABS ale to byly raczej delikatne uderzenia.

Po kilku dniach hamulec przestal "ocierac" i wszystko bylo niby ok. Jednak wlasnie mniej wiecej od tego czasu zaczalem odczuwac te wibracje. Wydaje mi sie ze nie czuje ich na kierownicy a raczej na pedale, ale przy 130km/h sa tak duze ze slychac je nawet na miejscu pasazera.

Nie ma znaczenia czy hamulce sa zimne czy rozgrzane.

Auto raczej nie plywa o ile nie wpadam w koleine.

Mam wrazenie ze delikatnie "zaciaga" mi teraz w prawo kiedy puszcze kierownice, czego nie czulem przed swietami.

Jak moge zdiagnozowac walniete tarcze? Ile mm moga miec wyzlobione w tarczy slady po klockach? Czy gdbym zrobil jutro zdjecia i wrzucil do tematu ktos moglby ocenic ich stan?

Czy zle wywazone kolo nie powinno byc wyczuwalne w trakcie normalnej jazdy jako wibracje? Nie odczuwam zadnych innych wstrzasow, wibracji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Wywazanie kolek sie kłania. A klocki masz sprawne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Jeżeli masz pełne tarcze to jest nie wentylowane to wymiar nominalny wynosi 12mm graniczne zużycie do 10mm.Jeżeli są to tarcze wentylowane to wymiary odpowiednio wynoszą 22mm i 20mm.Tarczę należy zmiężyć w min. trzech miejscach.Dopuszczalne bicie osiowe 0.05mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL