BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z ABS
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Radomsko
Witam,

mam następujący problem, podczas odpalania silnika zaczyna mi się świecić kontrolka ABS-u. Kiedy już odpalę silnik ona wciąż świeci. Czy to może oznaczać, że ABS jest uszkodzony?
Wcześniej świeciła się tylko wtedy jak zapalałem silnik, po odpaleniu gasnąła. Czy sprawdzenie płynu hamulcowego i w razie potrzeby jego uzupełnienie może załatwić sprawę?

pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 31 lipca 2009, 07:39 przez MJT88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Sprawdź na początek bezpieczniki odpowiedzialne za ABS oraz 2 przekaźniki, potem posprawdzaj czujniki przy kołach.

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
U mnie tez tak było. Wymieniłem czujnik abs z prawego tyłu i był spokoj. Jedź na komputer albo wymien wszystkie czujniki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
MJT88 napisał(a):
Wcześniej świeciła się tylko wtedy jak zapalałem silnik, po odpaleniu gasnąła

i wtedy było prawidłowo :D
ABS sie bardzo rzadko psuje 90% uszkodzeń to czujnik :D
podjedz na komputer będziesz wiedział który to
koszt czujnika od 120 wzwyż plus robota :D

MJT88 napisał(a):
Czy sprawdzenie płynu hamulcowego

od tego jest inna kontrolka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
Wlasnie wracalem z miasta i zaczela mi sie swiecic kontrolka ABS, jutro sprawdze czy czujniki sa sprawne, ale mam pytanie. Czy jezeli jakis czyjnik jest niesprawny to ABS bedzie dzialal?

Zrobilem po drodze maly test, rozpedzilem sie do ok 40km/h i wcisnalem hamulec do konca i ABS nie zadzialal, kola sie zblokowaly i samochod zaczal sie slizgac na asfalcie. Mam nadzieje ze to wina czyjnika, nic powazniejszego. Dodam jeszcze ze po zapaleniu samochodu kontrolka pojawia sie po jakis 5 sekundach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
suchy06, przedstawie Ci sposob na sprawdzenie ABS - :D - kupujesz oporniki 1100 omow - caly zabieg zaczynasz od kol przednich bo przy tych najczesciej padaja czujniki w e36 - przekrecasz kierownica mocno np w lewo zebys mial dojscie do kola, ewentulanie mozesz deko podniesc samochod - kol nie musi odkrecac ... sprawne rece i checi i da rade ... ja zrobilem to w garazu po ciemku z latarka wiec da rade !! ... wyjmujesz wtyczke czujnika z puszki .. i w miejsce tej wtyczki wkladasz opornik ... przekrecasz kluczyk na zaplon .. jak zgasnie kontrolka to masz winny ten czujnik - wiec do sklepu i wymiana, a jak nie zgasnie to idziesz do drugiego kola i to samo ... latwizna .. i kasa zaoszczedzona np na czujnik

acha, dodam ze taki opornik kupisz w kazdym sklepie elektronicznym - koszt 5 gr ja kupilem 10 na zapas juz prawie zadnego nie mam - kumple przyjezdzaja na diagnoze, nie kazdy od razu na kompa jedzie .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
marcellchen wiem jak to zrobi, przeczytalem wczesniej twoje posty :)
Chodzi mi o to, czy jesli ktorys czujnik jest zepsuty to ABS nie bedzie dzialal? Przy ok 35 km/h i gwaltownym hamowaniu przy sprawnym ABS nie powinno dojsc do uslizgu kol, prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
suchy06, sluchaj, sprawa wyglada tak - przekrecasz kluczy na zaplon - w tym czasie urzadzenie do testowania sprawnosci ukladu ABS sie zalacza i sprawdza sprawnosc ukladu ABS - uklad jest sprawny - kontrolka gasnie - odpalasz samochod i kontrolka sie nie pali ... jezeli jednak ten uklad znajdzie jakiklowiek blad w ukladzie np zepsuty czujnik albo cokolwiek innego ... kontrolka poprostu nie gasnie - a to znaczy ze ABS jest wylaczony .... i jezdzac z zapalona kontrolka ABS jezdzisz bez ukladu ABS - bo ten jest wylaczony - wystarczy jeden czujnik zeby ten uklad sie wylaczyl ... wiec to normalne ze bez tego ukladu zablokujesz oba kola .... do tego, uklad dziala od pewnej predkosc - chyba okolo 8 km .... czyli np jak jedziesz sobie wolniej niz 8 km i zahamujesz ostro to uklad sie nie zalaczy ... bo potrzebuje predkosci okolo 8 km .. ale skoro u Ciebie swieci sie kontrolka to masz wylaczony ABS ... wiec bierz sie za prawdzanie czujnikow, jak Ci kontrolka zgasnie to wybierz sie na jakis malo uzytkowany asfalt, najlepiej zapiaskowany i wtedy przy okolo 20-30 depnij w pedal hamulca ... jak bedziesz slyszal bzbzbzbzbz i czul drzenie pedalu to ABS wlasnie zadzialal ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
kolego suchy06 skoro się świeci błąd to oznacza że coś jest nie sprawne a jak coś jest nie sprawne to wtedy nie działa... świeci się po 5 sekundach bo po takim czasie dostaje sygnał z komputera. spokojnie to wina czujnika. sprawdź go takim sposobem jak opisują w dziale ZRÓB TO SAM tam jest wszystko miło wyjaśnione:)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
dzieki, jutro jak bede mial czas wszystko posprawdzam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
suchy06 napisał(a):
Wlasnie wracalem z miasta i zaczela mi sie swiecic kontrolka ABS, jutro sprawdze czy czujniki sa sprawne, ale mam pytanie. Czy jezeli jakis czyjnik jest niesprawny to ABS bedzie dzialal?

Zrobilem po drodze maly test, rozpedzilem sie do ok 40km/h i wcisnalem hamulec do konca i ABS nie zadzialal, kola sie zblokowaly i samochod zaczal sie slizgac na asfalcie. Mam nadzieje ze to wina czyjnika, nic powazniejszego. Dodam jeszcze ze po zapaleniu samochodu kontrolka pojawia sie po jakis 5 sekundach.


Skoro sie kontrolka pali podczas jazdy, to abs jest zawsze wylaczany poniewarz sa jakies nieprawidlowosci i ukladzie... Wiec nie rub juz zadnych testow bo i tak nie zadziala dopuki kontrolka sie swieci... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: kolobrzeg
moze byc opornik 1500 omow?

EDIT: Sprawdzilem i okazalo sie ze do wymiany jest przedni prawy czujnik. Dziek za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Mam troszkę inny objaw, zapala mi się kontrolka ABSu podczas jazdy, ale po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu samochodu, ruszam i po chwili kontrolka gaśnie, ABS działa, i dziś po kilku tygodniach to samo, zgasiłem samochód, po 30 minutach odpalam, ruszam i gaśnie, ale po około 2km znowu się zapal, znowu wyłączyłem zapłon i odpalam na nowo, ruszam, ABS gaśnie, ale po chwili się zapala. Dodam że dziś mocno padalo i kilka razy wjechałem w duże kałuże. Wstawiłem auto do garażu, zobaczę co będzie rano :/
Czy takie objawy tez moga być od czujnika ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
DanyU napisał(a):
Czy takie objawy tez moga być od czujnika ??

Myślę, że tak. Ale niekoniecznie musi to świadczyć o uszkodzeniu czujnika. Może sama wtyczka złapała za dużo wilgoci po tych kałużach?

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Lucass_81 napisał(a):
Może sama wtyczka złapała za dużo wilgoci po tych kałużach?
dziś rano chyba się to potwierdziło, po nocy w suchym garażu było OK, przyjechałem do pracy (65km) i ABS dziala. W sobotę sprawdzę wszystkie puszki w których podłączane są czujniki.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 11:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Sprawdź podłączenie (kable) sondy. Kiedyś u mnie w samej wtyczce zbierało się sporo wody i przez to miałem szarpanie, falowanie obrotów i czort wie co jeszcze. Uszczelnienie, poizolowanie pomogło.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 07:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
No i znowu problem. Wczoraj było ok, a dziś rano po nocy pod chmurką ABS się zaświecił.
Pytanie: czy większy opór nież 1200 omów powoduje błąd ?? Jeżeli tak to kolejne potwierdzenie zawilgocenia w którejś z puszek :suchy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
DanyU napisał(a):
No i znowu problem. Wczoraj było ok, a dziś rano po nocy pod chmurką ABS się zaświecił.
Pytanie: czy większy opór nież 1200 omów powoduje błąd ?? Jeżeli tak to kolejne potwierdzenie zawilgocenia w którejś z puszek :suchy:

No bardzo możliwe, że to przez wilgoć. Jak świeci kontrolka, to może podepnij się gdzieś pod kompa. PRzynajmniej będzie wiadomo, które koło.

P.S. Jak sonda? Widzę, że nagle wszystko znikło. :zdziwko: :P

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 16:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: polska
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b30
marcellchen mam pytanie z tym opornikiem to jak to dokladnie trzeba zrobic bo nie rozbieralem tego i nie wiem zabardzo o co chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jedz na kompa -pokaze ci ktory czujnik polecial i wiesz co robic - u mnie bylo podobnie .- sprawdzalem z ciekawosci metody tu juz wczsniej opisywane - kabelek -zaroweczka ,dioda itp-do kitu - podlaczylem pod kompa -tylny prawy - probuje odkrecic by wyjac i zobaczyc-odpadla czesc czujnika - ta pod srubka -a jako ze nie mialem nowego -zostawilem stary spryskalem odrdzewiaczem na maksa do dzisiaj dziala - 9 miesiecy - nowy w bagazniku-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL