BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2024, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Po wizycie na hamowni obciążeniowej
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 06:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
Witam, byłem na hamowni obciążeniowej maha
wykres momentu wyszedł płaski jednak maxymalny moment to 365 nm w przedziale od 1800 do 3100 obr a powinno być 390
koni mechanicznych jest 190 a powinno być 184

W czym może tkwić problem?

Ten co hamował auto mówi że jest w 100% sprawne, że jakiekolwiek niedomaganie wychodzi na wykresie jako załamanie , górki , spadki a u mnie jest równiutko tylko że za mało.
jak mocno odczuwa się w czasie jazdy brak tych 25nm, gdzie szukać przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 07:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a kiedy miałeś wymianę filtrów (powietrze, paliwo, odma), czyściłeś EGR? jakie paliwo tankujesz?
dziwne, bo większość M57 ma wiecej momentu...

jestem ciekawy na ile "wiarygodna" jest ta hamownia


PS masz manuala?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 07:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Wklej wykres.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
dziwne bo jeśli wykres jest równy to raczej jest wszystko ok
Może katalizator nie działa jak powinien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
mam manuala, wykres wkleje wieczorem (jak nie zapomne) ;)
Dziwne jest to że wykres momentu jest książkowy czyli płaski, i żeczywiście auto ciągnie równo cały czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Skoro moc wyszła 190PS to moment przy wyższych obrotach wydaje się oki. Brakuje go pewnie z dołu.
Dasz wykres, to zobaczymy gdzie są jakieś braki. Jakby co do wrzuce swój dla porównania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
;)


Ostatnio edytowano 18 sierpnia 2009, 18:55 przez barti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Brak 25Nm w szerokim zakresie obrotów, jak u Ciebie jest dużą stratą. Jak się odnajdą, nie poznasz auta.
Moc wyszła około 182PS a nie jak pisałeś 190.
Moment strasznie mały przy niskich obrotach.
1600obr - 240Nm
1800obr - 340Nm
2000obr - 360Nm i tak juz zostaje :/

Dla porównania dane z mojego wykresu:
1600obr - 325Nm
1800obr - 370Nm
2000obr - 390Nm

Ewidentnie widać że brakuje Ci dołu. Moment jest niski, ale moc swoją osiąga.
Zacząłbym od:
Filtr powietrza, zaworek podciśnieniowy od sterowania turbosprężarką (słynny filterek) Można pokombinowac z katalizatorami. Odepnij na próbę, przejedz się i zobacz czy jest poprawa.
Poza tym porządna diagnostyka. Przede wszystkim sprawdź czy turbina ładuje takie ciśnienie jakie wymaga mapa doładowania. Jakie wartości mierzy przepływka.

Program też pisał ktoś nieogarniety. Dowalił max moment przy 2000obr/min i potem non stop spadek. Wartość momentu tez nie powala na kolana, 440Nm :/ Tak wyszło, czy już nic nie dało się zrobić?? Trzeba było cisnąć tjunera o szczegóły.


Ostatnio edytowano 18 sierpnia 2009, 20:01 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a w dislu jest katalizator?bo mi się wydaje że jest filtr cząstek stałych

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
_VIRUS_ -> nie siej zamieszania. Filtr cząstek stałych + katalizator jest w nowszych autach. Tu jest sam katalizator, a dokładnie 3szt. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
Wowo - turbina ładuje 1,1bara i tak trzyma przy wciśniętym gazie na maxa
Przepływka też daje 900 jesdnostek przy gazie na maxa
Zastanawiam się nad wymianą elektrozaworka od turbo, albo nad katalizatorem
Nic innego mi do głowy nie przychodzi
Czy jak zdejme wydech zaraz za turbiną to będzie duży hałas??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Te wartości sprawdzałeś podczas jazdy, czy na postoju z wciśniętym pedałem gazu?? To bardzo ważne. potrafią być spore rozbieżności.
Katalizatory są 3. 1 duuuuży za turbiną i 2 małe równoległe do siebie. Wydech musisz rozpiąć właśnie przed tym dużym, czyli zaraz za turbiną. Hałas bedzie większy, ale bez tragedii. Przecież to nie benzyna, a turbina pochłania większośc hałasu. Tak czy inaczej na stałe tego nie robisz, tylko na testy.
Swoją drogą, ktoś kto ma troche pojęcia o dignostyce może ocenić po wartościach mierzonych, czy katy są drożne. Analizuje się i porównuje aktualne wartości doładowania i mierzonej masy powietrza przez lmm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
wszystkie pomiary były robione w czasie jazdy sam mam laptopa i disa i inpe
ale ciężko mi stwierdzić czy to mogą być katalizatory
może elektrozawór nie do końca przestawia łopatki w turbinie, czy zmienna geometria chodzi płynnie czy w trybie zamknięte otwarte??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
W autach z grupy VAG chodzi płynnie i ładnie to widać w procentowym otwarciu zaworka sterującego prącą turbiny - N75. W BMW nie wiem czy można podejrzeć te wysterowanie.
Wróce jeszcze do doładowania. Mówisz, że trzyma 1,1 bara... Sprawdź czy wartości zadane przez ECU są tożsame z wartościami mierzonymi. Jeśli się pokrywają turbulum i jego sterowanie masz sprawne.
Może być też tak, ze łopatki są zapieczone, tylko wtedy łapałby awarie.
Niestety nie mam oprogramowania i interfejsu do BMW, bo sam bym się pobawił i bardziej mógłbym Ci pomóc. Tak czy inaczej, porządna diagnostyka i interpretacja odczytów znalazłaby bolączki Twojego auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: kuj-pom
zadane pokrywają się z prawdziwymi , wiadomo że turbina chwile pompuje i wtedy jest zwłoka ale zastanawia mnie czy jesli katalizator jest przypchany to turbo naładuje tyle co trzeba??
musze zdjąć wydech i potedtować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Nie napompuje, a jesli już to ze zwłoką.
Odepnij na próbe ten wydech. Nie ma przy nim dużo roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL