BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 17:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Mój silnik pobiera olej w ilościach 0.5l/1000km, żadnych wycieków silnik jest suchutki.
Ostatnio czyszcząc EGR zdjąłem rurę dolotu do EGR-u w dolnej części dolotu wychodzącej z chłodnicy Intercoolera było pełno oleju. Doszedłem do wniosku że olej dostaje się tam poprzez turbinę, okazało się że w dolocie do turbo jest również sporo oleju, oraz że dostaje się on tam (jest zasysany) poprzez dolot gazów z odm. Olej jest jakby przetłaczany poprzez odmę do turbiny a dalej do silnika.

Po rozebraniu odmy wszystko wydaje się być w porządku, sama odma wymieniana była 2 miesiące temu i jest ona nowego typu bez filierka cała plastikowa.

Proszę o poradę czy to silnik ma już tak duże przedmuchy, 2006r. 150 tys km przebiegu, czy to z odmą jest coś nie tak i zamiast separować olej to przerzuca go dalej. Jakieś sugestie jak to sprawdzić i jak sobie z tym poradzić byłyby mile widziane.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Chłopaki żadnych porad....? Nikt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 16:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
A jakiż to nowy typ odmy bez filterka ?

To produkt "NOWOŚĆ" z półek sklepowych BMW ?

Napisz coś więcej o tej odmie

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Robercie dokładnie taka,kupiona nie poprzez allegro, mechanik kupił ją w serwisie ...podobno. Cena zbliżona


http://moto.allegro.pl/item708412548_od ... iesel.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 16:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
HEAT-KLIM napisał(a):
Mój silnik pobiera olej w ilościach 0.5l/1000km, żadnych wycieków silnik jest suchutki.

Pozdro


To chyba za dużo i musi być jakaś przyczyna. Mój też ma 170tys. ale oleju nie bierze wcale. Od zmiany do zmiany (30tys) poziom oleju spada ledwo co.

Pozdrawiam.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 16:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie miałem tego typu rozwiązania w rękach a jeszcze w tym tygodniu zakładałem nową odmę, która była tradycyjnym filtrem.
Niewykluczam, że może to być coś w rodzaju odstojnika, bo przecież coś musi separować krople oleju w oparach od wydmuchiwanego powietrza.

Cytuj:
okazało się że w dolocie do turbo jest również sporo oleju


Tego oleju raczej nie zasysa z powietrza.....nie sądzę, aby powietrze w Polsce było aż tak bardzo zatłuszczone olejem :D ....chociaż kto wie.

Chyba, że turbo jest już tak padnięte, że syfi wszystko dookoła.

Obejrzyj dokładnie tę odmę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
"Tego oleju raczej nie zasysa z powietrza.....nie sądzę, aby powietrze w Polsce było aż tak bardzo zatłuszczone olejem :D ....chociaż kto wie. "

Robercie przecież na dolocie do turbiny zaraz za przepływomierzem jest gumowy króciak o średnicy około 20mm połączony on jest z odmą właśnie i tamtędy odseparowane z oleju gazy są zasysane przez turbinę.
Cały problem w tym, iż u mnie w tym małym króciaku jest olej i to niemało, co oznacza tyle że olej ten dostaje się tam od strony odmy.
Co do samej odmy to rozebrałem ją na czynniki pierwsze, jako iż zawodowo jestem inżynierem zajmującym się wentylacją, technologia separowania tłuszczów z oparów powietrza jest mi znana i na tej zasadzie zbudowana jest właśnie ta nowa odma. Problem natomiast polega na fakcie iż u mnie w części odmy z gumowym kapturkiem w środku ( na górze jest okrągły "kapsel" z rurką) jest olej a tam teoretycznie go być nie powinno gdyż jest to sekcja za separatorem, czyli powinny tam być tylko opary z odpowietrzenia.

Więc albo trafiłem jakiś felerny egzemplarz, albo przedmuchy są na tyle silne iż odma nie nadąża separować oleju. Gdy uruchomiłem silnik na chwile bez odmy to buchało stamtąd konkretnie spalinami.

Co do turbiny to chodzi idealnie, auto ma swoją moc nie czuć żadnej turbodziury , wkręca się na obroty jak trzeba itp.

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 20 października 2011, 04:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 38
Lokalizacja: Komorowo
Moje BMW: e39 530dA Touring
Kod silnika: M57D29
Odświeżę temat, mam podobny problem w e39 530d (1999 r.), olej w oparach z ujścia odmy (pod przepływką) do dolotu turbiny, ktoś orientuje się czego to może być przyczyna? Odma nowa, z filterkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 20 października 2011, 07:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
odnosnie odmy to juz kiedys pislem ,ze w serwisach bmw w niemczech sprzedaja tylko oryginalna odme z filterkiem i w innych sklepach nie mozna innej kupic a wiec skoro tak uwazam owa odme plastikowa za jakis wynalazek -jesli sie myle to prosze mnie poprawic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 20 października 2011, 22:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Odma z plastikowym wkładem /separatorem/ jest także "oryginalna" - wymyślono ją bo filterki filcowe są zbyt kłopotliwe /zbyt szybko się zapychają/.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 21 października 2011, 02:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 38
Lokalizacja: Komorowo
Moje BMW: e39 530dA Touring
Kod silnika: M57D29
Zastanawiam się, czy nie włożyć u siebie w E39 tego plastikowego separatora zamiast filcowego, może zmniejszyłaby się ilość oleju w oparach zasysanych przez turbo przez rurkę nr 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20

Co ciekawe w modelach E39 sprzedawana jest odma jedynie z filterkiem szmacianym, natomiast już do E46 i E60 jest separator plastikowy, ale rozumiem, że obudowa odmy jest identyczna w E39 i E46/E60? Ktoś się orientuje? Jeśli tak to wymienię sobie wkład na plastikowy i zobaczę czy turbina będzie mniej zasysała oleju z oparów. Jeśli będzie to samo to zapewne oznaczać będzie słabe pierścienie na tłokach :/ Co ciekawe w modelach E39 przeznaczonych na zimne kraje ta rurka nr 6, łącząca ujście odmy z dolotem powietrza turbiny, zaopatrzona była jeszcze w jakiś dodatkowy element grzejny sądząc po schemacie na RealOEM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 21 października 2011, 04:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Najczęściej jest to turbo i jego uszczelnienie między zimną a gorącą stroną. Na małych obrotach przydymia najczęściej z rana a na wysokich juz nie bo wirnik tak nagrzewa uszczelniacz że ten się rozszerza uszczelniając komore chłodzenia turbosprężarki. Wcześniej wypluwa w dolot olej. Należy sprawdzić IC, wtedy będzie wiadomo..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 21 października 2011, 09:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Nie znajdziesz chyba diesla, gdzie w dolocie nie będzie choć trochę oleju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 21 października 2011, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 38
Lokalizacja: Komorowo
Moje BMW: e39 530dA Touring
Kod silnika: M57D29
jnx napisał(a):
Najczęściej jest to turbo i jego uszczelnienie między zimną a gorącą stroną. Na małych obrotach przydymia najczęściej z rana a na wysokich juz nie bo wirnik tak nagrzewa uszczelniacz że ten się rozszerza uszczelniając komore chłodzenia turbosprężarki. Wcześniej wypluwa w dolot olej. Należy sprawdzić IC, wtedy będzie wiadomo..



Rano brak jakiegokolwiek dymienia u mnie (EGR zaślepiony). Dymienie z wydechu związane jest ze stroną gorącą turbiny, a mi chodzi o stronę zimną i zasysaniem oleju z oparów. Wiem, że olej nie jest z turbosprężarki, bo wężyk od odmy jest jeszcze przed nią a nie za nią. Również w rurce w deklu prowadzącej z odmy do tego gumowego wężyka nr 6, która jest sporo przed wirnikiem zasysającym (na schemacie mały otworek pod miejscem, gdzie jest zamontowana przepływka, ta rurka idzie z odmy łączy się z wężykiem i potem dalej do dolotu turbo) jest warstewka rzadkiego oleju po włożeniu palca. Turbina możliwe, że troszkę daje oleju w dolot, ale na pewno nie rzucałaby go aż tak daleko w tył, wiadomo, że wirnik zasysa powietrze więc nie dałby rady wyrzucić "pod prąd" tyle oleju.

Poniżej schemat toku mojego myślenia. Na czarno przelot oparów z odmy. Przepraszam za jakość :)

Obrazek

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20

Nie jest to jakaś dolegliwość, wiadomo, że w każdym dieslu jest to samo, jednak chciałbym nieco zredukować wysysanie oleju z oparów przez turbinę i aby jak najwięcej czystego powietrza leciało w IC i kolektor. Jednak, odma powinna separować olej z oparów, jeśli nie spełnia tego to znaczy, że nie jest wydajna, albo jak pisałem, pierścienie na tłokach przepuszczają.

Poza tym wciąż borykam się ze spadkiem mocy powyżej 3 tys. obrotów (turbodziura), temat wałkowany niemalże na każdym forum (ehh, te diesle...). Raz ciągnie dobrze do końca, raz mułowato od 3 tys.. Zaworki Pierburga wymienione, wężyki podciśnieniowe wymienione wszystkie (jedynie prócz tego pomiędzy obiema poduszkami silnika, bo u mnie poduszki zasilane są podciśnieniem i do ich trójnika doprowadziłem nowy przewód i po zassaniu powietrza ustami przez wężyk łączący obie poduchy podciśnienie nie spadało więc chyba ok. Zauważyłem tylko, że kroćce od podciśnienia wchodzące do poduszek dość luźno w nich siedzą, nie wiem, może tak ma być.). Aktuator turbiny (gruszka) pracuje, ale nie wiem czy tak jak powinna i nie wiem jak to sprawdzić (po przekręceniu zapłonu i na biegu jałowym sztanga jest wciągnięta o ok. 0,5cm). Może wiecie jak ją najlepiej sprawdzić i jak powinna pracować na postoju na jałowym i po dodaniu gazu? Nie rozumiem dlaczego sztanga jest trochę wciągnięta na biegu jałowym (zmniejszenie doładowania?). U mnie aby palcem ją wcisnąć trzeba przyłożyć bardzo dużo siły, wtedy chowa się nawet o ok. 1,5cm. Obstawiam, że może ona się przycina. Może mam problem ze słabym podciśnieniem? Ostatnio sprawdziłem czy jest podciśnienie na wężyku idącym do zaworu EGR (rozgrzany silnik) i praktycznie nie było go na jałowym biegu, a wydawało mi się, że powinno być. Kiedy powinno być, a kiedy nie? Skomplikowane to wszystko, chyba nie obędzie się bez profesjonalnej diagnozy komputerowej, acz kolwiek ona też może nie wykryć problemu. Obstawiam też przepływkę (zaniżony odczyt)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 22 października 2011, 06:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Moim zdaniem powodem problemów jest mimo wszystko turbinka :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Olej w za odmą i w dolocie turbo. 2.Od 150 km
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 05:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Koledzy i jak, wyjaśniło się cokolwiek? Też borykam się właśnie z przepuszczaniem oleju przez odmę. Troszkę inny silnik bo 3.0d ale generalnie objawy mam identyczne - duża ilość oleju za odmą w wężu prowadzącym do sprężarki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL