BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Olej w EGR - silnik 2.0d 2006 rok
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Witam

Dokopałem się dziś do EGR-u celem wyczyszczenia. Po zdjęciu gumowej rury dolotowej z przodu EGR-u widać było dokładnie przepustnicę i trochę zanieczyszczeń jednak przepustnica chodziła bez problemów nie była zablokowana, nie tarła o nic nagaru było niewiele na ściankach, mozna ją było bez kłopotu poruszać . Teraz mam dwa pytania:

1. Czy jest sens demontować i czyścić skoro chodzi jak należy

2. WAŻNIEJSZE - w EGR był olej, cały w środku był tłusty, a na dole był zaciek, czy to silnik się kończy..???? :zalamany:


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 14:44 przez HEAT-KLIM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
HEAT-KLIM napisał(a):
2. WAŻNIEJSZE - w EGR był olej, cały w środku był tłusty, a na dole był zaciek, czy to silnik się kończy..????


Minimalne slady oleju w EGR moim zdaniem sa dopuszczalne, moga sie one pojawic na skutek np nie wymienianej ODMY.

HEAT-KLIM napisał(a):
1. Czy jest sens demontować i czyścić skoro chodzi jak należy


Tak jest sens, wyczyszczenie w niczym jej nie zaszkodzi.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Odma została wymieniona niedawno - 1,5 miesiąca temu a ilości oleju nie określiłbym jako minimalna, to chyba świadczy o przedmuchach na uszczelniaczach zaworowych..??
Dodam ze wciąga około 0,5l/1000km nawet więcej czasem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
HEAT-KLIM napisał(a):
Odma została wymieniona niedawno - 1,5 miesiąca temu a ilości oleju nie określiłbym jako minimalna, to chyba świadczy o przedmuchach na uszczelniaczach zaworowych..??
Dodam ze wciąga około 0,5l/1000km nawet więcej czasem


To chyba za dużo. U mnie (320d) ten sam silnik i nie bierze oleju. 15 tys od wymiany i nie widzę spadku poziomu oleju.

Ale egr też mam wilgotny. Odma w tym silniku wchodzi do dolotu przed turbinę. Jak olej przejdzie dalej (do egr) to go widać.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Dolny ÂŚlÂąsk
to jest normalne ze pojawiło sie tam minimalna ilośc... tylko mnie ciekawi bo u mnie w zawoże EGR bardzo cięzko wychodzi ten "palec który wychodzi" dopiero jak przyłożyłem spreżone powietrze do tej małej dziurki wtedy odbijał, czy to normalne ze tak cięzko chodzi? :zdziwko:

_________________
Pomog³em klikaj POMÓG£ ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
skrzynia napisał(a):
to jest normalne ze pojawiło sie tam minimalna ilośc... tylko mnie ciekawi bo u mnie w zawoże EGR bardzo cięzko wychodzi ten "palec który wychodzi" dopiero jak przyłożyłem spreżone powietrze do tej małej dziurki wtedy odbijał, czy to normalne ze tak cięzko chodzi? :zdziwko:


u mnie "palec który wychodzi" wychodzi samoistnie a wciąga się pod wpływem podciśnienia. Jak nie ma podciśnienia z zaworu to on wraca pod wpływem silnej dość sprężyny. Posmarowałem oś olejem i chodzi łatwiej nieco.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Dolny ÂŚlÂąsk
dzięki henix dokładnie oto mi chodziło czyli wszystko w normie :ok:

_________________
Pomog³em klikaj POMÓG£ ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w EGR - silnik 2.0d 2006 rok
PostNapisane: 14 października 2018, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
czy po zdjeciu rury i na wolnych obrotach powinien otwierac sie i zamykac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL