BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 03:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] niska kompresja m52 2.0, '97
PostNapisane: 12 marca 2011, 19:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Witam Forumowiczów.
Przeszukałem to i inne fora i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie: co jest powodem niskiej kompresji na cylindrze.
Historia jest taka.
Od jakiegos czasu bunka miala taki zwyczaj, zeby przestac pracowac na jeden gar. Jest dobrze, stoje na swiatlach i nagle przestaje pracowac na jeden cylinder. Gasilem, ostygl i po odpaleniu bylo dobrze. W koncu puscila uszczelka pod glowica. Pompowal cisnienie do ukladu chlodzenia. Wymienilem uszczelke, glowice splanowalem, zmienilem uszczelniacze na zaworach. Po odpaleniu silnik nie pracuje na jeden gar. Kompresja na 6 cylindrze wynosi 3. Nie spada. Dziwne to, bo po obserwacji glowicy i starej uszczelki wynikalo, ze usterka byla w okolicy pierwszego cylindra.
Swiece i cewki sa sprawne. Walki rozrzadu nie zjechane, szklanki tez raczej w porzadku. Nie pompuje juz cisnienia w uklad chlodzenia, trzyma rowno obroty, lapie temperature i nie przekracza pionu.
Nie wiem czemu pompuje mi tak male cisnienie do cylindra. Nie palowalem jej na wyzszych obrotach z racji nowej uszczelki.
Czy ktos ma jakis pomysl? Czy to moze byc wina mechanika, ktory planowal glowice i zmienial uszczelniacze? Bo z mojej strony wszystko zrobione co do Nm i stopnia.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niska kompresja e39, m52 2.0, '97
PostNapisane: 12 marca 2011, 20:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ciśnienie w cylindrze trzymają pierścienie i zawory
trzeba stwierdzić który z tych elementów nawala
trzeba zrobić próbę olejową na tym cylindrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niska kompresja e39, m52 2.0, '97
PostNapisane: 15 marca 2011, 14:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Powodem niskiej kompresji byla niepracujaca szklanka. Teraz kompresja jest na poziomie 9 barow, ale jest kolejny problem. Mianowicie układ chlodzenia nadal lapie skads powietrze i ciagle sie zapowietrza. chlodnica wody jest chlodna, wody w przewodach doprowadzajacym i powrocie sa praktycznie puste, powietrze z korkow odpowietrzajacych az sie klębi, a nie ma ochoty zassac wody do ukladu. w trakcie odpowietrzania cos zaczelo stukac w zbiorniczku wyrownawczym na tyle mocno, ze woda w nim podskakiwala. na gaz przelaczyl sie po jakichs 40 minutach pracy, tak samo jak i nagrzewnica po tym czasie zaczela grzac. ale po jakichs 15 minutach silnik zlapal temperatury, parownik wylaczyl gaz i zaczelo dmuchac chlodniejsze powietrze. w przewodach doprowadzajacych wode do przepustnicy tez pusto. nie widac zeby gdzies plyn uciekal. juz raz odpowietrzalem ten silnik i calosc trwala jakies 30 minut i bylo ok.
no i korek od wlewu oleju po 2 godzinach krecenia silnikiem ma niewielka ilosc bialawego osadu.
czy przyczyna tego wszystkiego moze byc zapchany kanal w chlodnicy wody?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niska kompresja e39, m52 2.0, '97
PostNapisane: 15 marca 2011, 15:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Sprawdź czy reduktor nie puścił gazu do układu chłodzenia, sprawdź czy ze zbiorniczka nie śmierdzi gazem, radzę na czas naprawy odłączyć instalacje gazową

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niska kompresja e39, m52 2.0, '97
PostNapisane: 15 marca 2011, 19:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
no dobra, na razie udalo nam sie ja odpowietrzyc. ladnie sie grzeje w srodku i gaz tez lapie. jutro troche solidniej ja sprawdze na drodze i sie odezwe.

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] niska kompresja m52 2.0, '97
PostNapisane: 19 marca 2011, 14:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
no i wszystko ok. dzieki za pomoc. ;)

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL