BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 06:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sworznie wahaczy w e46 niewymienne??NIEPRAWDA!!!
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 14:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Witam,
Wszyscy twierdzą że sworznie w e46 nie są wymienne, w e36 owszem ale w e46 już nie, dziś jestem po wymianie takiego sworznia i jednak jest to możliwe...Facet wymienił mi ten sworzeń od strony koła, twierdząc że ten mocowany do belki silnika praktycznie nigdy nie kwalifikuje się do wymiany. jeśli by jednak była taka koniecznośc jest w stanie to również zrobic.
Koszt sworznia i wymiany wyniósł mnie 145zł (sam sworzeń 78zł) jeśli ktoś ma prasę hydrauliczną lub dostęp do niej może to zrobic samemu, jemu zajęło to dosłownie 5minut.

Gośc jest z Krakowa tu daję kontakt do firmy 126371019 (firma zajmuje się głównie regeneracją maglownic więc jakby trafił się jakiś niekumaty pracownik prosic o kontakt do szefa lub upierac się, że jednak wachacze też regenerują)

Mam nadzieję że kogoś ten temat zainteresuje, bo jednak oszczędnośc płynąca z takiej wymiany jest spora, zwłaszcza przy wymianie dwóch wahaczach.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2009, 14:16 przez -grzechu-, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
GRZECHU a powiedz nam wszystkim jakie masz wahacze? Czy to oryginalne TRW BMW? Taka wiadomość ucieszy wszystkich posiadaczy E46;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 15:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: UK
Kolega pewnie miał już wymieniane na Myele a tam są sworznie wymienne, w oryginałach nie da rady wymienić. Jeśli jednak są to oryginały to jestem ciekaw ile to wytrzyma km po polskich drogach :hyhy:

_________________
100% Benzyny w ÂżyÂłach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Jest to oryginalny wachacz TRW poszedłem teraz sprawdzic dla pewności, a sworzeń który został wsadzony jest rzeczywiście firmy MEYLE, z tego co mi mówił ten gośc sęk tkwi w tym że po wybiciu starego sworznia zostaje w starym wachaczu jeszcze taka tuleja która wygląda na integralną częśc wachacza i bez jej wyjęcia rzeczywiście nowy sworzeń nie pasuje, ale przy użyciu prasy i dorobionej na wymiar innej tulei można wypchnąc starą z wachacza i wtedy sworzeń już pasuje bez problemu,byłem przy tym jak facet to robił i widziałem to na własne oczy-żeby nie było że coś mi się tam wydaje ;)

ps ile wytrzyma to się okaże ale facet twierdzi że sam miał e46 i wtedy wpadł na ten patent i nigdy nie wymieniał całych wachaczy, gdyby rzeczywiście żywotnośc tego była niska nie bawiłby się w to.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 15:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Zewnętrzny przy kole po pozbyciu się dolnej nadlewki na sworzniu da się przeprasować, tego środkowego nie da się bo to jest nierozbieralne. /odlew/ Jak gość twierdzi, że to robi to widać jakąś rzeźbe uskutecznił ale on na tym nie będzie jeździł tylko Ty. :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
BaX napisał(a):
Zewnętrzny przy kole po pozbyciu się dolnej nadlewki na sworzniu da się przeprasować, tego środkowego nie da się bo to jest nierozbieralne. /odlew/ Jak gość twierdzi, że to robi to widać jakąś rzeźbe uskutecznił ale on na tym nie będzie jeździł tylko Ty. :dobani:



Zgadza się. Podobnie niektórzy mechanicy postępują ze sworzniami w wahaczach w E39, E38 czy E34 "regenerując" je. Wszystko się da zrobić. Ale nie zawsze jest to rozsądne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Tak on mówił że z tym środkowym jest już większy problem że trzeba coś tam frezowac, nie mniej jednak mówił że z reguły pada ten zewnętrzny przy kole tak też było u mnie, więc jeśli luzy dotyczą tego zewnętrznego sworznia szkoda kupowac nowy wachacz, zresztą wybór należy do was ja żadnego interesu w tym nie mam żeby do czegokolwiek was przekonac, chciałem tylko obalic mit że jak się ma e46 to już tylko nowy wachacz wchodzi w grę :)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
w e46 w oryginałach wymienia sie sworznie na prasie potwierdzam :) u ja zrobiłem na wymienionych ok 30 tys i nic sie niedziało :) a jeździłem dosyć ostro

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Jeśli już chcemy rzeźbić (nie mówię że to źle) to lepiej oddać wahacz do regeneracji. Całość koszt pomiędzy 200-250 zlotych i macie wahacz, który przeżyje fabryczny.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
No przecież o tym mówimy ;) wymiana sworzni to przecież regeneracja..

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
albo wachacz koszt ok 200zł SRL produkuje wachacze bodajże dla Febi, które natomiast sprzedaje dużo drożej ten sam wachacz...

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Potwierdzam Grzechu.
Znajomy przeprasował mi sworznie tez mam teraz mele a wachacze oryginalne były bez problemu w 10 minut. Byłem na geometrii pużniej jak sie okazało niepotrzebnie ale wcale nie trzeba nowych wachaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Sworznie mozna wymieniac ( wprasowywac ) w wahaczach firmy TRW ... ori montowane fabrycznie przez bmw .

Nie mozliwa jest wymiana w wahaczach ze sredniej i niskiej półki. ( podróby meyle , chinszczyzna itd )

ja osobiscie mialem ori wahacze .. musialem je zmienic ..teraz mam TRW ( ori chyba tez sa TRW ) i jest w nich mozliwosc wymiany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Witam, Czy zna ktoś może fachowców w Bydgoszczy lub jej okolicach, którzy wymieniają sworznie. Powoli zbiża się ten moment kiedy będę musiał wyminić wahacze, ale jak się okazuje może do wymiany pójdą tylko sworznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 18:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Osowa Góra Stacja ORLEN na przeciwko Sschroniska dla zwierzat.Robią przewarznie BMW. :]

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
kamillo_19 napisał(a):
Osowa Góra Stacja ORLEN na przeciwko Sschroniska dla zwierzat.Robią przewarznie BMW. :]

Ceny maja kosmiczne

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
A czy ori wahacze bmw to nie sa przypadkiem Lemfordera ? BMW ma wszystkie elementy gumowo-metalowe na pierwszy montaz od tego producenta, wiec mysle ze z wahaczami jest nie inaczej .

W E36 da sie zmienic oba sworznie na wahaczach na prasie bez zadnych kombinacji z obcinaniem, szlifowanie itp. - to wiem na pewno bo robilem to wlasnorecznie . Wiem takze napewno ze w E46 da sie zmienic sworznie od strony kola .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 23:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
Wszyscy twierdzą że sworznie w e46 nie są wymienne,w e36 owszem


A kto Ci kolego takich bzdur naopowiadał ,że w E36 sworznie wahacza są nie wymienne :zdziwko:


Cytuj:
A czy ori wahacze bmw to nie sa przypadkiem Lemfordera ?


W E36 na pewno :)

Tuleje wahacza też da radę bo sam również wymieniłem ;)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 10:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
piotres napisał(a):
A czy ori wahacze bmw to nie sa przypadkiem Lemfordera ?


i tu jest rzecz dla nie ktorych sporna jedni twierdza ze TRW inni ze Lemforder a prawda jest taka ze i jedne i drugie :) w zaleznosci od modelu i roku produkcji ... a to jest zalezne od umowy jaka stajnia BMW podpisala ... w zaleznosci od przetargu w danym okresie produkcyjny tak czy siak TRW czy Lemforder to praktycznie ta sama jakos.... i produkty obu tych firm sa na lini montażowej BMW.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Potwierdzam temat że da sie wymienić ale jest jeden warunek... Sworzeń musi być MEYLE i to bez blachy na dole bo wszystkie inne firmy mają taką blache poprzeczną na dole przez co nie wchodzi do końca kołniez i jest za połytko wsuniety. Meile ze zwykłym płaskim dołem wchodzi ładnie ciasno tak jak powinien.
Ogólnie to dzieku za Tip bo juz miałem u siebie wachacz TRW a tani nie był... A sworzeń tylko 10% ceny kosztował.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL